ISSN 1336-6491 | Online: 872 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31525
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18441)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13084)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 6166 až 6180 z cekového počtu: 8722.

04.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30553 [Testy a predstavenia - Test]

-

Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo

No plán bol 10 000 km za sezónu v sedle KLX 250 a nejaká tá turistika. Nakoniec sme však Kawu vrátili so slušným počtom 15 tisícok dobrodružných kilometrov, potrápili sme ju v teréne, vyvenčili za polárnym kruhom a pozreli sme sa aj do Rumunska... Ako sa jej darilo? Čítaj ďalej.

 

03.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13084 [Šport - Ostatné]

-

Video: Štvorkolky Can-am v Rumusku s Jarom Katriňákom

Prednedávnom sme vám predstavil štvorkolky Can-am na akcii v Rumusku. Teraz vám prinášame akčné video z jazdenia v tejto destinácii a to dokonca pohľadom zo štvorkolky, ktorú sedlal okrem iných aj Jaro Katriňák.

 

02.12.2009 - WILLY Halmeš - blekac Čitatelia: 7373 [Šport - Ostatné]

-

PIONIER CUP a PITBIKE CUP 2009/2010

FÉNIX Motoklub Nitra OZNAMUJE !!! - konanie už siedmeho ročníka RETRO-MOTO seriálu PIONIER CUP a prvého ročníka PITBIKE CUP

 

01.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9996 [Šport - Rally]

-

Štefan Svitko sa na Dakar 2010 pripravoval na "Slovenskej Sahare"

Mnohých z nás fanúšikov Dakaru potešila informácia, že na štarte nastávajúceho ročníka uvidíme aj Štefana Svitka. Prinášame vám fotografie z jeho prípravy na pieskoch na Záhorí.

 

01.12.2009 - MareceqMTX Čitatelia: 10127 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

-

Možno posledný výlet v sezóne 2009

Nedeľa ráno, vstávam z postele ľavou nohou aj napriek tomu, že po prechode na zimný čas som mohol o hodinu dlhšie spať. Pohľad z okna ma hneď preberá, lebo veľmi dobre viem že táto nedeľa je možno posledná zjazdná v tomto roku.

 

30.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13428 [Testy a predstavenia - Test]

-

Dva krát netvor na taliansky spôsob - Ducati Monster 1100 a S2R1000

Ducati Monster 1100. Ďalší evolučný krok vpred a nový prírastok do rodiny Ducati zrovnávaný so staršou sestrou S2R1000.

 

30.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5655 [História]

-

Rally Dakar ročník 1995 - odchod zo Španielska

Po prvý raz v histórii rally Dakar sa pretek neodštartoval z Francúzska ale zo Španielska. Presnejšie z Granady.

 

29.11.2009 - sibko Čitatelia: 11863 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Korzika : Chorvátsko 0:1

O tom, ako sa dajú meniť svetové strany a ciele cesty.

 

28.11.2009 - Beal Čitatelia: 5471 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 12/2009

Motocyklový svet má novú hviezdu, prišla z Ameriky, volá sa Ben Spies a v tomto čísle Motohousu sa s ním stretneme hneď niekoľkokrát. Ďalej je tu samozrejme riadna nálož testov motoriek, rozhovorov a cestopisy.

 

27.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3760 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozvánka: Výberové konanie pre jazdcov KTM OKR Teamu

Chceli by sme podporiť 3. Slovenských a 3. Maďarských jazdcov v kubatúrach 50SX, 65SX, 85SX, MX2 a MX1.

 

26.11.2009 - psycho Čitatelia: 5468 [Šport - SuperMoto]

-

Lacné Supermoto závody pre všetkých, ktorých okúzlilo driftovanie.

Radi by sme posunuli tento prekrásny šport o kúsok ďalej a priblížili ho hlavne tým najmladším.

 

26.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3936 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 s dvojicou Slovákov

Niečo vyše mesiaca nás delí od štartu 32 ročníka najpopulárnejšej rally na svete - Rally Dakar 2010. Presne 1. januára sa v uliciach Buenos Aires začne púštne šialenstvo a jeho účastníci budú mať pred sebou 15 etáp v náročných podmienkach.

 

25.11.2009 - baso Čitatelia: 9217 [Mototuristika - Ázia - Výlet]

-

Kawasaki KLX 250 - výlet po Južnom Thajsku

Týždňový výlet v prekrásnom prostredí Južného Thajska. Na Kawasaki KLX 250 sme vo dvojici spravili takmer 1500 km. Je pravda, že to bol záber na zadnú časť tela, ale stálo to za to!

 

25.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6316 [Novinky - Súťaž]

-

Yamaha súťaž „Troch šampiónov“

Vyhrajte unikátne repliky SVETOVÝCH ŠAMPIÓNOV!

 

25.11.2009 - Beal Čitatelia: 8638 [Novinky - Pozvánka]

-

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov Ružomberok

Časopis Motohouse, motocyklové portály motoride.sk, countrycross.sk a KDAH v Ružomberku pre vás pripravili na 26. a 27. februára 2010 dni, počas ktorých si budete môcť napriek zime pozrieť zo sediel motoriek celý svet.

 

| 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 |

Kawasaki Good Times Tour

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »