Anketa:
Video: KTM 390 Adventure R (2025) - Balkán dáš po vlastnej osi, potom v teréne bez kompromisov
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 101 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Už pri teste KTM 390 SMC R sa Peťo rozplýval, ako dobre sa nový 390 motor od KTM cíti vo vysokých otáčkach. Teraz tu máme stroj z úplne inej kategórie, ale keďže má ten istý motor ako SMC R, znamená to, že presunové dni už nebudú taká strašná nuda.
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Adventure R nemá problémy s rýchlosťami ľahko nad 150 km/h, takže napríklad na Balkán sa dokážeš dostať po vlastnej osi, a potom si vďaka prívlastku R užiješ lokálne šotolinky (alebo aj ťažší terén) fakt že luxusne.
Iba pripomenieme, že spolu s Adventure R predstavila KTM ďalšie tri novinky: supermoto 390 SMC R, ľahké endurko 390 Enduro R a cestnejšiu verziu tejto Adventure, a to s odlievanými a menšími kolesami (19/17) a prívlastkom X. Všetky tieto novinky spadajú pod vodičáky A2.
Treba povedať, že KTM takéto ľahké endurko chýbalo. Jasné, 390 Adventure tu bola už niekoľko rokov, ale najprv iba na odlievaných kolesách 19/17, a neskôr síce vypletanými, ale tiež iba 19 a 17. Nová 390 Adventure R toto všetko konečne vyriešila, a vďaka prívlastku R si môžeme byť istí, že v teréne to bude bez kompromisov. Veď aha: kolesá, samozrejme, 21 a 18-palcové, zdvihy na oboch koncoch 230 mm, a všetko prispôsobené paľbe v teréne.
No a keďže už pri teste novej 390 SMC R sme sa stihli presvedčiť, že tento nový 390 motor má celkom rád vyššie otáčky a rýchlosti, Adventure R nemá problém s dlhšími presunmi, trebárs aj po diaľniciach. Dokáže sa bez problémov udržať na 150 km/h.
Ako sa s novou 390 Adventure R funguje, to zistíš z Peťovho videa:
Video: Test KTM 390 Adventure R (2025) - Balkán dáš po vlastnej osi, potom v teréne bez kompromisov
Záver
Cena KTM 390 Adventure R je 7 690 eur. Je určená nielen pre začiatočníkov, ale aj ostrieľaných borcov, ktorí sú už unavení z ťahania veľkej motorky do terénu. 390 Adventure R celkom bezpečne zvláda aj dlhšie presuny, aj obtiažnejší terén - dosť silné kombo!
Plusy, mínusy
motor, presunové rýchlosti, vzhľad, schopnosti v teréne | nepresvedčivý chod motora v nízkych otáčkach |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | KTM | Suzuki | CFMOTO | Royal Enfield |
Model: | 390 Adventure R | DR-Z 4S | 450 MT | Himalayan 450 |
Rok: | 2025 | 2025 | 2025 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2024 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 398.7 ccm | 398 ccm | 449 ccm | 451.65 ccm |
Max. výkon: | 44.9 k (33.0 kW) / 9000 ot. | 38.0 k (28.0 kW) / 8000 ot. | 42.2 k (31.0 kW) / 8500 ot. | 40.0 k (29.4 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 39 Nm / 7000 ot. | 37 Nm / 6500 ot. | 42 Nm / 6250 ot. | 40 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 | 11,5:1 | 11,5:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 89 x 64 | 90.0 x 62.6 mm | 72.0 x 55.2 mm | 84 mm x 81.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 280 mm | 200 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 230 mm | 296 mm | 200 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 2 piestiky | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová dvojpiestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | ||
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 80/100-21M/C 51P, tube type | 90/90-21 M/C 54H | 90/90 - 21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 270 mm | ||
Pneu vzadu: | 140/80-18 | 120/80-18M/C 62P, tube type | 140/70 R18 M/C 67H | 140/80 R 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 165 kg | 175 kg | 181 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 151 kg | 192.5 kg | 196 kg | |
Výška sedla: | 870 mm | 920 mm | 820 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1481 mm | 1490 mm | 1505 mm | 1510 mm |
Dĺžka: | 2270 mm | 2210 mm | 2285 mm | |
Šírka: | 885 mm | 870 mm | 852 mm | |
Výška: | 1230 mm | 1430 mm | 1316 mm | |
Svetlá výška: | 272 mm | 300 mm | 220 mm | 230 mm |
Objem nádrže: | 14 l | 8.7 l | 17.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 152 km/h | 155 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.4 l/100km | 3.5 l/100km | 4.5 l/100km | 3.59 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 308 km | cca 186 km | cca 291 km | cca 355 km |
Servisný interval: | 6000 km / 12000 km | 6000 km olej, 36 000 ventily | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok WP APEX | nastaviteľný podvozok KYB | plne nastaviteľný podvozok KYB, sklopné zrkadlá | USD vidla Showa, Tripper TFT displej s navi, USB typ C |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 02/2025: 7,690.00 EUR | EURO 5+, ride by wire Cena 06/2025 8 490 EUR | ABS a TC od fy Bosch EURO 5 Nastaviteľná výška zmenou montážneho bodu zadného tlmiča Komunikačná jednotka T-BOX / CFMOTO RIDE za príplatok 279 EUR Predĺžená záruka 5 rokov Cena 07/2024: 6 649 EUR | Štandard sedlo 825/845 mm Znížené sedlo 805/825 mm možné aj bezdušové kolesá (Kamet white, Hanle black) Cena 5/2024: od 5 990 EUR |
Pridané: Dnes Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku - Awia
- Ku KTM 1290 Super Adventure S prichádza verzia R - Herghott
- KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh - zeON
- KTM 390 Adventure 2020 - najmenší dobrodruh z rodiny - Awia
- Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov - Awia
- Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu - Awia
- Ako KTM offroadové R Adventúry lietali na balkánskych šotolinách - Awia
- Pivot Pegz MK3 - otočné stúpačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure - Awia
- KTM 1050 Adventure 2015 - Oranžový mix chutí - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX?
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!