Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3436 až 3450 z cekového počtu: 4035.
23.02.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23612 [Novinky - Oznam]

Otvorenie Yamaha Motoshopu Žubor v Banskej Bystrici
Kto počas minulého roka prechádzal cez Banskú Bystricu smerom od Donovalov určite si všimol, že sa niečo chystá. To čo tam vyrastalo je dnes už novou predajňou značky Yamaha.
23.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4000 [Novinky - Pozvánka]

KTM TNT - Okruhové dni – Slidery pre všetkých!
KTM okruhové dni teraz po prvý krát ponúkajú možnosť jedinečné skúsenosti z jazdy na pretekárskych okruhoch – a to pod dohľadom profesionálnych inštruktorov.
19.02.2009 - Cacao Čitatelia: 6699 [Bleskovky - Novinky]

BMW S 1000RR ide do výroby
Na to, aby BMW mohlo vstúpiť do sveta pretekov SBK, potrebovalo sériovo vyrábaný stroj. Prvé kúsky už vychádzajú z linky...
17.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8600 [Bleskovky - Novinky]

Hlasovanie o Bike Roka 2009 v polčase! Čo môžeš vyhrať?
Oplatí sa byť členom Motoride Klubu. Veď len členovia sa môžu zapojiť do výberu toho najlepšieho Biku roka 2009 a rozhodnúť o tom, ktorá Moto firma si ocenenie zákazníkov zaslúži. A keďže my si vaše hlasy vážime pripravili sme v spolupráci s moto firmami pre vás ceny v hodnote viac ako 1800 Eur (takmer 55 000 Sk)
17.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10732 [Bleskovky - Novinky]

Kawasaki oficiálne na Slovensku aj s dvomi novinkami
Od 01.01.2009 je oficiálnym importérom značky Kawasaki pre Slovensko spoločnosť U.M.S., s.r.o. a hneď uvádza dve novinky. Kawasaki Ninja 250R Special Edition a nové farebné prevedenie pre KLX 250.
17.02.2009 - roentgen Čitatelia: 8729 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 15. Motodarovačka krvi
Srdečne Vás pozývame na ďalšiu Motodarovačku krvi! Je to také malé „výročie“, preto dúfame, že ho oslávime vo veľkom počte. :-)
16.02.2009 - Cacao Čitatelia: 10274 [Bleskovky - Novinky]

Drevená Vespa z Portugalska
To, že aj z dreva sa dá vytvoriť bike, nám tentoraz dokázal tesár z Portugalska s fajnovým zmyslom pre detail.
13.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3864 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 3/2009
Posledné zimné číslo, na ktorého konci už hádam niečo pobzučíme aj na cestách. Môžete sa tešiť na predstavenie noviniek, porovnávacie testy, testy pneu atď. Poďme sa však na to pozrieť podrobnejšie:
09.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7724 [Novinky - PR článok]

Nový katalóg Touratech 2009!
1028 stranový katalóg doplnkov na „adventure cestovanie“ od nemeckého výrobcu Touratech je už v distribúcii. Aj pre tento rok obsahuje poriadnu dávku príslušenstva hlavne pre BMW série GS, ale rady sa rozšírili aj na ďalšie cestné endurá.
03.02.2009 - Cacao Čitatelia: 19615 [Bleskovky - Novinky]

Wesll sa nakláňa na štyroch
Každý z nás si vie predstaviť ako driftuje klasická štvorkolka na štrkovom alebo hlinenom povrchu. Spoločnosť Wesll vyrobila quad, ktorý sa do zákruty sklápa rýchlosťou ako motorka a driftuje s výhodami quadu.
02.02.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 30324 [Novinky - Bike roka]

Čitateľská anketa Bike roka 2009 a Motofirma roka 2008
Prvý ročník čitateľskej ankety Bike roka je konečne tu. Ktorý je podľa vás ten najlepší a zaslúži si to? Vyberať môžete celkovo z ôsmich kategórií motoriek a vyhrať jednu z pekných cien.
31.01.2009 - Cacao Čitatelia: 5218 [Bleskovky - Novinky]

2010: Ducati Hyperstrada?
Takmer každá vyspelejšia značka v súčasnosti má vo svojej modelovej rade nejaké veľké cestné enduro. Môžeme sa dočkať náhrady staršej Multistrady alebo Hypermotarda za niečo modernejšie už na jeseň 2009?
30.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10784 [Novinky - PR článok]

Výpredaj modelov KTM 2008 v Adamote a pozvánka na testovací deň
Ľudia, ktorým v žilách koluje oranžová krv a bývajú v druhom najväčšom meste na Slovensku, určite dobre poznajú košické Adamoto, ktoré je dealerom motoriek značky KTM a Adamoto.
30.01.2009 - Cacao Čitatelia: 9673 [Novinky - Oznam]

Zásadné zmeny v novom zákone o CP už od 1. februára!
O zmenách v zákone o cestnej premávke sa hovorí už dlhší čas. Prakticky odkedy sme vstúpili do Európskej únie a ako na každú členskú krajinu aj na nás prišiel rad, aby sme porobili poriadky na našich cestách. Tento článok berte ako stručný prehľad najdôležitejších zmien, ktoré sa v zákone udiali a budú sa nás týkať v každodennom živote.
29.01.2009 - Cacao Čitatelia: 12843 [Bleskovky - Novinky]

Nový Harley Iron 883
Prednedávnom Harley-Davidson zrušil v Amerike viac ako 1000 pracovných miest a zopár dní na to tu máme nový stroj, ktorý sa z HD dostal na verejnosť.
Predchádzajúce | 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!