Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 7951 až 7965 z cekového počtu: 8724.
28.09.2005 - exploit Čitatelia: 43128 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja láska Aprilia RS 125 Extrema
Keď som si chcel kúpiť svoju terajšiu motorku, tak som o nej našiel dosť málo informácií. Preto som sa rozhodol napísať o nej článok, aby som aspoň trošku pomohol ďalšiemu majiteľovi. Po predchádzajúcich strojoch ako pinďur, mustang, Jawa 90, CZ 175 a Simson, som rozmýšľal nad kúpou nejakej väčšej motorky.
26.09.2005 - zahri Čitatelia: 23873 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha TZR 125 1994 alebo moja expriateľka
Prešiel týžden od predaja mojej teraz už bývalej TZRky, a tak som sa rozhodol napísať moje drobné postrehy týkajúce sa tejto krásky...
23.09.2005 - zajo78 Čitatelia: 20774 [Vaše stroje - Moja úprava]

SUZUKI GSF 1200
V pohode zvládne jazdu do práce, ale aj k moru. Športová jazda mu nerobí väčšie problémy. Cestovanie vo dvojici je bezproblémové.
22.09.2005 - Tomahawk Čitatelia: 139627 [Technika - Dobré Rady]

Ako filmovať priamo pri jazde na motorke - ako to bolo pred GoPro kamerami
Celkom často možno nájsť na Internete nafilmovanú jazdu na motorke, nehovoriac už o záberoch z veľkých cien Moto GP a Formule 1. Tiež som chcel skúsiť, či sa nedá nafilmovať aj moja jazda na motorke a tu predkladám výsledok.
20.09.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11460 [Šport - Šesťdňová]

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku
Tento víkend vyvrcholil v Považskej Bystrici jubilejný 80. ročník medzinárodnej šesťdňovej súťaže ISDE. Na finálovom motokrose v národnom krosovom centre vo Sverepci sme nemohli chýbať.
20.09.2005 - italofighter Čitatelia: 10686 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja skvelá Yamaha XJ 600S
Po rokoch trápenia na jawách a upravených čudách konečne japonec.
15.09.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 19031 [Šport - Šesťdňová]

Šesťdňová sa začala
80. ročník medzinárodných majstrovstiev sveta v endure sa naplno rozbehol v Považskej Bystrici.
14.09.2005 - MajoKE Čitatelia: 13079 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Košice - Debrecén a kúsoček Rumunska
V Košiciach som okolo 20.00 a odbočujem k bloku. „Kde si bol?“ A ja najležérnejšie ako viem, akoby to bolo nič, zadok ma bolí, ofučaný z prilby odvetím, že v Rumunsku. Zasmiali sa a povedali, že keď som bol ja na čínskom poníkovi v Rumunsku, tak oni dnes platia. Dal som im digitálny foťák, odniesol som skúter, vrátil sa a zakričal: „Pán hlavný...“
13.09.2005 - DidoRDMC Čitatelia: 25982 [Novinky - Súťaž]

Výsledky súťaže Moto Miss 2005
RED DEVILS MC SLOVAKIA v spolupráci s YUKI, časopisom Motomagazín, SMN internetovým portálom MOTORIDE (motoride.sk) vyhlásila: 1. ročník súťaže o najkrajšiu kombináciu motocykla a dievčaťa pod názvom MOTO MISS.
12.09.2005 - Cendina Čitatelia: 16093 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Haluška trip
Nikam nepospícháme. Na pohodičku.
11.09.2005 - Explorer Čitatelia: 24193 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CBR 125 R
Tak som sa rozhodol napísať nejaký ten článok o stroji niekým uznávaným a niekým zase nie. Áno reč je o Honde CBR 125 R.
08.09.2005 - todra Čitatelia: 18842 Strany: 9 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Alpská blanka pretrhnutá - Kurvenorgie 2005
Keď ma raz ráno vo Švajčiarsku, v rázovitej dedinke pod Sustenpassom, pri nakladaní motorky obehol asi 70 ročný dedo v štýlovej helme na modrej Honde Goldwing a z reproduktorov sa mu rinula úúúžasná echt jódlovačka, začal som sa pýtať sám seba: kto je viac kúl? Chytáme sa my vôbec? Nemali by sme si všetci kúpiť kožené kraťasy na vyšívaných hózentrógloch?
06.09.2005 - Vadim Čitatelia: 31272 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 15. časť: Chcem sa zmeniť na kopu roztrhaného krvavého mäsa a čriev?
Často, ozaj veľmi často sa dozvedáme z televízie, novín, alebo internetu o smrteľných nehodách našich kolegov – motorkárov. Máme pocit, že „plechovkári“ na nás zahájili lov. Ale keď sa na to pozriem lepšie, tak sa mi začína zdať, že najviac lovia tých, ktorí jazdia na športových motorkách. Prečo sa tak rozhodli? Prečo nezahájili lov na štyridsiatnikov na čoproch?
05.09.2005 - vmax Čitatelia: 18605 Strany: 4 [Mototuristika - Európa - Výlet]

GrossGlockner alebo ako som prišiel o Alpské panenstvo....11. – 13. 2005
Keďže moje plány na dovolenku, 7 dní v talianskych alpách sa rozplynuli a nahradilo ich týždňové školenie pre projekt ktorý bude v „Rumusku“ a moja túžba vidieť Aply už tento rok bola obrovská, rozhodol som sa pre záložný plán – rýchlovka na Grossglockner max. 3 dni.
03.09.2005 - vento Čitatelia: 17471 [Novinky - In Memoriam]

Venované Patrikovi...
Ani neviem ako mam začať tento príspevok, lebo to čo som videl na vlastné oči neprajem nikomu z Vás.
Predchádzajúce | 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 | Nasledujúce

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!