Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4501 až 4515 z cekového počtu: 8790.
06.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12400 [Šport - Rally]
Dakar 2013 – 2. etapa - Pisco - Pisco
Dnes je na programe druhá omnoho ťažšia etapa Pisco - Pisco s celkovou dĺžkou 327 km z čoho je len 85 km spojovačiek a až 242 km špeciál.
06.01.2013 - marekNApionieri Čitatelia: 5875 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]
Naprieč Južnou Amerikou: Od Chaitenu do Chile Chico
O siedmej ráno sme dorazili do prístavu. No autá a motorku sme nemohli dostať na pevninu lebo bola nízka hladina vody a tak do 11 tej čakáme na príliv.
05.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9134 [Šport - Rally]
Dakar 2013 – 1. etapa - Lima - Pisco
Prvá etapa Dakaru 2013 už čoskoro vypukne. Tohto roku sa štartuje v Lime a prvý vyrazil na trať presunu čilský jazdec César Zumarán so štartovným číslom 195 so svojou Yamahou. tesne pred ôsmou hodinou ráno miestneho času. (v Peru je o 6 hodín menej oproti nášmu času)
05.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4137 [Bleskovky - Šport]
Tím Speedbrain Husqvarna Rallye je pripravený na Dakar 2013
Speedbrain Husqvarna Rallye tím je pripravený na štart rallye Dakar 2013. Tím šéfuje Wolfgang Fischer, ktorý sa postaral hlavne o prípravu motocyklov na dnešné technické prehliadky a prípravu na samotný štart rallye.
04.01.2013 - Luky993 Čitatelia: 12404 [Vaše stroje - Moja motorka]
Keeway Speed 125 po 50 000 km
Opäť Vás zdravím po dlhšej dobe, v 2010 som napísal tento článok Keeway Speed 125 a moje skúsenosti s ňou. Keewayka vtedy mala cca cez 30 000 km, teraz má už cez 54 000 km.
03.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9568 [Šport - Rally]
Dakar 2013 – Štart už 5. januára 2013
Už len pár dní nás delí od štartu ďalšieho už 35-tého ročníka najpopulárnejšej rely na svete DAKAR 2013. Štart tohto púštneho dobrodružstva je naplánovaný na 5.januára 2013, pričom organizátori tento krát zvolili trasu so začiatkom v peruánskom hlavnom meste Lima na pobreží Tichého oceánu.
03.01.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6528 [Technika - Úpravy motocyklov]
Yamaha XJR 1300 Monkeefist od Wrenchmonkees
Yamaha oslovila staviteľov po celom svete, aby skúsili upraviť moderné stroje tejto značky v "súťaži" nazvanej Yard Built a získali tak možnosť vytvoriť pre Yamahu súbor značkových doplnkov. Ako prvý svoje dielo predviedli majstri z garáže Wrenchmonkees.
02.01.2013 - corvette Čitatelia: 16886 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Romanien tour 2012 - rumunská desiatka
Všetko to pre mňa začalo jednou súkromnou správou na MR od Maťa, ktorý mi písal či sa nechcem pridať k ich výprave do Rumunska. Medzitým som sa na motoridáckej akcií v Jelke stretla s Maťom a jeho partiou aj osobne a bolo jasné, že patrím k nim.
01.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6791 [Novinky - O motoride.sk]
Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012
Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012
31.12.2012 - gilbert Čitatelia: 11974 [História]
História Pionier: Reklamné skúšky Jednohrbov Pionier 550
Prakticky hneď po rozbehnutí sériovej výroby Pioniera 550 sa celkom prvé kusy dostávali do rúk z môjho pohľadu "zabehávačov", či zrozumiteľnejšie "skúšobných jazdcov". Bolo to jednak preto, aby, ako už býva zvykom sa "vychytali muchy".
31.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4677 [Bleskovky - Novinky]
Koncept BMW R 1200 S od Wunderlichu
Za týmto konceptom stojí mladý francúzsky návrhár v službách firmy Wunderlich Nicolas Petit. Vytvoril, lepšie napísané, nakreslil svoj pohľad na to ako by BMW mohlo využiť svoj nový, kombinovane kvapalinou a vzduchom chladený, motor boxer.
29.12.2012 - marekNApionieri Čitatelia: 6157 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]
Naprieč Južnou Amerikou: Od Santiaga do Quellonu (Chile)
Pozdravujem na Slovensko! Akurát sa plavíme z mestečka Quellon (ktoré sa nachádza na konci panamerikanskej diaľnice) na carreteru austral, ževraj najkrajšiu cestu južnej ameriky a samozrejme offroadovu. Všetci už spia no mne sa po troch kávach ani nechce, tak si vravím, že napíšem ďalší článok....
24.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8816 [Bleskovky - Novinky]
Video: Timelapse - časozberné video z Motoride Tour de Maroko
Po čase som natrafil na sériu fotografií, ktoré som vytvoril pomocou kamery GoPro v Maroku. Tieto by sa asi nikdy neboli dostali na svetlo samostatne, tak som z nich spravil krátke time-lapse video.
24.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9272 [Šport - Motocross]
MOTOSHOP ŽUBOR CUP - SLOVAKIA MX & QUAD CHAMPIONSHIPS 2013
Ešte sme len dojazdili posledný závod, prebrali sme na plese majstrov poháre a už tu máme ďalší ročník seriálu Medzinárodné majstrovstvá SR amatér jazdcov. Čo nás teda čaká v sezóne 2013? Nech sa páči, čítajte ďalej.
23.12.2012 - MajoKE Čitatelia: 20437 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
96 hodín
Na tento výlet potrebujeme 5 stovák €, 4 dni voľna, dotkneme sa 3 morí na 2 kolesách a 1 motocykli.
Predchádzajúce | 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!

















