ISSN 1336-6491 | Online: 878 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31680
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18512)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13168)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 7561 až 7575 z cekového počtu: 8723.

18.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5015 [Šport - Šesťdňová]

-

Predposledný súťažný deň I.S.D.E. 2006 – trápenie jazdcov s počasím a náročnou traťou!

81. ročník medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže má za sebou predposledný – piaty súťažný deň. Slovenský trophy tím je i naďalej na 8. mieste v priebežnom poradí, pričom zvýšil náskok na deviatu Veľkú Britániu.

 

17.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8222 [Šport - Šesťdňová]

-

Štvrtý náročný deň na ISDE 2006 – naši postúpili na 8.miesto!

Účastníci 81. ročníka Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže majú už za sebou veľmi náročný štvrtý súťažný deň. Napriek tomu naša šestica jazdcov trophy tímu postúpila v priebežnom poradí o jednu priečku, keď predbehli tím Veľkej Británie i keď len o 1 sekundu.

 

17.11.2006 - temny Čitatelia: 21456 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Cesťák - Honda NT 650 V Deauville

Alebo „môj prerastený skúter“, „devilka“ či „zlatíčko“ to záleží od toho kde sme naposledy spolu boli, a ako sa správala ona ku mne, alebo naopak či som ju ja veľmi netrápil.

 

16.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4950 [Šport - Šesťdňová]

-

Tretí súťažný deň na I.S.D.E. 2006

81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže má za sebou tretí súťažný deň. Slovenský trophy tím je v priebežnom poradí stále na deviatom mieste, ale stiahli sme časovú stratu na Veľkú Britániu len na 9 s. a od 10. Američanov nás delia viac ako 2 minúty.

 

16.11.2006 - BOSS Čitatelia: 21111 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha XT 660 R memoáre

Nazdárek vospolok, tak som sa trochu dlhšie rozhodoval, či niečo napísať či nie, ale je to tu na podnet jedného z vás, tak sa idem posnažiť dať trochu skúseností na web.

 

15.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5470 [Šport - Šesťdňová]

-

Naši po druhom dni šesťdňovej na deviatom mieste!

Po druhom súťažnom dni tohtoročnej šesťdňovej je slovenská šestica jazdcov trophy tímu v priebežnom poradí na deviatom mieste.

 

15.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5437 [Šport - Šesťdňová]

-

Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006

Jazdci slovenského reprezentačného trophy tímu na 81. ročníku Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži majú za sebou náročný prvý súťažný deň.

 

14.11.2006 - majoBA Čitatelia: 8497 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Alpy na skok

Kvalitné a nepreplnené cesty, ohľaduplní vodiči, množstvo zákrut a jesenná pohoda iba pár kilometrov od Bratislavy.

 

13.11.2006 - Raduz Čitatelia: 10683 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha YBR 125

Je to motorka vhodná pre mladších.

 

13.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10181 [Novinky - Oznam]

-

Vyzbierané peniaze boli odovzdané pozostalým

V sobotu 11. 11. sme boli s Andrem odovzdať peniaze zo zbierky pozostalým po Rasťovi a Mariane.

 

13.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11429 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Honda do sveta pustila prototyp CBR 1100 XX Super Blackbird, ktorého motor pracuje pod nadvládou systému Hyper VTEC.

 

10.11.2006 - Svajciarka Čitatelia: 15673 Strany: 3 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Očami spolujazdca alebo od CBR k DR BIG

„Pána doktora“ netreba nejak zvlášť predstavovať. Tí čo mali tú česť vyskúšať si túto motorku vedia, že je to jedinečný zážitok, a tí, čo nevýskúšali, nevedia, o čo prichádzajú.

 

10.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 18437 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test motoalarmu Scorpio SR-i500 SE – skúsenosti a záver

Koncom augusta sme začali testovať tri alarmy, ktoré nám poskytla spoločnosť Bike Security. Odvtedy sme mali dosť času na preverenie ich fungovania v praxi, prišiel čas odovzdať svoje skúsenosti.

 

08.11.2006 - sliver Čitatelia: 6424 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

AC Schnitzer F 800 S Twinstar a R 1200 S Sprintstar

Firma AC Schnitzer je už všetkým známa, takže okolo nej nebudem zbytočne plytvať textom a prejdem priamo k veci.

 

07.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4940 [Šport - Šesťdňová]

-

Slováci odišli na šesťdňovú 2006 na Nový Zéland

Dňa 4. 11. 2006 odišla štrnásťčlenná výpravy Slovenskej motocyklovej federácie na tohtoročný 81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej olympiády, ktorá sa uskutoční v dňoch 14. - 19. novembra 2006 na Novom Zélande, v mestečku Taupo.

 

| 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 |

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »