Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6946 až 6960 z cekového počtu: 8722.
09.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4628 [Bleskovky - Novinky]

Čo na víkend? Poď otvárať sezónu 2008!
Už je najvyšší čas nahodiť baterky späť do motoriek, oprášiť pavučiny a vyraziť na cesty. Počasie sa tvári prívetivo, cez víkend nás čakajú aj fajné akcie.
08.04.2008 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 19277 [Technika - Dobré Rady]

Opatrnosti nie je nikdy dosť
Tento článok nemá veľa spoločné s motocyklami. Ak, tak len okrajovo. Nemá to byť kritika nášho zdravotníctva, aj keby mohla a mala byť. Nemá to byť opis toho čo sa mi stalo, aj keby vlastne mohol byť a bude.
08.04.2008 - Steinar Čitatelia: 7772 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na 8. Letný zraz 2008 & 1.Bikeweek KRAKEN
Motoklub Kraken CCC 999 usporadúva v roku 2008 svoj 8. letný zraz na Záhorí. Tento rok sa však miesto konania presúva z Tomkov do areálu Motorestu u Janíčkov pri obci Kúty. V tomto roku bude zraz Krakenov trvať celý týždeň a pôjde o vlastne prvý Bikeweek na Slovensku.
08.04.2008 - majkro Čitatelia: 5633 [Bleskovky - Novinky]

Touratech Travel Meeting 2008
Stretnutie priaznivcov turistiky pod názvom Touratech Travel Meeting 2008 bude začiatkom mája v Slovenskom raji.
07.04.2008 - JimRH Čitatelia: 4577 [Šport - SuperMoto]

Euro Supermoto Pitbike Cup 2008
Zdá se, že letošní rok je velmi příznivě nakloněn závodům pitbike supermoto. Vypovídá o tom i evropská závodní série pod názvem Euro Supermoto Pitbike Cup 2008, která se odjede čtyřmi závody na území čtyř evrpských zemí – ČR, Slovensko, Maďarsko a Rakousko.
07.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3827 [Šport - Enduro]

Slováci na medzinárodných podujatiach MX a Enduro počas víkendu 4.-6.4.2008
Počas uplynulého víkendu štartovali naši motokrosový a „enduro“ jazdci na troch Majstrovstvách sveta a Majstrovstvách Európy triedy MX2.
07.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3156 [Novinky - Čo nového v tlači]

Vychádza Enduro aktuál motoride 4/2008
Koncom tohto týždňa vychádza ďalšie číslo slovensko – českého časopisu pre priaznivcov motocyklového športu – Enduro aktuál motoride.
07.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19970 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme Yamasaki Black Hawk 400 - pracant, s ktorým sa nudiť nebudeš
S testami štvorkoliek si sa na našom webe doteraz nemohol stretnúť. Prinášame však prvú lastovičku, keď sme mali možnosť vyskúšať pracovnú štvorkolku Yamasaki Black Hawk 400 4x4.
07.04.2008 - Brambo Čitatelia: 3740 [Šport - SuperBike]

WSBK 2008 – 3 – Valencia
Vo Valencii zvíťazil v divokej prvej jazde superbajkov Lorenzo Lanzi, v druhej Noriyuki Haga a v superšportoch Joan Lascorz.
04.04.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5555 [Šport - Motocross]

MX a Enduro sezóna 2008 sa rozbieha
Po minulovíkendových dvoch regionálnych podujatiach v motokrose (Malokarpatský pohár v Stupave a Východoslovenský pohár v Krásnohorskom Podhradí) bude v nedeľu 6. 4. 2008 zahájený i seriál Slovenského pohára v motokrose.
03.04.2008 - Beal Čitatelia: 7642 [Bleskovky - Predstavujeme]

Predpoveď počasia na hodiny
Zajtra prehánky! Takúto predpoveď už určite pouznáte. Ale čo tak vedieť presnú hodinu?
03.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3015 [Novinky - Oznam]

Podpor MACR – Motocyklovú asociáciu ČR
Naši českí kolegovia obhajujú svoje práva oficiálnou formou - neziskovou organizáciou, ktorá má efektívnejšie bojovať s paragrafmi. Podporme ich, podobné problémy totiž trápia aj nás...
02.04.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 30453 [Testy a predstavenia - Test]

Motokrosová KTM SX 144 – taká malá raketa!
Firma KTM ako jedna z prvých zareagovala na nový predpis UEM, ktorý upravil hornú objemovú hranicu dvojtaktných motorov pre motokros v triede MX2 a v modelovom rade pre rok 2008 uviedla model SX 144.
01.04.2008 - Puco Čitatelia: 14633 [Vaše stroje - Moja motorka]

Triumph Legend TT900
Tak sa konečne dostávam k tomu, aby som napísal zopár riadkov k tejto na Slovenku nezvyčajnej mašinke. Triumph – ako už názov prezrádza, ide o Angličana. Tento konkrétne bol dovezený z Nemecka, a tu už mal jedného majiteľa, ja som druhý. Ale poďme po poriadku...
01.04.2008 - superflanker Čitatelia: 9349 [Novinky - Pozvánka]

2. moto-stretnutie Hriňovských holopupkárov
Hore v horách na podpoľanských lazoch, kde kopce vyliezajú jeden druhému na plecia, aby dovideli čo najďalej, pasú holopupkári ovce. I začalo im byť troška clivo.
Predchádzajúce | 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!