Anketa:
Štvrté miesto z Rijeky pre Tomáša Svitka
ZdieľaťPridané: 11.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3085 [Šport - Cestné Motocykle]
Cez víkend sa konalo druhé podujatie medzinárodného seriálu UEM Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska v chorvátskej Rijeke.
Tomáš Svitok a tím K+L Intermoto Czech cestovali do Chorvátska s cieľom nadviazať na štvrté miesto z Hungaroringu a pokúsiť sa zvýšiť náskok na čele tabuľky Majstrovstiev Slovenska.
![]() |
Hoci sa Tomáš hneď v úvodnom tréningu dostal na svoje najlepšie časy na tomto okruhu, v tíme museli až do samotných pretekov riešiť správne nastavenie podvozku. V kvalifikácii patrilo nášmu pretekárovi piate miesto, v pretekoch potom bojoval v skupine súperov o druhé až šieste miesto. Nakoniec skončil len o dve stotiny sekundy za tretím stupienkom pódia. Týmto výsledkom sa dostal na druhé miesto priebežného poradia alpsko-jadranského šampionátu. 25 bodov za prvé miesto získal v rámci Majstrovstiev Slovenska.
Tomáš Svitok: "Počas celého víkendu sme sa trápili s podvozkom, preto je štvrté miesto veľkou odmenou. Nakoniec sme nastavenie ešte zmenili priamo pred pretekmi a vyšlo to. Veľkú vďačnosť chcem vysloviť pánovi Dušanovi Krajčímu, ktorý nám s nastavením podvozku veľmi pomohol. Preteky som si poriadne užil, až do konca to bol skvelý súboj, pohyboval som sa od druhého po šieste miesto, poradie sa často menilo. S výsledkom som veľmi spokojný a chcem sa preto poďakovať celému tímu za skvele odvedenú prácu."
Pridané: 11.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- ERES-Racing tím na druhom podujatí UEM Alpe Adria v Rijeke - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 19-20.7.2008 - Awia
- UEM Alpe Adria Championship v Rijeke 15. 7. 2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11-13.5.2007 - Awia
- Tomáš Svitok na UEM Alpe Adria Championship v Rijeke - Harly
- Puškár v Rijeke zvíťazil, Ruža v superbikoch tretí - Redakcia
- 4. závod UEM Alpe Adria - Nevydarený záver víkendu pre Tomáša Svitka - Redakcia
- ERES-Racing Team v Brne - Risso46
- UEM Alpe-Adria Championship, Pannonia-ring 25-27.5.2007 - Awia
- Jantulík: Mohol to byť lepší víkend - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!