ISSN 1336-6491 | Online: 3109 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2008 – 5 – Le Mans

 Zdieľať

Pridané: 19.05.2008 Autor: Brambo
Čitatelia: 4967 [Šport - MotoGP]

Opäť Valentino Rossi! V poloupršanom Le Mans zvíťazili okrem Valeho aj Alex Debon v kubatúre 250ccm a Mike DiMeglio v kubatúre 125ccm.

MotoGP

Druhý krát po sebe zvíťazil v preteku najsilnejšej kubatúry Valentino Rossi, za ním sa umiestnil jazdec, ktorého indiánske meno by mohlo byť Nechodí po svojich, iba jazdí... Čiže zranený Jorge Lorenzo a trojlístok Yamahy doplnil Colin Edwards.

Prvá päťka MotoGP celkovo:

  1. Valentino ROSSI 97b
  2. Jorge LORENZO 94b
  3. Dani PEDROSA 94b
  4. Casey STONER 56b
  5. Colin EDWARDS 47b

 MotoGP
MotoGP

250ccm

V preteku dvestopäťdesiatok zvíťazil Alex Debon pred Marcom Simoncellim a Mattiom Pasinim. Lukáš Pešek a ani Karel Abrahám pre pády nedokončili.

Prvá päťka 250ccm celkovo:

  1. Mika KALLIO 93b
  2. Mattia PASINI 77b
  3. Alex DEBON 59b
  4. Yuki TAKAHASHI 59b
  5. Marco SIMONCELLI 53b

125ccm

Prerušený pretek stodvadsaťpätiek vyhral pred domácim publikom Mike DiMeglio, druhý dorazil do cieľa Bradley Smith a tretí Nicolas Terol.

Prvá päťka 125ccm celkovo:

  1. Mike DiMEGLIO 74b
  2. Nicolas TEROL 66b
  3. Simone CORSI 61b
  4. Joan OLIVE 59b
  5. Stefan BRADL 58b

Pridané: 19.05.2008 Autor: Brambo Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »