Anketa:
Články - Bleskovky
Zobrazujem články 1096 až 1110 z cekového počtu: 1399.
23.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3717 [Bleskovky - Predstavujeme]

Tlačová správa: Tím Castrol Honda sa vracia do svetového šampionátu superbikov.
18. január 2011 – Tím Castrol Honda sa po dnešnom predstavení najnovšej zostavy vracia do svetového šampionátu superbikov. Sponzorom tímu Honda na nadchádzajúcu sezónu 2011 je svetový výrobca mazív.
21.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7378 [Bleskovky - Predstavujeme]

Video: Motoride Tour de Maroko 2011 pripravené na odchod
Po viac ako dvoch mesiacoch príprav sme vymenili posledné deci oleja, nalepili poslednú nálepku, namontovali posledný kufor a natlačili 3 motorky do dodávky. Štartujeme už v sobotu!
17.01.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2848 [Bleskovky - Novinky]

East European Championship Of Custombike Building
Oficiálne majstrovstvá východnej a centrálnej Európy v custombike buildingu.
12.01.2011 - Varan Čitatelia: 8260 [Bleskovky - Novinky]

Rossiho Desmosedici GP11 odhalená
Prototyp Desmosedici GP11, ktorý bude v nastávajúcej sezóne riadiť Valentino Rossi, bol dnes oficiálne predstavený.
04.01.2011 - obrenovic Čitatelia: 11128 [Bleskovky - Novinky]

Klopenie na snehu? X-track Attrax
Hovoríme stále o motorkách na kolesách...
28.12.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7848 [Bleskovky - Predstavujeme]

Video: Chris Pfeiffer vs. dvojbob
Ľudská fantázia nemá žiadne hranice. Koho by už len napadlo vpustiť na ľadovú bobovú dráhu motorku?
23.12.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10309 [Bleskovky - Novinky]

Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2011!
V predvečer vianočných sviatkov 2010 vám želá celá redakcia motoride.sk príjemné prežitie Vianoc a všetko dobré do roku 2011!
23.12.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11576 [Bleskovky - Predstavujeme]

Video: Predstavujeme Motoride Tour de Maroko 2011
Ako to už býva zvykom, zima je časom snívania, plánovania, vymýšľania a niekedy aj realizovania našich cestovateľsko-dobrodružných plánov. Po troch rokoch oprašujeme myšlienku navštíviť severnú Afriku...
21.12.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5635 [Bleskovky - Novinky]

MV Agusta Brutale 920 pre rok 2011
MV Agusta príde do roku 2011 nielen so superšportom F3 ale aj s novinkou v rade naháčov Brutale 920, ktorá sa má objaviť v predaji už od februára.
17.12.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7187 [Bleskovky - Novinky]

Video: Prezentácia technológií a dizajnu Ducati Diavel
Ducati Diavel je už hádam všetkým známa novinka. Pozrime sa teda na to ako vznikol jej dizajn a čo všetko v sebe ukrýva. Ducati taktiež pripravila novú verziu Diavela.
17.12.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6744 [Bleskovky - Novinky]

KTM Duke 250/300 v roku 2012?
Nový Duke 125, ktorý sa dostane do predaja v roku 2011 sa stane zrejme podkladom pre väčšieho Duka o predpokladanom objeme 250 až 300 ccm.
16.12.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11629 [Bleskovky - Predstavujeme]

Harry Potter zvyšuje predaj Royal Enfieldov
Filmový hit Harry Potter a dary smrti 1/2 priniesol vzrast predaja značke Royal Enfield a Watsonian Squire Sidecars.
16.12.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8908 [Bleskovky - Novinky]

Video: Ako znie nový šesťvalec od BMW
Nie je tajomstvom, že v roku 2011 BMW do svojho predajného katalógu zahrnie nové modely K1600 GT a K1600 GTL s novým šesťvalcovým motorom.
09.12.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5346 [Bleskovky - Novinky]

Ceny pneumatík pôjdu od roka 2011 hore
Je zima a naše motorky spokojne odfukujú v garážach. Mali by ste sa však pozrieť na ich pneumatiky, začiatkom roka sa dá očakávať zvýšenie cien od 3% do 15%, ktoré ma na svedomí prudké zvýšenie cien kaučuku.
07.12.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12624 [Bleskovky - PR bleskovka]

PSí HUBÍK - Nitra: Myslite na jar už teraz!
Ak plánujete do novej sezóny vyraziť v novom motooblečení, práve teraz je na výber najlepší čas.
V PSí HUBÍK - Nitra vám nielen že ušijú kombinézu, alebo bundu s nohavicami presne na mieru, ale môžete si tiež zostaviť vlastné farebné prevedenie. V priebehu mesiaca december naviac získate darček.
Predchádzajúce | 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!