ISSN 1336-6491 | Online: 3882 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kevin Benavides prešiel ku KTM

 Zdieľať

Pridané: 28.05.2021 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 4405 [Šport - Rally]

Všetko je možné, dokonca aj nemožné. Tak sa dá charakterizovať posledný prestup vo svete rally motoriek.

Seriál článkov - Dakar 2022:

| Seriál článkov: Dakar 2022 |

Mladý Argentínec (32 rokov) získal 10 rokov dozadu na svetovom šampionáte juniorov v endure 4. miesto, neskôr valcoval domácu konkurenciu v národných šampionátoch. Dakar v Južnej Amerike mu pomohol dostať sa do pozornosti médií, upútal hlavne dravým spôsobom jazdy. Jeho štýl neunikol hľadačom talentov v Honde, ktorá v tej dobe zúrivo hľadala nekompromisného jazdca, ktorý vydrží ako Goncalves, jazdí rýchlo ako Barreda a hlavne fatálne nepadá. Našli sa dvaja: Brabec a Benavides. Kevin zakotvil v továrnom tíme Hondy, mladší brat Luciano o niečo neskôr u Husqvarny.

Kevin Benavides prešiel ku KTM
Kevin Benavides prešiel ku KTM

Kevinovi išla karta, v roku 2018 skončil na Dakare 2. a ročník 2021 vyhral, keď sa Price (KTM) pred koncom zranil a Brabec po zlom začiatku nedokázal dohnať mlaďasa, vychovaného na kvalitných steakoch. Dalo sa očakávať, že duo Brabec – Benavides bude Hondou hýčkané do budúcnosti ako základ víťazného rally tímu.

15.01.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24649 [Šport - Rally]

-

Dakar 2021 v cieli: Kevin Benavides vyhráva, Honda má double, Štefan Svitko ôsmy - 12. etapa - Yanbu - Jeddah

Špeciál: 200 km, presun: 247 km. Začíname 05:30. 20:30 - V článku nájdete video zhodnotenie dnešnej etapy aj celého Dakaru 2021. 11:34 - Martin Michek dostal po dnešnej etape penalizáciu a kvôli nej prišiel o 9 miesto a Dakar 2021 skončí na 10. mieste. Napriek tomu veľká gratulácia!

 

O to bola prekvapivejšia správa o preberaní RED BULL prilby a handier Kevinom Benavidesom. Súčasťou bolo aj podpísanie zmluvy bez uvedenia podrobností. Na druhej strane pokiaľ pozerá do budúcnosti, urobil zásadný krok. Pretože ázijská Honda preferuje víťazstvo „systému“, kde meno víťaza nie je najpodstatnejšie. Naopak európska KTM kladie medzi továrňou a jazdcom rovnítko (aspoň v mediálnej rovine).

Video: Kevin Benavides novou posilou Red Bull KTM Factory Racing tímu

Nie je známe, ako nová posila ovplyvní továrenskú súpisku v KTM. Benavides už zarezáva na novej motorke v dunách Arabských Emirátov a chystá sa na Rally Kazachstan. Uvidíme, čo zmena pre rally šport prinesie.

Text: Haro, foto: internet

Kevin Benavides prešiel ku KTM
Kevin Benavides prešiel ku KTM

Pridané: 28.05.2021 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Seriál článkov - Dakar 2022:

| Seriál článkov: Dakar 2022 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »