Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6526 až 6540 z cekového počtu: 8722.
18.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10567 [Novinky - O motoride.sk]

Motoride.sk to rozbalí na výstave Motocykel 2009 naplno!
Vyhodnotenie ankiet Bike roka a Firma roka, zaujímaví hostia - Jaro Katriňák, Motoride Racing Team, premiéra filmu Elefantentreffen, predstavenie výpravy do Mongolska a to je len časť toho čo sme pre vás pripravili.
18.03.2009 - kapor50 Čitatelia: 21614 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ducati "príšerka" Monster 600
Začnem tým, že v zime je nuda. Normálne by som sa k písaniu nejakého článku nedostal, ale v práci je kupodivu nuda tiež. Vzhľadom na okolnosti vznikol príspevok tak trochu mimo zabehaných kategórií, ktorý si vám dovoľuje predstaviť príbeh jednej motorky. Nazvime ho pracovne: "Druhý život príšerky desmoďáka".
17.03.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 12965 [Šport - Ostatné]

Pionier cup 15.3.2009 – koniec zimnej sezóny + kalendár na leto!
Jar sa našťastie neúprosne blíži, konečne začne sezóna. Sú ale veci, ktoré potešia a zahrejú aj v zime.
15.03.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 3473 [Šport - SuperBike]

WSBK 2009 - 2 - Losail
Už druhé kolo majú za sebou svetové superbajky. V horúcom Qatare si s podmienkami najlepšie poradila Yamaha s nováčikom v sedle.
11.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12100 [Novinky - Bike roka]

Test, Video, Foto a Cestopis roka 2008 - máme tu prvých víťazov!
Tak a máme to tu! Na víťazov čitateľských ankiet Test, Foto, Video a Cestopis roka 2008 sme sa v redakcii veľmi tešili hlavne preto, že nám ukázali, akú robotku oceníte ako čitatelia najlepšie a na čo sa treba do budúcnosti orientovať.
11.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5262 [Šport - Rally]

Ďalšia z Dakar Series Rally bude v Rusku, Kazachstane a Turkmenistane - Silk Way Rally 2009
Pod dvoch podujatiach seriálu Dakar Series v roku 2008: Central Europe Rally a PAX Rally, sa bude ďalšie pokračovanie jazdiť v Oriente.
11.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6461 [Šport - Enduro]

Video: Spomienka na Erzberg Rodeo 2008
Ja viem, bolo to už nejaký ten čas dozadu. Ale pod návalom práce, testov, cestovania a testovania sa kazetka s chrumkavými zábermi akosi zapotrošila. Takéto obrázky ale stoja za prácu navyše a za zverejnenie!
10.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6605 [Novinky - O motoride.sk]

Termíny Motoride akcií 2009 známe
Aj v roku 2009 pre vás redakcia Motoride.sk pripravuje tradičné akcie. Chceli sme ich spraviť aspoň 10, ale viete, prišla kríza...
10.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8723 [Novinky - PR článok]

Predstavujeme oblečenie 4SR - Navštív nás v stánku na výstave Motocykel 2009 a vyhraj!
Značka FOR STREET RACING je na slovenskom trhu ešte len rok a už si našla veľkú obľubu hlavne medzi cesťákmi. Nie je sa čomu čudovať, veď gro ponuky tvorí kožené oblečenie na superšporty a naháče.
06.03.2009 - Cacao Čitatelia: 4451 [Bleskovky - Novinky]

Prosba o pomoc pri hľadaní ukradnutých motoriek
Do redakcie nám prišla prosba o pomoc pri hľadaní ukradnutých strojov z Čiech.
06.03.2009 - Cacao Čitatelia: 13149 [Šport - Cestné Motocykle]

Nová cestná kubatúra 450GP - dobrý nápad vs. nezmysel?
Pri surfovaní internetom človek natrafí na všeličo. Dnes sa mi podarilo naraziť na veľmi zaujímavú alternatívu k súčasným možným riešeniam kubatúr 250ccm a 125ccm, o ktoré sa snaží do budúcnosti Dorna a FIM, navyše, táto by bola dostupnejšia širšej jazdeckej základni.
06.03.2009 - Cacao Čitatelia: 4385 [Bleskovky - Novinky]

Spy fotky Benelli Due 756
Bystrím fotografom v Taliansku neunikla ďalšia skrývaná motorka, tentokrát od značky Benelli.
05.03.2009 - bedna Čitatelia: 20693 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CRF 450 R 2008
Interný názov - Sekera..
05.03.2009 - PalinoTDM Čitatelia: 12566 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Grossglockner a sto šturcov
Do Álp som sa chystal už začiatkom júna, ale človek mieni a život mení, tak štartujem až v najhorúcejšom lete (2008), a to horko je otravné. Krásne pohľady na hory a super pojazdenie skóre vyrovnajú.
03.03.2009 - Cacao Čitatelia: 5869 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – marcové číslo – 3/2009
Zima vyťahuje svoje posledné zbrane, ale nič jej to nie je platné... Marcové číslo Sveta motocyklov kvitne v stánkoch a na čerpacích staniciach a šteboce o prichádzajúcej jari.
Po sladkom poetickom úvode poďme konečne do reality. Čo v najnovšom Svete motocyklov nájdete?
Predchádzajúce | 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!