ISSN 1336-6491 | Online: 1326 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32168
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18758)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13410)

Články -

Zobrazujem články 3331 až 3345 z cekového počtu: 4041.

07.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3433 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhodnotenie súťaže dovolenka s Paolom

Spoločnosť PAOLO SLOVAKIA pripravila pre svojich zákazníkov veľkú letnú súťaž o týždňový pobyt pre dve osoby na Chorvátskom ostrove UGLJAN. Máme tu výsledky.

 

05.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7372 [Bleskovky - Novinky]

-

Pozvánka: Podjavorinský okruh 8. - 9. augusta 2009

V Novom Meste nad Váhom sa znova usporiada podujatie seriálu majstrovstiev Európy historických motocyklov a sajdkár v jazde pravidelnosti - O cenu Jána Horvátha, ktoré sa uskutoční na obnovenom Podjavorinskom okruhu v Novom Meste nad Váhom 8.-9. augusta 2009.

 

05.08.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5591 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov – 08-09/2009

Slnko, motorka a letné dvojčíslo Sveta motocyklov – skvelá trojkombinácia na tú pravú letnú náladu. Už koncom júla hľadajte v stánkoch, na čerpacích staniciach a u vybraných predajcov Svet motocyklov 8-9/2009.

 

05.08.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 43692 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Honda VTR 250 - malé šikovné športové véčko

Honda VTR 250 sa mi dostáva do rúk po nie zrovna málo kilometroch strávených v sedle CBF 125-ky. Obe sú to Hondy, objemovo je to takmer presná polovica (veď 1 ccm je vážne iba o chlp), bude skutočne aj faktor jazdeckého zážitku "krát dva"?

 

05.08.2009 - DuriGiba Čitatelia: 5772 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: ATV EXTREME CUP - Veľké Ozorovce 29.08.2009

1. ročník amatérskeho preteku štvorkoliek

 

30.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21582 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda CBR 600RR C-ABS 2009 - šesťkilo na každý deň

Sú to dva roky, čo sme mali RR-kové šesťkilo naposledy na test a sú to dva mesiace, čo som novú RR-ku preháňal v daždi na okruhu v Brne. Teraz ju mám však úplne pre seba, žeby cesta do minulosti?

 

27.07.2009 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 17025 [Testy a predstavenia - Test]

-

SMC versus závoďák

Dilema. Síce ste sa možno rozhodli, že vaša ďalšia motorka bude supermoto. Ale aká? „Heavy duty“ alebo závoďák?

 

27.07.2009 - Cacao Čitatelia: 13712 [Bleskovky - Novinky]

-

Hojdací koník tak trochu inak

Správne vedenie svojich detí je dôležité už v útlom veku. To si uvedomuje aj chlapík, ktorý postavil takúto alternatívu svojmu synátorovi.

 

23.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3033 [Bleskovky - Novinky]

-

Zelená na semaforoch bude blikať

Na bratislavských semaforoch otestujú to, čo už roky funguje v iných slovenských mestách a v zahraničí - blikajúcu zelenú.

 

22.07.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17354 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test: Navigácia Garmin zūmo 660 - 1. časť: Predstavenie a montáž

Dva roky po teste GPS navigácie Garmin zūmo 550 sa mi do rúk dostáva nasledovník tohto modelu nové zūmo 660. Poďme sa na neho pozrieť podrobnejšie.

 

21.07.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 10058 [Bleskovky - Novinky]

-

BMW G 450 X Factory Replica Edition

BMW Motorrad v priebehu posledných 80-tich rokov vždy písal históriu off-roadu a v súčasnosti sa dôsledne angažuje v terénnom športe ako nikdy predtým.

 

20.07.2009 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 28376 [Testy a predstavenia - Test]

-

Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník

Meškám. S testom, z roboty, na stretnutie ... Za všetko môže KLX 250, využívam dosť veľa voľného času na to, aby som sa zviezol. A občas aj ten, čo mám určený na iné činnosti. Páči sa mi a asi nielen mne. Minule som stretol takú istú oproti a neboli to halucinácie. Aj keď pravdu povediac mi z nej občas hrabe.

 

17.07.2009 - Cacao Čitatelia: 9375 [Bleskovky - Novinky]

-

Nový V4 Pan European už budúci rok?

Anglickým kolegom z Motorcycle News sa zas raz podaril husársky kúsok. Potom, čo sa podarilo v USA odfotiť novú 1200 VFRku, tu pre zmenu máme teraz približnú podobu nového Pan Europeana.

 

17.07.2009 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 22296 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Nová Honda VT1300CX - Fury pre Európsky trh

Skutočný originál vo svojej triede, radikálna stavba v jedinečnom balení dostupná pre všetkých. Asi takto nejako predstavuje Honda svoju Európsku novinku pre rok 2010, VT 1300 CX.

 

16.07.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20551 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: 8. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2009 - 14.-16. 8. 2009

Ako nám už tradícia káže, aj tento rok sme zaradili medzi termíny moto akcií v poradí už 8. ročník Motoride Tour. Účelom týchto stretnutí je spoznať tých, s ktorými sa stretávame po celý rok v diskusnom fóre a spoznať ďalší kút zeme. Kam vás teda tento rok Motoride v spolupráci s jedným z jeho členov zavedie?

 

| 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 |

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »