Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1213 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31000
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18215)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12785)

Články -

Zobrazujem články 3226 až 3240 z cekového počtu: 4035.

22.02.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9470 [Novinky - Bike roka]

-

Odvážnemu šťastie praje alebo ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2009

Ankety o bike, firmu, test, video, foto a cestopis roka sú už v plnom prúde a určite už každý z vás postrehol, že osem štastlivcov z radov hlasujúcich získa pekné ceny. Čo ste však doteraz netušili, boli ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2009.

 

15.02.2010 - Varan Čitatelia: 18202 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Systém mazania reťaze PRO-OILER- Úvod a montáž

Na trhu je nejeden systém mazania reťaze a firma PRO-OILER prišla ako prvá s elektromagnetickou pumpou, ktorá ma zaistiť (ako výrobca sľubuje) najpresnejšie a najspoľahlivejšie mazanie reťaze spomedzi konkurencie. Systém máme na dlhodobý test, a tak si slová výrobcu overíme.

 

12.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11959 [Novinky - Oznam]

-

Predaje nových motocyklov na Slovensku za rok 2009

Koľko nových motoriek sa na Slovensku predalo za minulý rok? Kedy sa najviac predáva? Aký je pomer jednotlivých kategórií? A ktorý model bol najpredávanejší? Na tieto otázky nám odpovie nasledujúci článok.

 

09.02.2010 - MartineR Čitatelia: 33093 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Test vyhrievacích vložiek do topánok CALESCO

V týchto chladných dňoch sa do našich rúk dostala zaujímavá vecička - vyhrievacie vložky do topánok, či motocyklových čižiem.

 

08.02.2010 - majkro Čitatelia: 4362 [Novinky - PR článok]

-

Nový katalóg TOURATECH 2010 je už na svete!

So svojimi 1092 stranami je opäť väčší a bohatší o množstvo doplnkov a príslušenstva pre turistiku, offroad a rallye.

 

05.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8603 [Novinky - PR článok]

-

MOTO STYLE PLANET s.r.o.

V prvom rade vám spoločnosť MOTO STYLE PLANET s.r.o. praje v novom roku 2010 veľa šťastných kilometrov. Zároveň vás pozýva do svojich skromných priestorov v malebnom prostredí Spišského Podhradia.

 

05.02.2010 - Beal Čitatelia: 4281 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 3/2010

Dejme tomu, že marcové číslo Motohouse budeme nazývať ako „jednotkové“. A to z toho dôvodu, že se hneď v piatich testoch stretnete s náradím, ktoré by malo byť najlepším zástupcom svojej kategórie.

 

01.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25157 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2010 a Motofirma roka 2009

A je to tu! Veľká čitateľská anketa Motoride.sk!
Aj tento rok sme pre vás pripravili výhernú čitateľskú anketu. Budete si môcť zvoliť svoj Bike roka, Motofirmu roka, Test, Video, Foto a Cestopis roka 2009.

 

31.01.2010 - Cacao Čitatelia: 15047 [Testy a predstavenia - Test]

-

Enterprise na dvoch kolesách - BMW K1300S

Nebýva to príliš často, že sa nám v redakcii dostane do rúk stroj na prvý pohľad so šialenou cenovkou. Počas týždňa si však deň za dňom uvedomujeme, ako sa každé euro z peňaženky premenilo na jednotlivé premakané dielce stroja. Takto nejako je to s novým K1300S.

 

26.01.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 32142 [Testy a predstavenia - Test]

-

Naháč alebo superšport?

S ktorou motorkou sa budete na slovenských cestách cítiť lepšie, bude to Fireblade alebo CB1000R?

 

23.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6521 [Bleskovky - Šport]

-

Nezastaviteľný Jaro Katriňák! Uvidíme ho na Dakare 2011?

Koho nezastaví v pretekaní ani transplantovaná pečeň? Kto sa neskloní ani pred najťažšou rally na svete, nad rally Dakar? Áno, je to náš Jaroslav Katriňák!

 

21.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7863 [Bleskovky - Novinky]

-

Nová Honda VFR1200F na Slovensku!

Jednoznačne najočakávanejšia a najdiskutovanejšia novinka roka 2010, športovo-turistická VFR1200F, príde o niekoľko dní do slovenských showroomov.

 

21.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5089 [Bleskovky - PR bleskovka]

-

Otestuj novú Apriliu RSV4 R

Každý zákazník, ktorý si objedná a zaplatí zálohu na
Apriliu RSV4 R, alebo RSV4 Factory dostane
ako darček možnosť otestovať novú RSV4 R
na okruhu v Španielskej Valencii v čase
od 4. do 6. marca 2010.

 

19.01.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 20522 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného

Zrodením Vespy sa vrátime do roku 1946, kedy z továrne firmy Piaggio vyšiel prvý model "osy".

 

14.01.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 14227 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

YAMAHA SuperTenere 1200 – nekonečné špekulácie

Nový koncept Yamahy SuperTenere predstavený na sklonku minulého roku rozprávkovým spôsobom „ani nahá – ani oblečená“ nedá spávať mnohým fanúšikom troch ladičiek. Polotajomná prezentácia splnila účel a vybičovala fantáziu publika na maximum.

 

| 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 |

Motozem

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »