Anketa:
KTM 390 Adventure 2020 - najmenší dobrodruh z rodiny 1/2
ZdieľaťPridané: 15.05.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19018 [Testy a predstavenia - Test]
Dlhoočakávaná najmenšia adventúra na rakúsky spôsob konečne prišla, a my sme sa na ňu vrhli takpovediac hneď po rozbalení z krabice. Poď sa pozrieť ako sa nám páčila.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Až dlhé roky po Duke 390 prišiel tento turista, dal si teda riadne načas. Dá sa povedať, že s naháčom má spoločný len jednovalcový motor a zopár drobností, inak sa oveľa viac podobá na 790 Adventure. Podstatné je, že ide skôr o turistu než enduro. 19- a 17-palcové kolesá sú odlievané, a vďaka výkonu nižšiemu než 35 kW na ňom môžu brázdiť cesty aj držitelia vodičákov A2.
Video: KTM 390 Adventure 2020 - malý obratný dobrodruh s mocným srdcom a skvelou výbavou
Čo rozhodne poteší, sú solídne komponenty, vyspelá elektronika a moderné odpruženie. Napríklad riadidlá sú "dospelácky" široké a kónické a sú na nich blastre, asistenčné systémy sú náklonové, obe odpruženia zas najnovšie APEX od WP. Vpredu sa dá nastaviť kompresia a odskok (každé v inej rúre, bez náradia, aj v rukaviciach), vzadu predpätie a odskok. KTM má ako jediná v triede farebnú obrazovku.
Ako jazdí
Jednovalec produkuje výkon 32 kW (43 koní) pri 9 500 otáčkach a 35 Nm pri 7 000, čo je rovnako ako v Duke 390. Podľa dostupných informácií sú aj všetky sprevodovania úplne rovnaké. Po novom spĺňa normu Euro 5, čo sa na jeho priebehu našťastie nijako nepodpísalo, alebo ak áno, tak jedine pozítívne. Advík 390 ťahá pekne odspodu, netreba ho veľmi vytáčať.
Posed je už samozrejme vyšší ako na naháči, a to vo výške 855 mm. Prekvapilo ma, že je to dosť vysoko, veď ide o stroj aj pre začiatočníkov, ale zase predná devätnástka a dlhšie zdvihy si pýtajú svoje. Pre nižších jazdcov KTM ponúka znižovaciu sadu.
Pri listovaní katalógu sme si všimli, že v ponuke sú aj užšie sedlá, a to dokonca aj športové jednodielne. Nenašli sme tam však žiadny zadný nosič ani kufor, iba tašky na sedlo spolujazdca, čo je pri takomto turistovi rozhodne škoda.
Čo sa týka pomeru zamerania cesta/terén, každopádne prevláda cesta. Na ňu je nastavená aj trakčná kontrola, ktorú treba po zídení z asfaltu hneď vypnúť. Pri jazde postojačky sú pre jazdcov do výšky povedzme 175 cm riadidlá v takej akurát výške, ostatní ich budú chcieť asi zvyšovať. Aj podvozok je naladený tuhšie, rozhodne na kvalitné západniarske asfalty, nie naše poľňačky. Vpredu sa predpätie nedá meniť, ale svoje urobí aj nastaviteľný odskok a kompresia. Vzadu sa predpätie nastavuje klasickým C-kľúčom a odskok skrutkovačom.
Zdá sa nám, že zadná jednotka je pripravená aj na zaťaženie spolujazdcom a batožinou. Všetko to dopĺňa dobré obutie, Continental TKC70, ktoré zodpovedá viac cestnejšiemu a menej terénnemu zameraniu stroja. Predné zdvihy sú inak 170 mm, zadný 177.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 15.05.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku - Awia
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín - Awia
- Test KTM 1090 Adventure a 1290 Super Adventure S na Sicílii - Awia
- Porovnávačka: 4x KTM Adventure 2015 Ľubľana – Test rodinky úžasných alebo testovačka hrou - Awia
- KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh - zeON
- KTM 1290 SuperAdventure 2015 - S(A)nehuľka na steroidoch - datadive
- Video: KTM 390 Adventure R (2025) - Balkán dáš po vlastnej osi, potom v teréne bez kompromisov - Herghott
- Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku - Awia
- Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Morbidelli prichádza na EICMA 2025 s technológiou budúcnosti EyeLights HUD a novým customom
- EICMA 2025: Moto Morini návrat legendy a nový dual-adventure Kanguro 300
- Honda V3R 900 E-Compressor: sila pod absolútnou kontrolou
- EICMA 2025: Voge predstavilo svoj prvý custom CU625 a adventure skúter SR450X
- EICMA 2025: Moto Guzzi prichádzajú v nových farbách a modernizovanom štýle
- EICMA 2025: Vespa oslavuje jubileum výročnými modelmi Vespa 80th
- EICMA 2025: KOVE prináša nové MX Enduro, 800X GT a športovú 450RR
- EICMA 2025: Aprilia priniesla nový skúter SR GT 400 a RS 457 GP Replica
- EICMA 2025: DUCATI HYPERMOTARD V2: Nová éra legendy z Borgo Panigale
- EICMA 2025: QJMOTOR prináša offroad adventúry RX 800 a 450 a 5 ďalších noviniek vrátane V4 café-racera
- ... zobraz všetky články od tohto autora















































