Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1621 až 1635 z cekového počtu: 1688.
27.02.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 9389 [Novinky - Súťaž]

Fotosúťaž „Navrhni plagát a vyhraj“ má svojho víťaza
Súťaž o 2000 Sk a VIP vstup na 3. RED BARONS MOTO COUNTRY & ROCK FEST, ktorý sa uskutoční od 5. do 7. 5. 2006 na severe Seneckých jazier, včera skončila s jasným víťazom.
24.02.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 11225 [Novinky - O motoride.sk]

Motoride expedition Egypt 2006
Awia (BMW R 1150 GS 2002), Herghott (Honda XL 1000 Varadero 1999) a Francúz (BMW R 1200 GS r. v. 2005) plánujú v septembri vyraziť takmer až k hraniciam Sudánu...
24.02.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4556 [Novinky]

Na Vespách do Monte Carla
Traja otcovia sa podujali na jazdu pod názvom 1000-mile Monte-Carlo-or-bust, na skútroch Vespa s objemom motora 50ccm, aby vyzbierali hotovosť a vniesli do povedomia ľudí detskú rakovinu.
16.02.2006 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4435 [Novinky - Oznam]

Pod lampou najväčšia tma?
Nevedno či vplyvom abstinenčných príznakov z tejto dlhej zimy, alebo vidinou ľahkého zárobku, sa nejakí tiežmotorkári, rozhodli pre bezplatnú „výpožičku“ desiatich terénnych motocyklov.
14.02.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11279 [Novinky - Oznam]

BMW K 1200 S vytvorila nový svetový rýchlostný rekord 282,55 km/h
BMW K 1200 S model 2006 získal nový svetový rekord v kategórii sériových motocyklov so zdvihovým objemom 1000 - 1350 ccm v slávnej soľnej plošine v Utahu.
19.01.2006 - JuroCBR Čitatelia: 20430 [Novinky - In Memoriam]

Spomienka Leovi
Už nikdy ho nestretneme na cestách, už nás nikdy neodzdraví mávnutím ruky, už si nikdy nezapáli poslednú cigaretu... Levie srdce dotĺklo...
10.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17673 [Novinky - Súťaž]

Navrhni plagát a vyhraj!
Red Barons v spolupráci s motoride.sk vyhlasuje súťaž v navrhovaní propagačného plagátu na 3. RED BARONS MOTO COUNTRY & ROCK FEST.
10.01.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5911 [Novinky - O motoride.sk]

Nový dizajn motoride.sk
Určite ste si už všimli, že motoride.sk prešiel malou zmenou.
20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 218291 [Novinky - O motoride.sk]

Aktivity Motoride Klubu
Od vzniku Motoride sa na ňom vystriedalo mnoho ľudí, názorov a nápadov. Niektoré z nich sa podarilo realizovať a dokonca sa z niektorých stali pravidelné akcie.
20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7763 [Novinky]

Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2006!
Redakcia Motoride vám praje pokojné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok 2006.
21.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14974 [Novinky - Reportáž]

Výstava EICMA Miláno 2005
Včera sa v talianskom Miláne skončil 63. ročník jednej z najväčších motocyklových výstav sveta, EICMA.
03.10.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 18052 [Novinky - Oznam]

Ako neplatiť PZP po celý rok, alebo nech žije Byrokracia a štátni zamestnanci
Toto je približný návod čo a ako, aj s mojim príbehom ako som to všetko pozisťoval. Ak sa vám to celé nechce čítať, tak skočte na koniec, tam to bude zhrnuté.
13.09.2005 - DidoRDMC Čitatelia: 25912 [Novinky - Súťaž]

Výsledky súťaže Moto Miss 2005
RED DEVILS MC SLOVAKIA v spolupráci s YUKI, časopisom Motomagazín, SMN internetovým portálom MOTORIDE (motoride.sk) vyhlásila: 1. ročník súťaže o najkrajšiu kombináciu motocykla a dievčaťa pod názvom MOTO MISS.
03.09.2005 - vento Čitatelia: 17421 [Novinky - In Memoriam]

Venované Patrikovi...
Ani neviem ako mam začať tento príspevok, lebo to čo som videl na vlastné oči neprajem nikomu z Vás.
18.08.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18046 Strany: 2 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie Moto Miss 2005
1. ročník súťaže o najkrajšiu kombináciu motocykla a dievčaťa pod názvom MOTO MISS.
Predchádzajúce | 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!