Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3451 až 3465 z cekového počtu: 8721.
07.07.2014 - bublifuk21 Čitatelia: 9169 [Vaše stroje - Moja úprava]

Kevlar Carbon – kryt motora na mojej Honde Transalp
Po tom, ako sa mi podarilo druhý krát rozbiť plastový kryt motora na mojom Transalpe, som sa ho rozhodol trošku vylepšiť a snáď už vydrží aj nejaké tie skaly bez ujmy.
06.07.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5049 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]

Fotoreport: Harley on Tour Košice 2014 - na východe sa testovali Harleye
Počas horúceho víkendu, keď ortuť prekračovala 30-tky a zároveň počas motozrazu na Jahodnej dorazil do Košíc kamión natrieskaný Harley-mi. A všetky boli pripravené na testovacie jazdy...
05.07.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2428 [Novinky - Súťaž]

Hraj o KTM RC390 a RC125 stačí zaslať fotografiu alebo video
KTM pripravila súťaž s názvom "Escape your daily race". Súťaží sa o KTM RC390 a dva krát KTM RC125. Na súťažiacich čaká 10 rôznych úloh, ktoré istotne pobavia aj tých, ktorí túto súťaž budú iba sledovať.
04.07.2014 - datadive Čitatelia: 9285 [Bleskovky - Novinky]

Suzuki chystá ostrého naháča - GSR1000 predstaví pravdepodobne už túto jeseň
Pred mesiacom spoločnosť Suzuki ohlásila špeciálnu edíciu nahatého GSR 750 a už kolujú správy o novom litrovom GSR, ktorý má byť predstavený na jeseň 2014.
03.07.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3058 [Šport - Motocross]

Pozvánka Motoshop Žubor Cup - Lovčica 06.07.2014
Už túto nedeľu 06.07.2014 tu máme ďalší závod seriálu SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – Motoshop Žubor cup.
03.07.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4239 [Šport - Motocross]

Motoshop Žubor Cup 2014 – SVEREPEC
Tretie tohtoročné preteky štvorkolkárov a motokrosárov Motoshop Žubor Cup-u pokračovali v národnom kros centre vo Sverepci.
03.07.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4780 [Šport - Plochá dráha]

Martin Vaculík vo finálovej sérii ME speedway 2014
V nedeľu 6.7.2014 odštartuje finálová séria majstrovstiev Európy Speedway (plochej dráhy), kde štartuje i úradujúci majster Európy Martin Vaculík. Úvodné podujatie 4-dielnej finálovej série, na ktorom nás bude Martin reprezentovať, sa uskutoční na plochodrážnom štadióne v nemeckom meste Güstrow.
03.07.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3468 [Bleskovky - Novinky]

Ariel Ace – exkluzívna Honda z Anglicka
Ariel je v dnešnej dobe známy skôr výrobou automobilu Ariel Atom. Málo kto však vie, že história značky Ariel je spätá práve s výrobou motocyklov. A práve teraz sa Ariel rozhodol opätovne vstúpiť do sveta motocyklov s modelom Ariel Ace.
03.07.2014 - Retro Čitatelia: 6685 [Novinky - In Memoriam]

Odišiel Tamburiniho nástupca dizajnér Sergio Robbiano
Pri motocyklovej nehode zahynul špičkový taliansky designer Sergio Robbiano. Pracoval pri vývoji Ducati 916, Cagivy Mito a pri celej rade modelov Bimoty. Bol považovaný za nástupcu Massima Tamburiniho.
02.07.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9922 [Bleskovky - PR bleskovka]

Motoparts.sk e-shop zameraný na náhradné diely a doplnky na motocykle
Predstavujeme nový e-shop kde nájdete až 38.000 položiek na viac ako 14.000 typov motocyklov, štvorkoliek a skútrov a tiež prepracovaný konfigurátor reťazovej sady.
02.07.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15965 [Bleskovky - PR bleskovka]

Plne nastaviteľný deflektor X-Creen od MRA s montážou bez vŕtania plexi
Na trhu je už dlhšie známy „klasický“ deflektor od MRA pod názvom Vario Touring. Tento certifikovaný deflektor, ktorý sa navŕtava do plexiskla, pozná a obľúbilo si vďaka priaznivej cene mnoho motorkárov. Vývoj nezastavíš a súdruhovia v Nemecku vyvinuli novú radu deflektorov pod produktovým názvom X-Creen.
01.07.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3771 [Šport - Enduro]

Slováci na ME enduro Santa Margherita di Staffora 2014 v Taliansku
V dňoch 28-29.6.2014 sa v talianskom meste Santa Margherita di Staffora uskutočnilo tretie – predposledné podujatie tohtoročného seriálu Majstrovstiev Európy Enduro.
01.07.2014 - Carlos Čitatelia: 10325 [Vaše stroje - Moja úprava]

BMW R1200 GS Adventure - schránka na náradie
Aby mi v kufri nezavadzalo náradie a sada na opravu pneu, rozhodol som sa, že zmajstrujem na to nejaký box...
30.06.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3015 [Šport - Motocross]

Majstrovstvá Európy EMX65, EMX85 a EMX OPEN 2014 v Šenkviciach
Šieste a zároveň posledné podujatie majstrovstiev Európy EMX65 a EMX85 a v poradí siedme podujatie ME EMX Open sa uskutočnilo tento víkend 28. a 29. júna v Šenkviciach.
30.06.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2437 [Šport - Trial]

Dvojdňové majstrovstvá Európy v triale – 28-29.6.2014
Počas uplynulého víkendu sa v Tanvalde, v Českej republike uskutočnilo ďalšie podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev Európy v Triale. Jazdci štartovali v 4 kategóriách: hlavná trieda ME, Over 40 (veterán), Junior a voľná trieda International. Každý deň sa hodnotil samostatne.
Predchádzajúce | 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!