Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3421 až 3435 z cekového počtu: 4035.
22.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11353 [Novinky - Bike roka]

Výstava Motocykel 2009 za nami - Bike, Motofirma aj výhercovia súťaže známi!
Ani sme sa nenazdali a výstava, na ktorú sme sa dosť dlho chystali a tešili prebehla veľmi rýchlo. Pozrime sa trochu späť. O čom to na Motocykli 2009 vlastne bolo?
19.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13245 [Bleskovky - Novinky]

LIVE vysielanie Výstava Motocykel 2009 - naživo!
Redakcia motoride.sk pripravila každý deň z výstavy Motocykel 2009 priame prenosy. V tomto článku nájdeš teraz všetky video záznamy.
18.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6288 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na výstavu Motocykel 2009
Opäť sa blíži čas výstavy, ktorú máme tak radi. Motocykel sa začne vo štvrtok 19. marca a skončí v nedeľu 22.3.2009
18.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5371 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 4/2009
Konečne jarné číslo, ktoré nám odklepne aj kalendár, a celé sa to začne znovu. Opäť sme pripravili kopu testov, okrem iného Yamahy R1 na tento rok. Pre všetkých, ktorí čítajú slovenskú verziu, je pripravená súťaž o hodnotné ceny.
18.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10549 [Novinky - O motoride.sk]

Motoride.sk to rozbalí na výstave Motocykel 2009 naplno!
Vyhodnotenie ankiet Bike roka a Firma roka, zaujímaví hostia - Jaro Katriňák, Motoride Racing Team, premiéra filmu Elefantentreffen, predstavenie výpravy do Mongolska a to je len časť toho čo sme pre vás pripravili.
11.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12075 [Novinky - Bike roka]

Test, Video, Foto a Cestopis roka 2008 - máme tu prvých víťazov!
Tak a máme to tu! Na víťazov čitateľských ankiet Test, Foto, Video a Cestopis roka 2008 sme sa v redakcii veľmi tešili hlavne preto, že nám ukázali, akú robotku oceníte ako čitatelia najlepšie a na čo sa treba do budúcnosti orientovať.
10.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6590 [Novinky - O motoride.sk]

Termíny Motoride akcií 2009 známe
Aj v roku 2009 pre vás redakcia Motoride.sk pripravuje tradičné akcie. Chceli sme ich spraviť aspoň 10, ale viete, prišla kríza...
10.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8711 [Novinky - PR článok]

Predstavujeme oblečenie 4SR - Navštív nás v stánku na výstave Motocykel 2009 a vyhraj!
Značka FOR STREET RACING je na slovenskom trhu ešte len rok a už si našla veľkú obľubu hlavne medzi cesťákmi. Nie je sa čomu čudovať, veď gro ponuky tvorí kožené oblečenie na superšporty a naháče.
06.03.2009 - Cacao Čitatelia: 4441 [Bleskovky - Novinky]

Prosba o pomoc pri hľadaní ukradnutých motoriek
Do redakcie nám prišla prosba o pomoc pri hľadaní ukradnutých strojov z Čiech.
06.03.2009 - Cacao Čitatelia: 4374 [Bleskovky - Novinky]

Spy fotky Benelli Due 756
Bystrím fotografom v Taliansku neunikla ďalšia skrývaná motorka, tentokrát od značky Benelli.
03.03.2009 - Cacao Čitatelia: 5846 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov – marcové číslo – 3/2009
Zima vyťahuje svoje posledné zbrane, ale nič jej to nie je platné... Marcové číslo Sveta motocyklov kvitne v stánkoch a na čerpacích staniciach a šteboce o prichádzajúcej jari.
Po sladkom poetickom úvode poďme konečne do reality. Čo v najnovšom Svete motocyklov nájdete?
02.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4075 [Bleskovky - Novinky]

Jarné zníženie cien v Conti-Moto!
Chystáš svoj závodný bike na okruhovú sezónu a nevieš kde kúpiť nové slicky? Turistická sezóna pomaly začne a tvoj stroj je skoro "na boso"? Conti-Moto vyrieši tvoj problém za super ceny. Watch this!
02.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6959 [Novinky - Oznam]

Prvé jarné oranžové dávky adrenalínu - KTM Test day 2009 Lorinčík
Posledný deň februára 2009 sa niesol v znamení Ready to Race. Dosť bolo zimného leňošenia. Koho neodradila štvorka nad nulou a prísľub poriadneho blata ten mal možnosť vyskúšať KTM offroady 2009.
02.03.2009 - Cacao Čitatelia: 3153 [Bleskovky - Šport]

Video: Trialové šialenstvo a la Julien Dupont
Mnohí ste to už určite videli v našom diskusnom fóre, ale nedalo mi a chcel by som dať tohoto borca do pozornosti aj ostatným, ktorí nestíhajú surfovať aj po iných stránkach.
24.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9837 [Novinky - Pozvánka]

Výstava „Motocykel včera a dnes“ v Martine od 13.02.2009 do 24.04.2009
Dňa 13.02.2009 o 16.00 bola v Slovenskom národnom múzeu v Martine otvorená výstava „Motocykel včera a dnes“, ktorá je návštevníkom prístupná do 24.04.2009.
Predchádzajúce | 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!