Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3331 až 3345 z cekového počtu: 4035.
27.07.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 16839 [Testy a predstavenia - Test]

SMC versus závoďák
Dilema. Síce ste sa možno rozhodli, že vaša ďalšia motorka bude supermoto. Ale aká? „Heavy duty“ alebo závoďák?
27.07.2009 - Cacao Čitatelia: 13684 [Bleskovky - Novinky]

Hojdací koník tak trochu inak
Správne vedenie svojich detí je dôležité už v útlom veku. To si uvedomuje aj chlapík, ktorý postavil takúto alternatívu svojmu synátorovi.
23.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3001 [Bleskovky - Novinky]

Zelená na semaforoch bude blikať
Na bratislavských semaforoch otestujú to, čo už roky funguje v iných slovenských mestách a v zahraničí - blikajúcu zelenú.
22.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17178 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test: Navigácia Garmin zūmo 660 - 1. časť: Predstavenie a montáž
Dva roky po teste GPS navigácie Garmin zūmo 550 sa mi do rúk dostáva nasledovník tohto modelu nové zūmo 660. Poďme sa na neho pozrieť podrobnejšie.
21.07.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 9965 [Bleskovky - Novinky]

BMW G 450 X Factory Replica Edition
BMW Motorrad v priebehu posledných 80-tich rokov vždy písal históriu off-roadu a v súčasnosti sa dôsledne angažuje v terénnom športe ako nikdy predtým.
20.07.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 27916 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník
Meškám. S testom, z roboty, na stretnutie ... Za všetko môže KLX 250, využívam dosť veľa voľného času na to, aby som sa zviezol. A občas aj ten, čo mám určený na iné činnosti. Páči sa mi a asi nielen mne. Minule som stretol takú istú oproti a neboli to halucinácie. Aj keď pravdu povediac mi z nej občas hrabe.
17.07.2009 - Cacao Čitatelia: 9341 [Bleskovky - Novinky]

Nový V4 Pan European už budúci rok?
Anglickým kolegom z Motorcycle News sa zas raz podaril husársky kúsok. Potom, čo sa podarilo v USA odfotiť novú 1200 VFRku, tu pre zmenu máme teraz približnú podobu nového Pan Europeana.
17.07.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 21831 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Nová Honda VT1300CX - Fury pre Európsky trh
Skutočný originál vo svojej triede, radikálna stavba v jedinečnom balení dostupná pre všetkých. Asi takto nejako predstavuje Honda svoju Európsku novinku pre rok 2010, VT 1300 CX.
16.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20449 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 8. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2009 - 14.-16. 8. 2009
Ako nám už tradícia káže, aj tento rok sme zaradili medzi termíny moto akcií v poradí už 8. ročník Motoride Tour. Účelom týchto stretnutí je spoznať tých, s ktorými sa stretávame po celý rok v diskusnom fóre a spoznať ďalší kút zeme. Kam vás teda tento rok Motoride v spolupráci s jedným z jeho členov zavedie?
15.07.2009 - Cacao Čitatelia: 5219 [Bleskovky - Novinky]

Robbie Maddison a jeho salto cez Tower Bridge
13. júla skoro ráno sa Robbie Maddison zapísal už druhým zaujímavým skokom medzi väčších bláznov jazdiacich freestyle motokros.
14.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11908 [Novinky - Pozvánka]

SuperDRIVE má školu šmyku pre motorkárov – jedinú v SR
Značka SuperDRIVE od leta 2009 ako jediná v SR ponúka školu bezpečnej jazdy i pre najrizikovejších a prakticky najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky, pre motorkárov. Nová divízia školy šmyku SuperDRIVE Moto sa zameriava na jednostopé motorové vozidlá, teda motorky.
13.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11563 [Bleskovky - Predstavujeme]

Zaujímavá alternatíva prilby na všestranné použitie - Nolan N 43 Air v Styxe
Hľadáš jednu univerzálnu prilbu na každú príležitosť a nechceš utratiť veľa peňazí za viacero prilieb? Styx má pre teba riešenie.
10.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4177 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 7/8 2009
Je tu letné dvojčíslo a s ním kopa noviniek a zmien. Zväčšili sme formát časáku, pribudol obojstranne potlačený plagát. Jirko sa vyhral s novou grafikou a tiež v ňom nájdete nové stránky. A čo sa nedá umiestniť do časáku, budeme vešať na net. Užite si to!
10.07.2009 - Cacao Čitatelia: 59103 [Testy a predstavenia - Test]

Skúter vs. motorka - Honda CBF 125 vs. Honda SH125i
V kategóriách malorážiek a malých skútrov sa môže nerozhodnejší človek dostať na celkom zaujímavé rázcestie typu: skúter alebo motorka? My sme oproti sebe postavili dvoch zástupcov osminkovej veľkosti za čo najprijateľnejšie peniaze.
08.07.2009 - Cacao Čitatelia: 6153 [Bleskovky - Novinky]

Nová Honda Faze 250 v Japonsku
Honda na svojom domácom (japonskom) trhu predstavila nový skúter s názvom Faze 250. V modelovej rade Hondy by sme ho mohli zaradiť niekde medzi S-Wing 150 a SW-T 400.
Predchádzajúce | 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!