Anketa:
Články - Mototuristika
- Východné Slovensko
- Stredné Slovensko
- Západné Slovensko
- Slovensko
- Európa
- Afrika
- Ázia
- Amerika
- Austrália
- Všetky
Zobrazujem články 436 až 450 z cekového počtu: 601.
13.09.2007 - MajoKE Čitatelia: 14225 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Ako som odišiel na mesiac...
Kalendárny samozrejme. Keďže Slovensko nie je Japonsko a ja nie som Japonec, zobral som mesiac dovolenky, sadol na Fazera a odišiel. Japonskí workoholici si dovolenku neberú, čo keby to fungovalo bez nich? Budú zbytoční?
12.09.2007 - tref Čitatelia: 10390 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Na otočku k Neusiedleru
Ako stráviť deň voľna alebo o jednom peknom motovýletíku ešte spred roka.
10.09.2007 - 751985 Čitatelia: 9635 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Týždeň alpských zákrut
Dosť bolo čítania a listovania v motorkárskych časopisoch. Sen skupinky motorkárov bol vymeniť Šturec za Alpy. Mesiac pred termínom odchodu nás bolo deväť, väčšinou mladí a neskúsení ľudia.
03.09.2007 - campa Čitatelia: 9599 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Cez kostlivca až do pekelných dolov...
Bol to ťažký týždeň. Vždy je ten trpiteľ (Bob a ja), čo všetko zvoláva a organizuje. Aj keď som mal jasnú predstavu, zhola som naozaj nemal tušák, do čoho ideme. Pár info o Kostnici a Pekelných Doloch bolo na webe, no viac infa som nezískal ani po brúsení českých motorkárskych stránok.
30.08.2007 - Chumo Čitatelia: 10653 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Po cestičkách Trollov - Nórsko 2007
Nórsko a jeho príroda. To bola „oblasť záujmu“, o ktorej som toľko prečítal. Plánovanie nezlyhalo, takže odjazd stanovený na 29. júna vyšiel. Mierny strach z dlhej a náročnej cesty trochu vylepšilo očakávanie a predstavy. Pripravení a vybalení skoro dôkladne sa vydávame na expedíciu po Trollích stopách...
28.08.2007 - Beal Čitatelia: 13999 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Výlet masochistov alebo 4000 kilometrov bičíkovania
Cesta poctivo naplánovaná. Náš čas sa blíži. Keď tu zrazu nejaký smrad hádže do našej schránky pohľadnicu za dvanásťtisíc korún od SPP. Hm, drahá spomienka na zimu.
10.08.2007 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4845 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Ducati Hypermotard a Sportclassic
Alebo Hypoš je vlastňe Ona a Sport je Caférejsr jak vyšitý!
08.08.2007 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4253 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Tenkrát poprvé
Konečne je to tu! Konečne som sa dočkal toho dňa, kedy sa aj mne podarilo ísť na akciu organizovanú tímom DUCATI Slovakia.
01.08.2007 - MajoKE Čitatelia: 17176 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Marseille a Provensálsko
Ak chceš byť v severnej Afrike a ostať v EÚ, choď do Marseille, presnejšie do centra mesta, starého prístavu (Vieux Port).
24.07.2007 - PalinoTDM Čitatelia: 14111 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

A zas Balkán, alebo motoBalkán po druhé
Keďže mam tento "kút" sveta rád, tak sa sem s pravidelnosťou pokazených hodín vraciam. Tentokrát je to Bosna Hercegovina, Čierna hora, Chorvátsko...
16.07.2007 - rose Čitatelia: 15849 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Albánska šotolina 2007
Myšlienka ísť do Albánska vznikla v hlave po minuloročnom návrate z Rumunska. Ja som priateľke ihneď oznámil, aby si na tu myšlienku zvykla. Pištík tiež.
13.07.2007 - Svajciarka Čitatelia: 5016 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Zraz Bigov v Orlických horách 2007
Po vyčerpávajúcej strede plnej vybavovačiek a následného balenia, sme sa konečne so Švajčiarom dočkali vytúženého štvrtka s dátumom 21.06.07. Práve v ten deň sa začínala štvordňová akcia Zraz Suzuki DR Big 750 - 800 v Čechách.
26.06.2007 - dodoKE Čitatelia: 11747 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Z Anglicka do Francúzskych Álp – 2006
Cestopis je pomerne rozsiahly. Je to skôr príbeh o našich pocitoch a zážitkoch. Jeho výpovedná hodnota nespočíva v opise miest. Na tento účel odporúčam prečítať Herghottov a Zezeho cestopis, ktoré ma inšpirovali.
16.05.2007 - Andre Čitatelia: 10413 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Mastodont Rally 2007
Kde bolo tam bolo, bol raz jeden.... Asi takto sa začína nejedna rozprávka. No Mastodont Rally sa na rozprávku nepodobal, ale poďme pekne od začiatku.
14.05.2007 - vlke Čitatelia: 5364 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Cesta životom - "Life comes at you fast"
Ivusha ma ešte večer prehovára aby som nikam nešiel, no predpoveď počasia na zajtrajšiu sobotu je priam rozprávková a tak ignorujem prosby aj kadejaké pokusy o rozkaz a nastavujem si budík na 5:45. Zároveň prisľubujem, že na obed budem doma a že ma môže čakať so sobotnajším obedom.
Predchádzajúce | 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!