ISSN 1336-6491 | Online: 1827 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31586
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18465)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13121)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7381 až 7395 z cekového počtu: 8722.

10.05.2007 - Crossbiker Čitatelia: 19780 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Návrat k moto po 20 rokoch

Od ČZ 250 k Suzuki DR 650

 

10.05.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 8069 [Testy a predstavenia - Test]

-

Yamaha deň na Masarykovom okruhu v Brne, 9. 5. 2007

Včera krátko popoludní sme sa s Awiom vrátili z brnenského okruhu, ktorý mala česká Yamaha prenajatý pre majiteľov motoriek tejto značky.

 

10.05.2007 - Brambo Čitatelia: 4616 [Šport - MotoGP]

-

MotoGP 2007 – 4 – Čína - Shanghai, 6.5.2007   Lukáš Pešek prvé víťazstvo, John Hopkins prvé pódium

Lukáš Pešek sa na čínskom okruhu Shanghai dočkal víťazstva!

 

09.05.2007 - Jozef Bebčák Čitatelia: 4003 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Môj príbeh a Hero Puch #2

To, o čom tu chcem zas písať je fakt, že si to chcem u Herov Puchov Winnerákov trochu vyžehliť, a preto chcem v tejto druhej časti napísať pár riadkov o radostiach ale aj starostiach, ktoré sme zažili na spoločnej ceste životom, až kým nás inzertné portály nerozdelia.

 

08.05.2007 - Tahitan Čitatelia: 5232 [Šport - Trial]

-

Trial Nitra - 5. - 6. 5. 2007

Taaak, a prvé tohtoročné dokazovanie neplatnosti fyzikálnych zákonov máme za sebou. Bolo netrpezlivo očakávané, náročné, občas bolestivé, ale naozaj vydarené.

 

08.05.2007 - Brambo Čitatelia: 3633 [Šport - SuperBike]

-

WSBK 2007 – 5 – Holandsko, Assen, 29.4.2007  Toseland a Sofuoglu na ceste za titulmi

Piatou zástavkou pokračoval za slnečného počasia šampionát WSBK v holandskom Assene.

 

08.05.2007 - campa Čitatelia: 20867 [História]

-

História Harley Davidson, časť I. (1903 – 1930)

Na začiatku bola cesta. Aj keď „cesta“. Doprava, rovnako ako v Európe, upútala pozornosť verejnosti, a všetko motorizované začalo budiť záujem. Hlavne to, čo malo dve kolesá.

 

08.05.2007 - gilbert Čitatelia: 17034 [História]

-

Japonské vidlicové motory II - Honda Transalp

Ako som už na inom mieste spomínal, japonská konštrukčná škola sa najskôr prezentovala v púštnych maratónoch. Keďže XLV-čka utvorila nový trend, tak Honda z tohoto momentu začala ťažiť.

 

07.05.2007 - majoccha Čitatelia: 14843 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Potulky Slovinskom

Nebola to rely v púšti, nebolo to ani ako jazda na Masarykovom okruhu, napriek tomu to bol adrenalín, dobrodružstvo a sem-tam aj romantika.

 

07.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12468 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle

Na scénu pretekov cestných motocyklov vstúpil nový slovenský pretekársky tím ERES-Racing Team. Jeho cieľom je účasť na pretekoch medzinárodného seriálu UEM Alpe Adria Road Racing Championship a majstrovstiev Slovenskej republiky v triede Superstock 1000.

 

07.05.2007 - crosscountry Čitatelia: 4008 [Šport - Motocross]

-

Zabojujte o KTM EXC

Československý Cross Country štartuje druhú sezónu. Ak odjazdíte všetky tri preteky, môžete vybojovať novú EXC od KTM.

 

07.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10905 [História]

-

Japonské vidlicové motory v endurách

Vznik japonskej koncepcie vidlicových motorov v endurách sa odhadom dá situovať po roku 1978. Vtedy totiž Thiery Sabine uviedol do odvetvia rely niečo nezvyčajné - maratón medzi Parížom a Dakarom. Nezvyčajné bolo to, že mimo áut pretekali motocykle aj doprovodné kamióny.

 

05.05.2007 - Beal Čitatelia: 30424 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Suzuki DR 800 BIG

Hneď pri zrode prvého modelu v roku 1988 bolo cirkvi jasné, že z horúcich pekiel vyšiel sám diabol. Na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave tak zorganizovali sviečkový pochod, ktorým si každoročne pripomínajú rok výroby prvého kusu.

 

04.05.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7396 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na Haličskú Motorkáreň

12. 5. partia priaznivcov značiek Jawa a ČZ z Haliče a okolia poriada už druhý ročník motorkárskeho zrazu, kde je jedinečná príležitosť vidieť to, na čom začínali skoro všetci motorkári na Slovensku, hneď vedľa nových krásavíc.

 

04.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7828 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok sa predstavil v novom tíme na prvom podujatí Alpe Adria 2007

Tomáš Svitok, náš 16-ročný motocyklový pretekár, má za sebou prvý štart v novom tíme Gold Fren Team Erinac a na preňho novom motocykli Kawasaki.

 

| 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 |

Kawasaki Good Times Tour

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »