Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 916 až 930 z cekového počtu: 1688.
05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8292 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Honda
V predvečer výstavy EICMA v Miláne ukázala svetu svoje novinky na rok 2014 aj japonská Honda. Asi najviac zaujal nový Fireblade v prevedení SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo a nové 650-tky CB650F a CBR650F.
04.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3842 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013
Aj tohto roku vám prinášame súťaž o vstupenky na obľúbenú FMX show, ktorá sa vracia do Košíc.
31.10.2013 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 5670 [Novinky - Pozvánka]

Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
Príď osláviť Deň študenstva spolu s Pioniermi. 17. novembra ťa čakáme na motocrossovej trati pri obci Budimír. Podmienkou účasti v súťaži je dobrá nálada a ako tak pojazdný Pionier.
31.10.2013 - Romoto Čitatelia: 3665 [Novinky - Reportáž]

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 2.
Keď sa nám zdá, že sa nedá už nič nové vymyslieť, vždy sa dá toho ešte vymyslieť veľmi veľa. Aj show v Dornbirne bola toho príkladom.
30.10.2013 - peter44 Čitatelia: 12682 Strany: 2 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava CIMAmotor 2013, Chongqing, Čína
“Existujú zdroje, ktoré tvrdia že viac ako 50% motoriek jazdiacich vo svete, bolo vyrobených v Číne”
27.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5941 [Novinky - Predstavujeme]

KTM RC390 a fotografie RC200 a RC125 2014
V predpremiére máme možnosť vidieť ďalšie biky, ktoré by sa mali oficiálne predstaviť až na výstave EICMA 2013 doslova už o pár dní. Tento krát tu máme čosi z dielní KTM a to očakávanú trojicu malých superšportov postavených na základe modelov KTM Duke 390/200/125.
24.10.2013 - Romoto Čitatelia: 5667 [Novinky - Reportáž]

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 1.
V septembrovom čísle MO (Motorrad Magazin) som našiel informáciu o Austria Custom Bike Show, ktorá sa mala uskutočniť v termíne 19.-20.10.2013 .
22.10.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10451 [Novinky - Predstavujeme]

Predstavujeme značku Blauer - štýlové prilby a oblečenie Made in Italy
Značka Blauer na našom trhu nie je veľmi známa. V USA je to však značka, ktorá už viac ako 60 rokov dodáva technické oblečenie pre rôzne silové zložky, políciu a podobne. Teraz okrem oblečenia ponúka aj prilby, rukavice a štýlové moto oblečenie.
09.10.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7922 [Novinky - Predstavujeme]

Honda predstavuje novú CRF450 RALLY pre Rallye Dakar 2014
Honda uvoľnila oficiálne fotografie nového modelu CRF450 RALLY určeného špeciálne pre preteky rallye. TEAM HRC (motocyklový tím spoločnosti Honda pre preteky rallye) sa s CRF450 RALLY vydá na trať nasledujúceho ročníka Rallye Dakar 2014 – Argentína, Bolívia, Chile, ktorý sa bude konať v januári 2014.
09.10.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14035 [Novinky - Predstavujeme]

Sport Force: nové radiálne motocyklové pneumatiky pod značkou Mitas
Výrobca pneumatík Mitas zo skupiny ČGS uvádza na trh radiálne motocyklové pneumatiky Sport Force pod značkou Mitas. Cestné pneumatiky Sport Force sú vyrábané v slovinskom závode Savatech, ktorého divíziu gumárenskej výroby v minulom roku odkúpila spoločnosť ČGS HOLDING a.s.
07.10.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8428 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Chris Pfeiffer otvoril BMW Motorrad v Banskej Bystrici
Hlavným lákadlom otvorenia novej značkovej predajne BMW na Slovensku - v Motoshope Žubor v Banskej Bystrici bol rozhodne 3-násobný majster sveta v stuntridingu Chris Pfeiffer. Ak ste si to nechali ujsť, prinášame vám fotoreport z jeho jázd aj z otvorenia nového showroomu BMW.
04.10.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7102 [Novinky - PR článok]

Tlmiče riadenia HYPERPRO
Tlmiče riadenia HYPERPRO patria medzi najkvalitnejšie na svetovom trhu pre ich dokonalé spracovanie, skvelú cenu a dlhý servisný interval.
03.10.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6045 [Novinky - PR článok]

Vyskladaj si svoju jesennú zľavu v STYX-e
Chceš jazdiť v čase i nečase? Chceš kúpiť kvalitné oblečenie na jazdenie? Chýba ti nejaká časť oblečenia? Príď do STYX-u, dones kamošov a nakúp za super ceny.
02.10.2013 - eNeM Čitatelia: 5974 [Novinky - Reportáž]

Harley-Davidson Open House 2013 – Veni, Vidi, V-Twin
Tak a je to konečne tu.
V Bratislavskej predajni Harley-Davidson sme v dňoch 20. a 21.9. mali možnosť pozrieť a odskúšať si nové modely pre rok 2014.
30.09.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5496 [Novinky - O motoride.sk]

Podmienky poskytovania služieb motoride.sk sú záväzné pre všetkých návštevníkov motoride.sk
Napriek tomu, že veľká väčšina návštevníkov akceptuje a dodržiava podmienky a pravidlá správania sa na tomto webe, našli sa aj opakovaní hriešnici. Preto považujeme za povinnosť uviesť stanovisko redakcie Motoride k udalostiam posledných dní.
Predchádzajúce | 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!