ISSN 1336-6491 | Online: 1664 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32186
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18770)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13416)

Články -

Zobrazujem články 4036 až 4050 z cekového počtu: 4041.

21.07.2001 - feci Čitatelia: 13922 [Testy a predstavenia - Test]

-

Posily v rade boxerov

Tradičnými môžeme označiť dizajn, pre ktorý sú charakteristické jednoduché, ale prítažlivé tvary
bez prehnaných módnych výstrelkov, takisto tradíciou na motocykloch BMW je podvozok
(Telelever a Paralever) a motor s protibežnými piestami, no a tradičná na vozidlách tejto bavorskej
značky je aj ich vysoká spofahlivosť, technická vyspelosť a prepracovanosť detailov.

 

21.07.2001 - feci Čitatelia: 10464 [Testy a predstavenia - Test]

-

Divoká nádhera - MV Agusta F4 Brutale

Rovnaký tím odborníkov z vývojového oddelenla Cagivy, stál aj pri zrode unikátneho stroja, ktorým
chce výrobca osloviť rovnako náročných zákaznikov, ale s trocha iným zameraním.

 

31.05.2001 - feci Čitatelia: 9938 [Testy a predstavenia - Test]

-

Najostrejšia šesťstovka

Pri každej inovácii typu CBR 600 F mali konštruktéri a dizajnéri na pamäti
hlavný cieľ zachovať koncept F ako ľahký motocykel, ktorý by mal naďalej veľmi blízko k širokému
okruhu zákazníkov. Toto predsavzatie sa im stále darí napĺňat; o čom svedčí aj popularita všetkých
generácií tohto motocykla.

 

31.05.2001 - feci Čitatelia: 6947 [Testy a predstavenia - Test]

-

Japonská strela

Tieto slová sú priamo z technického materiálu od výrobcu. Agresívne línie a ostré črty novej Ninji
vzbudzujú rešpekt. Už pri prvom pohľade cítiť, že hlavnou činnosťou japonskej spoločnosti je
letecký priemysel. Aerodynamické tvary s mohutným predsunutým nasávačom vzduchu a malé
stabilizačné krídelká v prednej spodnej časti kapotáže pripomínajú skôr stíhačku ako motocykel.

 

30.04.2001 - feci Čitatelia: 24471 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda CBR 900 RR Fire Blade vs. Suzuki GSX - R 750

Vysoko-objemové superšportové motocykle nazývané aj "hyperšporty", sa stali výkladnou skriňou pokroku. Pri ich návrhu sú uplatňované tie najpokrokovejšie konštrukčné princípy a technológie. Z tohto dôvodu všetko nové, čo v tejto kategórii príde na trh, sa stretáva s veľkým záujmom motoristickej verejnosti.

 

19.04.2001 - feci Čitatelia: 26213 [Testy a predstavenia - Test]

-

Yamaha FZS 1000 Fazer vs. Kawasaki ZRX 1200 /R /S

Veľké roadstery poháňané výkonnými motormi, ktorých zdvihový objem je minimálne jeden liter, sa v poslednom čase tešia mimoriadnej obľube. To motivuje všetkých významných svetových výrobcov k vývoju stále nových motocyklov nazývaných "musclebike", alebo jednoducho "naháče". Po Honde, ktorá v minulom roku prišla s úplne novou koncepciou nekapotovaného stroja v podobe typu X Eleven, tu máme hneď, tri novinky, o ktoré sa postarali ďalší členovia japonského štvorlístka.

 

| 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 | Nasledujúce

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »