ISSN 1336-6491 | Online: 1803 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29797
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMOTO 800MT

 Zdieľať

Pridané: 10.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12805 [Bleskovky - Novinky]

Že KTM spolupracuje s čínskou značkou CFMoto už nejaký čas vieme, ale až teraz sa ku nám dostávajú prvé výsledky ich kooperácie. Zatiaľ iba v podobe uniknutých fotiek, ale zato na prvý pohľad celkom pekného modelu.

Ide o adventure model 800MT, ktorý technicky vychádza zo známej KTM 790 Adventure. Má však úplne iné kapotáže a masku, vďaka čomu svoj východzí model nijako nepripomína. Iná je pravdepodobne aj kyvka, ale ostatné komponenty vyzerajú byť rovnaké. Až detailnejšie fotky či osobné zoznámenie nám prezradia, či zostali zachované napríklad parametre podvozku alebo funkcie prístrojovky. Tá je na fotkách plochá, takže by mohlo ísť o TFT obrazovku.

Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMoto 800MT
Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMoto 800MT

Na rozdiel od 790 Adventure, 800MT má klasický tvar nádrže a masívnejšiu a širšiu prednú masku. Výraz je dostatočne „adveturovsky“ nasrdený, a na fotkách aj skicách vidno padacie rámy, hmlovky a nosiče bočných kufrov. Celkový dizajn vyzerá byť naozaj prepracovaný, bez nejakých čínskych úletov, čo by mohlo modelu 800MT zabezpečiť záujem v Európe a na náročnejších trhoch.

Len pripomenieme, že dvojvalcový motor KTM 790 Adventure dáva 95 koní pri 8 000 otáčkach a krúťak 88 Nm pri 6 600, takže podobné hodnoty sa dajú čakať aj pri novinke 800MT.

Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMoto 800MT
Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMoto 800MT

Foto:
 KTM 790 Adventure 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTM
Model:790 Adventure
Rok:2020
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)
Objem:799 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:88 Nm / 6600 ot.
Kompresný pomer:12.7:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 65,7 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:200 mm
Zdvih vzadu:200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:90/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm
Pneu vzadu:150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg
Výška sedla:850 mm
Rázvor:1509 mm
Svetlá výška:233 mm
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 312 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätie
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2019: 12 099 EUR

Zdroj: visordown.com, bennets.co.uk

Pridané: 10.02.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »