Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5611 až 5625 z cekového počtu: 8722.
20.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5838 [Novinky - Čo nového v tlači]

Katalóg Sveta Motocyklov 2011
Ako každý rok aj teraz vám prinášame Katalóg motocyklov, ktorý je predzvesťou ďalšej prichádzajúcej motocyklovej sezóny.
20.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8420 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Fejtón: Víkend bikera
Zdravím vás borci. Keď že je zima, rozhodol som sa opísať jeden, možno bežný víkend bikera, ktorý som prežil. Kiežby takých bolo viac...
19.01.2011 - Richardus Čitatelia: 10306 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kladivo na amatérov...KTM 560 SMR
Na cieľovej rovinke držím plný kotol. V poslednom momente brzdím, klikám dva kvalty dolu a letím šmykom do pravej zákruty. Klopím to skoro až na ridítko a iskry od stupačiek štartujú ohňostroj radosti.
18.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 59802 [Technika - Úpravy motocyklov]

Video: Úprava BMW R 1150 GS Touratech / Maroko 2011
Pred pripravovanou cestou do Maroka som sa pustil aj do úprav mojej vernej GS-ky, okrem menšej generálky dostala nové farby, sadu dielov z dielne Touratech, nový zadný tlmič...
17.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4544 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motoráj Snow Rallye 2011
Ano, je to tak, po úspěchu loňského, premiérového ročníku sněhové rallye jsme se rozhodli pokračovat, a tak vám můžeme oznámit, že Motoráj Snow Rallye 2011 je doslova za dveřmi!
17.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2855 [Bleskovky - Novinky]

East European Championship Of Custombike Building
Oficiálne majstrovstvá východnej a centrálnej Európy v custombike buildingu.
17.01.2011 - dragonhunter Čitatelia: 38656 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR-Z 400 S - Keď sa povie Dual-sport.
Dlhší čas som rozmýšľal, či má vôbec zmysel písať tento článok vzhľadom na to, že na MR už bola 400-ková DR-Z rozoberaná – a to dokonca dva krát (raz S-ko, raz E-čko). Po vlastnoručne odjazdených 10 000 km som sa ale rozhodol, že predsa len je o čom. Takže začneme.
15.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6814 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 13.etapa, Cordoba – Buenos Aires. Radek Matoška celkovo tridsiaty štvrtý!
Posledná etapa tohtoročnej Rally Dakar merala celkovo 826 kilometrov. Jazdcom sa meral čas na 181 kilometroch trate.
14.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5255 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 12.etapa, San Juan - Cordoba. Matoška dvadsiaty tretí.
Predposledná etapa na tohtoročnej Rally Dakar mala 555 meraných kilometrov. Spojovací úsek meral 123 kilometrov.
14.01.2011 - mpenm Čitatelia: 25677 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Kde sa točil Winnetou - Chorvátsko 2010
V tomto roku som nemal v pláne žiadny konkrétny výjazd za poznaním na motorke, no nakoniec sa mi ponúkol akosi sám.
13.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5316 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 11.etapa, Chilecito – San juan. Radek Matoška dvadsiaty piaty.
Dnes jazdci prešli celkovo 786 kilometrov z ktorých bolo 622 meraných.
12.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4907 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 10.etapa, Copiapo - Chilecito. V cieli zatiaľ bez Jakeša.
Súťažiaci dnes prešli takmer tisíc kilometrov. Aj keď meraný úsek nepatril k najdlhším, 176 kilometrov, etapu nebolo možné označiť za jednoduchú.
12.01.2011 - Varan Čitatelia: 8277 [Bleskovky - Novinky]

Rossiho Desmosedici GP11 odhalená
Prototyp Desmosedici GP11, ktorý bude v nastávajúcej sezóne riadiť Valentino Rossi, bol dnes oficiálne predstavený.
12.01.2011 - Mitja Čitatelia: 9183 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Sedem novembrových zastavení, ten najkrajší na záver
6. november + na teplomeri nečakane vysoko priaznivá situácia + vytýčené zaujímavosti + ručne nakreslený podrobný itinerár = sľubný motovýlet.
11.01.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4866 [Šport - Rally]

Dakar 2011 - 9.etapa, Copiapo- Copiapo. Ivan Jakeš pätnásty.
Dnes jazdcov čakala okružná etapa, ktorá štartovala a končila v meste Copiapo. Jazdcov dnes nečakalo extra veľa kilometrov. Celkovo prešli 270 kilometrov z ktorých bolo 235 meraných.
Predchádzajúce | 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!