Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 601 až 615 z cekového počtu: 1691.
07.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 11821 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016 - Honda predstavila nezvyčajný enduroskúter X-ADV, štandardného Firebladea, sériovú CRF 250 Rally v dakarskom štýle, plus niekoľko ďalších inovácií
Očakávaný skúter určený do terénu je naozaj realitou a známa "civilná" CRF 250 bude odteraz k dispozícii aj vo veľmi peknej dizajnovej verzii Rally, inšpirovanej dakarským špeciálom. Honda ukázala aj základnú verziu CBR1000RR Fireblade a mierne inovované SH125, Forzu 125, či novú farbu na Africe Twin.
07.11.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 12061 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2016: Ducati prináša najsilnejší sériový model 1299 Superleggera (220 koní!), malú Multistradu, malého Monstra, dva nové Scramblery a Monster 1200 S
V predvečer otvorenia milánskej výstavy EICMA odhalila Ducati ďalšie horúce novinky pre rok 2017. Tlačovka bežala aj naživo cez internet, sledovalo ju vyše 400 000 ľudí. A veru bolo sa na čo pozerať.
01.11.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 40803 [Novinky - Oznam]

Potvrdené: Motorkári sú najbezpečnejší účastníci premávky
Nedávny prieskum v Anglicku potvrdil, že motorkári sú najbezpečnejší účastníci premávky pričom na opačnom konci rebríčka skončili vodiči dodávok.
15.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14043 [Novinky - Predstavujeme]

Yamaha YZF-R6 2017 odhalená
Včera podvečer Yamaha odhalila nasledovníka jedného zo svojich najúspešnejších modelov. Predstavujeme 600 kubíkový superšport YZF-R6 2017.
07.10.2016 - datadive Čitatelia: 5629 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
Harley Davidson, kultový výrobca motocyklov z Milwaukee, predviedol na Intermote 2017 svoje tourery s novým motorom.
06.10.2016 - datadive Čitatelia: 6382 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
Horex predstavil na Intermot 2016 nádherný stroj s odkazom na svoju minulosť
06.10.2016 - Romoto Čitatelia: 5669 [Novinky - Reportáž]

Festival Glemseck 101 - 2016
Do tretice všetko dobré. A dúfajúc, že to bude pravda, vydal som sa do Glemsecku aj v tomto roku na stojednotku - na asi najväčšie stretnutie Café Racer komunity nielen v Nemecku, ale možno aj v Európe.
05.10.2016 - datadive Čitatelia: 5306 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Novinky značky Indian
Intermot 2016: Indian a Victory. Indian pripravil pre rok 2017, pre európsky trh sedem modelov.
05.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7415 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Aprilia, Moto Guzzi a Vespa - nové Tuono 125, Audace Carbon a Vespa GTS
Aprilka popracovala na svojich štvorvalcoch a predstavila Tuono v podobe malorážky. Guzzi ukázala svalnatú Audace Carbon a Vespa GTS dostala najnovšiu generáciu motorov i-get.
05.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7466 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Ducati SuperSport 2017
Ducati v Kolíne 2016 ukázala nový SuperSport - bike určený viac do bežnej premávky ako na okruh.
04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9600 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Honda prináša nový Fireblade SP/SP2 a dva krásne retro naháče CB1100 EX a CB1100 RS
Intermot 2016: Honda prináša nový Fireblade a dva krásne retro naháče CB1100 EX a CB1100 RS
04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16328 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: KTM offroad Adventure ofenzíva 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017
KTM vytasila do boja offroadovo zameraných Adventure a to hneď dvojicou modelov.
04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6082 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Triumph Bonneville T100, T100 Black a Street Cup
Intermot 2016: Triumph Bonneville T100, T100 Black a Street Cup
04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8672 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Yamaha SCR950, MT-09 a MT-10 SP
Yamaha pokračuje v svojej Sport Heritage línii novým V-twin Scramblerom SCR950, inovuje populárnu MT-09 a ukázala nadupaný hyper naháč MT-10 SP.
04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8872 [Novinky - Predstavujeme]

Intermot 2016: Suzuki GSX-R 1000, GSX-S 750 a GSX-R 125
Podľa očakávaní Suzuki v Kolíne odhalila najnovšiu generáciu superbiku GSX-R 1000, k tomu naháč strednej triedy GSX-S 750 a malorážku GSX-R 125.
Predchádzajúce | 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!