Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5356 až 5370 z cekového počtu: 8722.
02.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2554 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Aligator JAMBOREE 2011
Jamboree je indiánsky výraz pre jasavú oslavu spriaznených ľudí príducich z mnohých strán. Priatelia vône benzínu a dobrej hudby, zídeme sa všetci!
02.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30669 [Testy a predstavenia - Test]

Triumph Tiger 800 - turistická šelma z ostrovov
Triumph Tiger 800 bol jedným z minuloročných jesenných prekvapení a jeho príchod isto potešil mnohých fanúšikov cestovných endúr. O to viac nás potešilo, že Triumph prišiel hneď s dvojicou modelov: Adventure verziou XC a cestnejšie orientovaným modelom, ktorý sme mali možnosť vyskúšať.
02.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2349 [Šport - Motocross]

Náročný motokrosový šampionát vo Vislanke
V nedeľu 31.7.2011 hostila motokrosová trať vo Vislanke ( Vislanka- Ďurková) motokrosových jazdcov bojujúcich o body v tohtoročnom seriáli Medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose tried MX1, MX2, MX2 junior a MX4 motokrose.
02.08.2011 - matus Čitatelia: 16970 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Lago di Garda 2011
“Poď s nami na Lago di Garda,“ vraví mi Rišo (babci) a tým to vlastne celé začalo. Nikdy som o Garde nepočul, a nemal som moc chuť tam ísť. Na 10 dní k nejakému jazeru?! Rišo však vytiahol tromf vo forme obrázkovej knihy, no a keď mi potom v Mapsource ukazoval tie serpentíny na okolí, tak som sa nevedel dočkať. A nevedel som sa dočkať tak, že som vyrazil o 5 dní skôr, ako oni.
01.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2436 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Krajčí a Tomáš Svitok na pretekoch v Silverstone
Tomáš Krajčí v nedeľu na britskom okruhu Silverstone bojoval o pozíciu v elitnej desiatke Majstrovstiev Európy, ale jeho snaha skončila pádom v poslednom kole. Tomáš Svitok absolvoval ďalšie podujatie seriálu FIM Cup Superstock 1000, jeho cieľom bolo aj tentoraz vybojovať body do priebežného hodnotenia
29.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6384 [Šport - Motocross]

Východoslovenský pohár v motokrose v Širokom
Prázdninový termín s nábojom šťastných čísel, 17.7.2011, bol obohatený motocrossovým korením. Na východe Slovenska sa konal posledný podnik regionálneho seriálu, Východoslovenský Pohár v motokrose.
29.07.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12959 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Video: Test hliníkových kufrov Touratech Zega Pro - Maroko 2011
V Maroku sme testovali aj dvojicu najnovších kufrov nemeckého výrobcu Touratech Zega Pro a ako doplnok k ním skvele poslúžila aj rolka upevnená pružnými popruhmi ROK Straps (o ktorých si napíšeme neskôr).
29.07.2011 - hanchicken Čitatelia: 8687 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB500 – pomocníčka na každý deň
Celé to začalo kúpou skútrika Italjet Formula. Prvotný blán bolo používať ho ako presúvadlo z bodu A do bodu B kvôli práci. Keďže bývam na dedine a kvôli práci často potrebujem pre niečo zbehnúť do neďalekého mesta zdalo sa to ako super voľba.
28.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13657 [Šport - Enduro]

Rozhovor: Jaroslav Katriňák o Gas Gas EC 300 a slovenskom motoršporte
Po roku sme sa s Jarom Katriňákom opäť stretli v predajni Motosport v Púchove, kde si prevzal v poradí už druhý motocykel GasGas EC 300.
27.07.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3330 [Šport - Cestné Motocykle]

Lukáš Jasenský, Michal Puškár a Jakub Jantulík na pretekoch v Moste
Ďalší výborný výsledok dosiahol na podujatí šampionátu Alpe Adria v českom Moste Slovák Lukáš Jasenský. 19-ročný pretekár tímu JLT-motoracing nadviazal na doterajšie skvelé výkony a na pre neho neznámom okruhu dokázal s istotou zvíťaziť. Michal Puškár taktiež zvíťazil na Mosteckom autodróme a výrazne si posilnil šance na obhajobu titulu.
26.07.2011 - kolaso Čitatelia: 12656 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: B-akaR rally 19. - 20. august 2011
V auguste sa uskutoční po prvý krát vytrvalostná rally dvojíc pod názvom B-akar 2011.
25.07.2011 - gilbert Čitatelia: 12698 [História]

História Pionier: Talianský Pionier Mustang
Posledne som naznačil, že produktami taliansko – /česko/slovenskej spolupráce boli Italjet Vampiro s motorom Pionier a Italjet 350 twin s motorom z Jawa 350 kývačka. Začiatok tretej spolupráce bol začiatkom škrípania až do ukončenia spolupráce (začiatkom 70-tych rokov) s rozchodom nie v dobrom.
23.07.2011 - furiozo Čitatelia: 7349 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Slovinsko, Taliansko, 1760 km, 7.7. – 15.7. 2011
V zime tohto roku sme sa dohodli, že by sme už mohli spraviť konečne nejaký výlet mimo našej republiky. Plány boli veľké a ako to býva, malo nás ísť veľa, ale napokon zostali len 4 motorky (Majo + Kika, Marek, Oto, Dušan).
22.07.2011 - Xfighter199 Čitatelia: 16830 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aprilia Pegaso 125
Podelím sa s Vami o skúsenosti, ktoré som s touto motorkou mal. Článok je zameraný hlavne na techniku a jazdné vlastnosti a je hlavne pre tých ktorí hľadajú nejaké informácie o týchto celkom dobrých mašinách.
20.07.2011 - Varan Čitatelia: 15793 [Testy a predstavenia - Test]

Nečakané prekvapenie alebo Honda SH300i
Pozerám na ňu a premýšľam. Veľké kolesá, decentný dizajn, slušný objem. Bude to presúvadlo po meste a okolí, alebo mám čakať niečo viac? No, uvidíme...
Predchádzajúce | 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!