Anketa:
Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMOTO 800MT
ZdieľaťPridané: 10.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12805 [Bleskovky - Novinky]
Že KTM spolupracuje s čínskou značkou CFMoto už nejaký čas vieme, ale až teraz sa ku nám dostávajú prvé výsledky ich kooperácie. Zatiaľ iba v podobe uniknutých fotiek, ale zato na prvý pohľad celkom pekného modelu.
Ide o adventure model 800MT, ktorý technicky vychádza zo známej KTM 790 Adventure. Má však úplne iné kapotáže a masku, vďaka čomu svoj východzí model nijako nepripomína. Iná je pravdepodobne aj kyvka, ale ostatné komponenty vyzerajú byť rovnaké. Až detailnejšie fotky či osobné zoznámenie nám prezradia, či zostali zachované napríklad parametre podvozku alebo funkcie prístrojovky. Tá je na fotkách plochá, takže by mohlo ísť o TFT obrazovku.
Pozri si test modelu 2022:
Na rozdiel od 790 Adventure, 800MT má klasický tvar nádrže a masívnejšiu a širšiu prednú masku. Výraz je dostatočne „adveturovsky“ nasrdený, a na fotkách aj skicách vidno padacie rámy, hmlovky a nosiče bočných kufrov. Celkový dizajn vyzerá byť naozaj prepracovaný, bez nejakých čínskych úletov, čo by mohlo modelu 800MT zabezpečiť záujem v Európe a na náročnejších trhoch.
Len pripomenieme, že dvojvalcový motor KTM 790 Adventure dáva 95 koní pri 8 000 otáčkach a krúťak 88 Nm pri 6 600, takže podobné hodnoty sa dajú čakať aj pri novinke 800MT.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 790 Adventure |
Rok: | 2020 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 799 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 88 Nm / 6600 ot. |
Kompresný pomer: | 12.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 65,7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 189 kg |
Výška sedla: | 850 mm |
Rázvor: | 1509 mm |
Svetlá výška: | 233 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 312 km |
Servisný interval: | 15 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätie |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 02/2019: 12 099 EUR |
Zdroj: visordown.com, bennets.co.uk
Pridané: 10.02.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R - Herghott
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025 - Awia
- Prvá oficiálna fotografia KTM 1290 Super Adventure - zeON
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- Nenápadný fešák Triumph Tiger 1200 XRT 2018 dáva dole ostrieľaných konkurentov - Herghott
- Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special - Herghott
- Vzkriesený Buell? Skica ukazuje zvláštny adventure model - Herghott
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom - Herghott
- Rumunsko v horách 2016 - Karma
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!