Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1607 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32171
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18760)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13411)

Články -

Zobrazujem články 3436 až 3450 z cekového počtu: 4041.

06.03.2009 - Cacao Čitatelia: 4397 [Bleskovky - Novinky]

-

Spy fotky Benelli Due 756

Bystrím fotografom v Taliansku neunikla ďalšia skrývaná motorka, tentokrát od značky Benelli.

 

03.03.2009 - Cacao Čitatelia: 5906 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet motocyklov – marcové číslo – 3/2009

Zima vyťahuje svoje posledné zbrane, ale nič jej to nie je platné... Marcové číslo Sveta motocyklov kvitne v stánkoch a na čerpacích staniciach a šteboce o prichádzajúcej jari.
Po sladkom poetickom úvode poďme konečne do reality. Čo v najnovšom Svete motocyklov nájdete?

 

02.03.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4110 [Bleskovky - Novinky]

-

Jarné zníženie cien v Conti-Moto!

Chystáš svoj závodný bike na okruhovú sezónu a nevieš kde kúpiť nové slicky? Turistická sezóna pomaly začne a tvoj stroj je skoro "na boso"? Conti-Moto vyrieši tvoj problém za super ceny. Watch this!

 

02.03.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7013 [Novinky - Oznam]

-

Prvé jarné oranžové dávky adrenalínu - KTM Test day 2009 Lorinčík

Posledný deň februára 2009 sa niesol v znamení Ready to Race. Dosť bolo zimného leňošenia. Koho neodradila štvorka nad nulou a prísľub poriadneho blata ten mal možnosť vyskúšať KTM offroady 2009.

 

02.03.2009 - Cacao Čitatelia: 3209 [Bleskovky - Šport]

-

Video: Trialové šialenstvo a la Julien Dupont

Mnohí ste to už určite videli v našom diskusnom fóre, ale nedalo mi a chcel by som dať tohoto borca do pozornosti aj ostatným, ktorí nestíhajú surfovať aj po iných stránkach.

 

24.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10043 [Novinky - Pozvánka]

-

Výstava „Motocykel včera a dnes“ v Martine od 13.02.2009 do 24.04.2009

Dňa 13.02.2009 o 16.00 bola v Slovenskom národnom múzeu v Martine otvorená výstava „Motocykel včera a dnes“, ktorá je návštevníkom prístupná do 24.04.2009.

 

23.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23860 [Novinky - Oznam]

-

Otvorenie Yamaha Motoshopu Žubor v Banskej Bystrici

Kto počas minulého roka prechádzal cez Banskú Bystricu smerom od Donovalov určite si všimol, že sa niečo chystá. To čo tam vyrastalo je dnes už novou predajňou značky Yamaha.

 

23.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4057 [Novinky - Pozvánka]

-

KTM TNT - Okruhové dni – Slidery pre všetkých!

KTM okruhové dni teraz po prvý krát ponúkajú možnosť jedinečné skúsenosti z jazdy na pretekárskych okruhoch – a to pod dohľadom profesionálnych inštruktorov.

 

19.02.2009 - Cacao Čitatelia: 6764 [Bleskovky - Novinky]

-

BMW S 1000RR ide do výroby

Na to, aby BMW mohlo vstúpiť do sveta pretekov SBK, potrebovalo sériovo vyrábaný stroj. Prvé kúsky už vychádzajú z linky...

 

17.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8675 [Bleskovky - Novinky]

-

Hlasovanie o Bike Roka 2009 v polčase! Čo môžeš vyhrať?

Oplatí sa byť členom Motoride Klubu. Veď len členovia sa môžu zapojiť do výberu toho najlepšieho Biku roka 2009 a rozhodnúť o tom, ktorá Moto firma si ocenenie zákazníkov zaslúži. A keďže my si vaše hlasy vážime pripravili sme v spolupráci s moto firmami pre vás ceny v hodnote viac ako 1800 Eur (takmer 55 000 Sk)

 

17.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10886 [Bleskovky - Novinky]

-

Kawasaki oficiálne na Slovensku aj s dvomi novinkami

Od 01.01.2009 je oficiálnym importérom značky Kawasaki pre Slovensko spoločnosť U.M.S., s.r.o. a hneď uvádza dve novinky. Kawasaki Ninja 250R Special Edition a nové farebné prevedenie pre KLX 250.

 

17.02.2009 - roentgen Čitatelia: 8831 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: 15. Motodarovačka krvi

Srdečne Vás pozývame na ďalšiu Motodarovačku krvi! Je to také malé „výročie“, preto dúfame, že ho oslávime vo veľkom počte. :-)

 

16.02.2009 - Cacao Čitatelia: 10342 [Bleskovky - Novinky]

-

Drevená Vespa z Portugalska

To, že aj z dreva sa dá vytvoriť bike, nám tentoraz dokázal tesár z Portugalska s fajnovým zmyslom pre detail.

 

13.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3901 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 3/2009

Posledné zimné číslo, na ktorého konci už hádam niečo pobzučíme aj na cestách. Môžete sa tešiť na predstavenie noviniek, porovnávacie testy, testy pneu atď. Poďme sa však na to pozrieť podrobnejšie:

 

09.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7796 [Novinky - PR článok]

-

Nový katalóg Touratech 2009!

1028 stranový katalóg doplnkov na „adventure cestovanie“ od nemeckého výrobcu Touratech je už v distribúcii. Aj pre tento rok obsahuje poriadnu dávku príslušenstva hlavne pre BMW série GS, ale rady sa rozšírili aj na ďalšie cestné endurá.

 

| 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 |

yamaha Tenere

HD-side-06-2025

husqvarna-side-09-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »