Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3826 až 3840 z cekového počtu: 4041.
28.11.2006 - Andre Čitatelia: 21904 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test systému automatického mazania reťaze Scottoiler Universal Kit - skúsenosti
Pred sezónou 2006 som bol poverený otestovať tento systém. Scottoiler bol teda namontovaný začiatkom marca na môj motocykel Suzuki DR BIG 800S. Teraz prišiel čas podeliť sa o skúsenosti.
24.11.2006 - Kramos Čitatelia: 16612 [Novinky - Oznam]

Zlý sen menom COC – dokedy?
Po vstupe do EÚ nastala pre nás všetkých prakticky neobmedzená možnosť doviesť si ojazdené motorové vozidlo alebo motocykel podľa našich predstáv a finančných možností. Nebudem polemizovať s teóriou nové - jazdené, túto otázku si iste každý vyrieši sám.
DOPLNENÉ: Formulár sťažnosti, odošli ho aj ty!
20.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 7569 [Novinky - Oznam]

Zopár dojmov z výstavy EICMA 2006, Miláno
Od štvrtka 16. 11. do nedele 19. 11. prebiehala v talianskom Miláne výstava motocyklov EICMA.
13.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10219 [Novinky - Oznam]

Vyzbierané peniaze boli odovzdané pozostalým
V sobotu 11. 11. sme boli s Andrem odovzdať peniaze zo zbierky pozostalým po Rasťovi a Mariane.
13.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11475 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Vták na dva valce - prototyp Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Honda do sveta pustila prototyp CBR 1100 XX Super Blackbird, ktorého motor pracuje pod nadvládou systému Hyper VTEC.
10.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 18501 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test motoalarmu Scorpio SR-i500 SE – skúsenosti a záver
Koncom augusta sme začali testovať tri alarmy, ktoré nám poskytla spoločnosť Bike Security. Odvtedy sme mali dosť času na preverenie ich fungovania v praxi, prišiel čas odovzdať svoje skúsenosti.
08.11.2006 - sliver Čitatelia: 6450 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

AC Schnitzer F 800 S Twinstar a R 1200 S Sprintstar
Firma AC Schnitzer je už všetkým známa, takže okolo nej nebudem zbytočne plytvať textom a prejdem priamo k veci.
07.11.2006 - TTom Čitatelia: 13645 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Motocyklový alarm MT7 - dojmy a skúsenosti
Alarm na motorke sa mi zdal somarina ktorá je tam len na to, aby sa pokazila a robila problémy. Názor som zmenil.
01.11.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11842 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test motocyklového Bluetooth handsfree Cardo Scala Rider
Dnes, keď je telefonovanie neoddeliteľnou súčasťou našich životov, poteší akákoľvek drobnosť, ktorá oslobodí ruky od držania telefónu. Najmä v premávke je to uľahčujúca a v podstate jediná legálna záležitosť.
25.10.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 39217 [Testy a predstavenia - Test]

Adamsmoto Jin Lun JL 250-5 - mestský cruiser
V poslednom období sa na slovenskom motocyklovom trhu objavilo niekoľko ázijských výrobcov, ktorých sortiment tvorí celá škála skútrov, motocyklov a štvorkoliek. V motorkárskej obci sa šíri názor, že sú to „hračkárske“ motocykle, a tak sme neváhali a pozreli sa na jednu z tých „hračiek“ bližšie.
23.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12535 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinky Honda pre rok 2007
Japonská Honda ako prvá informovala o novinkách na nasledujúcu sezónu. O niektorých modeloch však pomlčala a počkala až do začiatku októbra...
18.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9307 [Novinky - Pozvánka]

Výstava fotografií Jiřího Hanzelku a Miroslava Zikmunda v Košiciach
Mená Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund netreba strednej a staršej generácii nijako extra predstavovať. Mladšia generácia však dnes už asi ani netuší o dobrodružstvách dvoch cestovateľov, ktorí sa stali legendou. Ich výstavu fotografií, si môžete v týchto dňoch pozrieť v Košiciach.
Nové: Audio záznam z besedy.
16.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 26199 [Novinky - Oznam]

Výstava Intermot 2006, Kolín
V nedeľu 15. októbra 2006 sa v nemeckom Kolíne nad Rýnom skončila jedna z najväčších európskych výstav motocyklov a príslušenstva Intermot 2006.
03.10.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 19200 [Testy a predstavenia - Test]

Minitest BMW K 1200 GT
Gétečko prišlo spolu s ďalšími novými modelmi ako novinka na tento rok. Teraz máme možnosť presvedčiť sa, že bavorskí inžinieri pri jeho vývoji nesedeli s nohami vyloženými na stole.
01.10.2006 - roentgen Čitatelia: 9571 [Novinky - Pozvánka]

8. Motodarovačka krvi
Pripravte si svoje žily. V pondelok 9.10.2006 sa totiž bude konať už 8.
Motodarovačka krvi!
Vieme, že počas leta sa uskutočnilo niekoľko urgentných mimoriadnych darovačiek a všetkým tým, čo sa zúčastnili patrí veľká VĎAKA.
Predchádzajúce | 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!