ISSN 1336-6491 | Online: 1322 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31680
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18512)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13168)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7516 až 7530 z cekového počtu: 8723.

04.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 55817 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Gilera GP 800 – najväčší a najrýchlejší skúter

Dvojvalcový 840-kubíkový motor do V (90 º), 75 koní, 76 Nm, maximálka okolo 200 km/h. Reč nie je o nejakom naháči, ale o skútri.

 

04.01.2007 - oxtar22 Čitatelia: 39502 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

KTM EXC 400 2006

Ako tak čítam ,,Vaše stroje“, tak ma to zaujalo a rozhodol som sa že aj ja pridám článok. A jednu moju motorku tu zverejním - KTM EXC 400, ročník 2006.

 

03.01.2007 - Petko Čitatelia: 11797 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

Motorbike route Slovakia Caspian sea 2006

Gruzínsko, Arménsko, Azerbajdžan, Irán, Turecko... Poznávanie nových krajín, dobrodružstvo, príroda, ľudia. To sú tie správne oktány pre cestovateľskú dušu motorkára. A práve takáto zmes poháňala motory ôsmich Slovákov počas 8000 kilometrov dlhej výpravy zo Slovenska ku Kaspickému moru.

 

02.01.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 9281 [Šport - Rally]

-

Katriňák, Jakeš a ich tím smerujú do Lisabonu

Dnes krátko po dvanástej opustili Bratislavu všetci členovia slovenskej časti Mol Dakar tímu.

 

02.01.2007 - donmartin Čitatelia: 10877 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kymco Agility 50 - skúsenosti po 6000 km

Rád by som sa s vami podelil o svoje skúsenosti s týmto malým poldecovým skútrikom-číňanom...

 

01.01.2007 - intros Čitatelia: 10433 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Montenegro 2006

Už ma nebavilo cestovať na dovolenku autobusom a preto som sa to rozhodol zmeniť. Hlavným cieľom bola Čierna Hora – Sutomore. Trasu som zvolil cez Chorvátsko, kde sme si chceli pozrieť Národný park Plitvice. Stručne popíšem našu cestu do krajiny, ktorá pár dní pred našim odchodom získala nezávislosť.

 

01.01.2007 - Vadim Čitatelia: 30055 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 21. časť: Skúsme si ušiť sedlo

Kúpil si si motorku, na ktorej je sériové sedlo ktoré sa ti nepáči, alebo sa ti nezdá dostatočne pohodlné. Niet sa čo čudovať, pretože výrobcovia ponúkajú motorky so sedlami, ktoré musia byť univerzálne – musia sa prispôsobiť každej postave a musia byť nenáročné na údržbu. Preto ich robia veľké, mäkké, ploché a koženkové.

 

31.12.2006 - campa Čitatelia: 23971 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Harley Davidson FXSTD 1450 Softail Deuce

...koncom osemdesiatych rokov si Harley-Davidson znova upevnil svoje dominantné postavenie na trhu ťažkých motocyklov. Spoločným výsledkom zlepšenej akosti, vhodne volenej reklamy a vyrastajúceho podielu zákazníkov s bielymi golierikmi bol úspech na tomto špecifickom trhu.

 

28.12.2006 - Francuz Čitatelia: 13916 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rumunsko, Moldavsko a Ukrajina 2006

Trasu na tohtoročnú dovolenku sme mali viac menej jasnú už od dávno, išlo len o doladenie niektorých detailov. Či začneme na Ukrajine alebo v Rumunsku, cez ktoré prechody pôjdeme. Po zistení, že moldavské víza sa dajú kúpiť len na troch hr. prechodoch s Rumunskom, zvíťazila varianta, že začíname v Rumunsku. Ja idem na BMW R1200GS, Braňo na úplne novej Honde Transalp.

 

28.12.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 13582 [Novinky - Oznam]

-

Pozor na nebezpečné mini motocykle!

V mesiacoch júl a august tohto roku vykonali inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie sériu kontrol zameraných na bezpečnosť mini motocyklov a štvorkoliek so spaľovacím motorom.

 

28.12.2006 - Miso251SK Čitatelia: 17497 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

-

Tour de Slovakia alebo ako mi Česi ukázali Slovensko

Skvostný nápad vznikol v hlave Hekiho z Opavy a uverejnil ho na medzinárodnom MZ fóre. Jednalo sa o trip po Slovensku. Základné informácie, kam by sa išlo, kde by sa spalo...

 

27.12.2006 - AcHeRoN Čitatelia: 9468 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Harley-Davidson predstavuje prototyp XR1200

Harley-Davidson inšpirovaný veľmi úspešnou závodnou motorkou XR750, predstavil nový prototyp XR1200, ktorý je postavený na báze Sporstera 1200, na výstave Intermot a možno začne s výrobou už do roka.

 

26.12.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11596 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

-

Vianočná

...alebo nezvyčajný motovýlet 25. decembra...

 

22.12.2006 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7923 [Novinky - Oznam]

-

Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2007

Aj keď to vonku stále vyzerá tak, že koniec sezóny sa ešte len blíži,
pohľad do kalendára hovorí niečo iné - vianočné sviatky sú predo
dvermi.

 

21.12.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 15817 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Test vyhrievanej vesty Warm-vest

Vonku je už riadna kosa, ale našťastie ešte nenasnežilo, takže na suchých cestách sa sem-tam dá aj povoziť. Pre tepelnú pohodu to však chce viac vrstiev oblečenia alebo niečo vyhrievané – ako napríklad Warm-vest.

 

| 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 |

Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »