Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4861 až 4875 z cekového počtu: 8721.
06.06.2012 - Richard Karnok Čitatelia: 2279 [Šport - Cestné Motocykle]

Jantulík: Mohol to byť lepší víkend
Tretie podujatie seriálu UEM Alpe Adria Championship sa cez víkend konalo na maďarskom okruhu Pannoniaring. V triede Superstock 600 sa pod krídlami tímu Maco Racing opäť predstavil slovenský pretekár Jakub Jantulík.
06.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16373 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph bonneville T100 - Zcivilizovaná klasika
T100 - Classic Sixties styling. Moderné retro. Plne vstrekovací dvojvalec s objemom 865cc. Hladký chod a veľa zábavy. Mäkký zvuk z výfukových trubiek. Čierna prístrojová doska s otáčkomerom. Logo Triumph na sedadle. Špicové kolesá. Vyzerá proste úžasne.
05.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8357 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Naživo: Vespa predstavuje v Ríme nové motory 3V s trojventilovou technikou
Taliansky výrobca legendárnych skútrov Vespa pozval novinárov do Ríma, aby im predviedol najnovšie 125 a 150-kubíkové motory, ktoré nesú označenie 3V. Takéto pozvanie som si nemohol nechať ujsť.
05.06.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2090 [Šport - Cestné Motocykle]

Michal Puškár druhý na Pannoniaringu
Po podujatiach na Slovakiaringu a v Brne pokračovala séria motocyklového šampionátu UEM Alpe Adria road racing championship tretím podujatím, ktoré sa konalo uplynulý víkend na Pannoniaringu.
05.06.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4695 [Šport - Enduro]

Európsky Country Cross 2012 v Domaniži
Prvý júnový víkend ( 2.-3. Júna 2012) sa na vynovenej trati v obci Domaniža uskutočnilo druhé podujatie európskeho pohára v country crosse, ktoré sa uskutočnilo spolu so štvrtým podujatím tohtoročného seriálu medzinárodných majstrovstiev SR, Slovenského pohára a pohára SMF v country crosse.
05.06.2012 - Landal Čitatelia: 4168 [Bleskovky - Šport]

Rally Albania 2012
Informácie z Rally Albania z prvej ruky a prakticky "online" na Motoride.sk.
04.06.2012 - Beal Čitatelia: 8917 Strany: 2 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

III. medzinárodný festival motorkárskych filmov
Dvakrát do tej istej rieky nevstúpiš, hovorí sa. Napriek tomu si dáme tento "splav" na vlne zážitkov už tretíkrát. A tentoraz bude tá vlna ešte väčšia.
04.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5571 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – Husqvarna TE310 nielen na trati v Sobotišti
TéÉčko od Husky som mal možnosť pojazdiť v troch „vývojových“ stupňoch. Komplet zaškrtené v zábehu, o týždeň mierne otvorenú verziu a nakoniec sa mi dostala pod ruky, ako „rejsovo“ pripravená potvorka.
04.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4793 [Šport - Rally]

Odovzdanie fanúšikovskej trofeje Dakar Štefanovi Svitkovi - Domaniža 2012
Včera poobede sme sa stretli v Domaniži, aby sme po skončení preteku ME v country crosse odovzdali Števovi Svitkovi podpisovú trofej ako poďakovanie za jeho výkon na tohtoročnom Dakare.
04.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6022 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: BMW F800 R Predator od firmy Vilner
Bulharská dizajnérska firma Vilner, vyrobila motorku na mieru istému ruskému VIP zákazníkovi. Ako základ poslúžilo BMW F800 R, ktoré odteraz nesie mnoho nových dielov vyrobených prevažne z karbónu.
04.06.2012 - Landal Čitatelia: 4448 [Šport - Rally]

Rallye Budapesť - Bratislava 2012
Trochu pokecu pre tých, čo by chceli vedieť, aké to bolo... Aj s videjkom...
03.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4306 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW R 1200 GS Rallye v dodatočnej úprave od Wunderlichu
Wunderlich túto Rallye edíciu GéeSa už dávnejšie doplnil o padacie rámy vo farbe Magma Red (červená) tak aby čo najviac ladili s rámom motorky v rovnakej farbe. Tento krát prináša Wunderlich verziu s väčším počtom doplnkov.
03.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5896 [Technika - Úpravy motocyklov]

Husqvarna Nuda 900R z dielne Touratech pre Erzbergrodeo
Vo svojej podstate sa Husqvarna Nuda 900R ani len nesnaží priblížiť enduru. V dielňach Touratechu ju však poriadne upravili a vyzbrojili tak, aby bola pripravená zvládnuť prológ na Erzbergrodeu 2012.
01.06.2012 - FaDe Čitatelia: 5515 [Novinky - Reportáž]

Harley-Davidson Demo Truck opäť zavítal do Bratislavy
Rok sa s rokom zišiel a po oslave 1. narodenín oficiálneho dílerstva Harley-Davidson na Slovensku do Bratislavy opäť zavítal pekný kamión s logami Harley-Davidson plný testovacích motoriek.
01.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5011 [Bleskovky - Novinky]

Špionážne fotografie: Čo sa chystá v dielňach Moto Guzzi?
Špionážne fotografie ktoré sa objavili na webe Moto.it zachytili motorku, ktorá istotne pochádza z dielne Moto Guzzi avšak o aký model sa môže jednať je ťažko odhadnuteľné.
Predchádzajúce | 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!