Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3421 až 3435 z cekového počtu: 4041.
01.04.2009 - GaST Čitatelia: 5144 [Bleskovky - Predstavujeme]

Ísť príkladom na dvoch kolesách - pozvánka na motorkársku omšu
Ak vieš na chvíľu zahodiť národnostnú a nábožensko-kritickú ateistickú nevraživosť, čítaj ďalej.
30.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11777 [Novinky - Oznam]

Kvalitná motonavigácia Garmin Zumo so zľavou 219 Eur iba pre členov Motoride Klubu!
Navigator.sk v spolupráci so serverom motoride.sk pripravil akciu pre členov Motoride Klubu, kde si môžete zakúpiť limitovaný počet zariadení Garmin Zumo 550 a ušetriť tak celkovo až 219 Eur!
27.03.2009 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 8926 [Bleskovky - Novinky]

YAMAHA R1 na Slovensku odhalená
Ako sme mali možnosť zachytiť, Yamaha nám chýbala na výstavisku v Prahe a tak isto minulý týždeň v bratislavskej Inchebe. Oficiálne vyjadrenie sľubovalo náhradu v podobe špeciálnych akcií. Všetko sa to začalo včera 26. marca o 17:30...
25.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16654 [Novinky - Bike roka]

Víťazi ankety Bike roka 2009
Oficiálne vyhlásenie výsledkov a odovzdanie cien zástupcom značiek v ankete Bike roka 2009 prebehlo na výstave, ale je na čase, aby ste to videli všetci čierne na bielom aj s obrazom.
25.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6191 [Bleskovky - Novinky]

Motocykel roka 2009
Už deviatykrát sa Bratislava stala mestom motocyklov vďaka výstave Motocykel 2009. Súčasťou výstavy je aj vyhlasovanie odbornej novinárskej ankety Motocykel roka.
23.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3538 [Bleskovky - Novinky]

R1 dni. Buďte (s) jedničkou!
Prídi sa pozrieť na novú Yamahu R1 do jednej zo štyroch predajní na Slovensku, v ktorých bude šampiónka predstavená.
22.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11414 [Novinky - Bike roka]

Výstava Motocykel 2009 za nami - Bike, Motofirma aj výhercovia súťaže známi!
Ani sme sa nenazdali a výstava, na ktorú sme sa dosť dlho chystali a tešili prebehla veľmi rýchlo. Pozrime sa trochu späť. O čom to na Motocykli 2009 vlastne bolo?
19.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13362 [Bleskovky - Novinky]

LIVE vysielanie Výstava Motocykel 2009 - naživo!
Redakcia motoride.sk pripravila každý deň z výstavy Motocykel 2009 priame prenosy. V tomto článku nájdeš teraz všetky video záznamy.
18.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6373 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na výstavu Motocykel 2009
Opäť sa blíži čas výstavy, ktorú máme tak radi. Motocykel sa začne vo štvrtok 19. marca a skončí v nedeľu 22.3.2009
18.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5403 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 4/2009
Konečne jarné číslo, ktoré nám odklepne aj kalendár, a celé sa to začne znovu. Opäť sme pripravili kopu testov, okrem iného Yamahy R1 na tento rok. Pre všetkých, ktorí čítajú slovenskú verziu, je pripravená súťaž o hodnotné ceny.
18.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10614 [Novinky - O motoride.sk]

Motoride.sk to rozbalí na výstave Motocykel 2009 naplno!
Vyhodnotenie ankiet Bike roka a Firma roka, zaujímaví hostia - Jaro Katriňák, Motoride Racing Team, premiéra filmu Elefantentreffen, predstavenie výpravy do Mongolska a to je len časť toho čo sme pre vás pripravili.
11.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12145 [Novinky - Bike roka]

Test, Video, Foto a Cestopis roka 2008 - máme tu prvých víťazov!
Tak a máme to tu! Na víťazov čitateľských ankiet Test, Foto, Video a Cestopis roka 2008 sme sa v redakcii veľmi tešili hlavne preto, že nám ukázali, akú robotku oceníte ako čitatelia najlepšie a na čo sa treba do budúcnosti orientovať.
10.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6646 [Novinky - O motoride.sk]

Termíny Motoride akcií 2009 známe
Aj v roku 2009 pre vás redakcia Motoride.sk pripravuje tradičné akcie. Chceli sme ich spraviť aspoň 10, ale viete, prišla kríza...
10.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8756 [Novinky - PR článok]

Predstavujeme oblečenie 4SR - Navštív nás v stánku na výstave Motocykel 2009 a vyhraj!
Značka FOR STREET RACING je na slovenskom trhu ešte len rok a už si našla veľkú obľubu hlavne medzi cesťákmi. Nie je sa čomu čudovať, veď gro ponuky tvorí kožené oblečenie na superšporty a naháče.
06.03.2009 - Cacao Čitatelia: 4474 [Bleskovky - Novinky]

Prosba o pomoc pri hľadaní ukradnutých motoriek
Do redakcie nám prišla prosba o pomoc pri hľadaní ukradnutých strojov z Čiech.
Predchádzajúce | 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!