Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31149
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18293)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12856)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 166 až 180 z cekového počtu: 3157.

15.08.2023 - Matej Mularčík Čitatelia: 3025 [Novinky - Pozvánka]

-

KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall

Priamo v centre Mattighofenu, alebo teda kúsok od fabriky KTM, majú fanúšikovia Dakaru možnosť vidieť pomerne nezvyčajnú výstavu s viacerými dakarskými špeciálmi KTM a ďalšími vecami, ktoré s účasťou KTM na Dakare súvisia.

 

05.08.2023 - gilbert Čitatelia: 2634 [História]

-

Spomienka na spoluprácu s časopisom Enduro Aktuál (rok 2003)

Spolupráca s časopisom EnduroAktuál bola nielen v roku vzniku časopisu 2003 pre mňa vítaným spestrením v spolupráci s vtedy vychádzajúcimi moto, či veteránskymi titulmi. Vtedy zopár mojich kompilátov sa objavilo v časopise Svet Motocyklov a to až po zásahu vtedajšieho majiteľa pána Turányiho, keďže vtedajší redaktori v mojich príspevkoch videli ohrozenie svojej kariéry v danom titule.

 

09.07.2023 - gilbert Čitatelia: 3574 [História]

-

Retro spomienka na veteránske preteky v roku 2003

Mal som v pláne zúčastniť sa tohoročnej Veľkej ceny veteránov 2023 v kameňolome a na trati pod „Babou“, poslednú júnovú nedeľu, no žiaľ musel som byť v práci. Tak ako pred rokom, som chcel spraviť aj teraz porovnávačku z akcie v roku 2003 a v roku 2023. Nestalo sa tak.

 

03.07.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3085 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Nová Vespa GTV - športová ako nikdy predtým

Nová Vespa GTV prichádza v úplne revolučnej verzii, ktorá si zachováva potrebnú podobnosť s pôvodnou legendou, ale kombinuje ju s ultramodernou technologickou výbavou a zásadnými športovými úpravami. Výsledkom je mimoriadna kombinácia tradície a moderny, klasiky a odvahy, ktoré sa spájajú v najautentickejšej športovej Vespe všetkých čias.

 

03.07.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5189 [Novinky - Pozvánka]

-

Yamaha MT Tour už tento víkend v Dlhej - príď si zajazdiť!

Yamaha MT Tour mieri na Slovensko! Kamión plný „MTéčiek“ tento rok dorazí 8. - 9. júla na kartingovú dráhu v Dlhej!

 

22.06.2023 - gilbert Čitatelia: 3253 [História]

-

Pionier 05 Šport a Pionier 21

Tak ako každý výrobca motocyklov, aj Považské strojárne sa chceli presadiť aj na západných trhoch. Z reakcií majiteľov tam predaných Pionierov a nielen ich dovozcovia požadovali hlavne športovejší, prípadne motorkovejší vzhľad. V konečnom dôsledku plánované modernizácie typu 05 Sport (Pionier 22 pre USA a Kanadu) či Pioniera 21 sa neudiali v plánovaných tendenciách a teda ich následníkom bola kópia talianskeho Mustanga vyrábaná v Považských strojárňach.

 

08.06.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5526 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Harley-Davidson poodhalil ďalšie detaily ku novým verziám CVO

A medzi tie detaily patrí napríklad čisto digitálna TFT prístrojovka alebo väčší 121-palcový motor a viac elektroniky. Že oba modely majú vypletané kolesá (áno, vypletané), sme si už písali. Nové céveočkové verzie Street Glide a Road Glide prinášajú pokročilé technológie, ešte vyšší komfort jazdca a dynamický výkon s novým výkonným motorom Milwaukee-Eight® VVT 121. Road Glide potom aj päťcifernú cenovku začínajúcu päťkou!

 

06.06.2023 - Peter Fischer Čitatelia: 4544 [Novinky - Predstavujeme]

-

Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!

Prvý apríl už bol a divé huby sme nepojedli, nová ZX-6R naozaj príde do Európy! Redaktor píšuci tento článok najprv musel ísť túto informáciu predýchať a potom sa zavrel do izby s balíčkom vreckoviek. Nepotreboval ich na utieranie sĺz :)

 

05.06.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5628 [História]

-

Už 20 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne

Ale nebolo tomu tak vždy. Práve uplynulo 20 rokov od protestnej akcie na našich diaľniciach, do ktorej sa na oboch koncoch republiky zapojilo velikánske množstvo motorkárov. Pri tejto príležitosti zverejníme video + dobové TV reportáže a tiež nejaké výstrižky z novín.

 

30.05.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2714 [Novinky - Pozvánka]

-

Harley-Davidson oslávi svoje 120. výročie pompéznymi oslavami v Budapešti - VYHRAJ LÍSTKY!

Budapešť sa na štyri dni (22. - 25. júna 2023) stane magnetom pre priaznivcov značky Harley-Davidson a ponúkne účastníkom príval úžasných podujatí, vrátane všetkých najnovších modelov na výstave Harley-Davidson Expo, prehliadky Custom Bike Show s ukážkami rôznych individuálnych úprav a slávnostnú spanilú jazdu. Čítaj ďalej a môžeš vyhrať dva lístky!

 

19.05.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3267 [Novinky - Predstavujeme]

-

Hard-core supermoto na obzore - refrešnutá KTM 450 SMR!

KTM predstavila novinku pre rok 2024, a to supermoto 450 SMR. Je to jediná voľba pre jazdcov, ktorí hľadajú únik cesty a jej limitov, pre motokrosových jazdcov, ktorí chcú cítiť vzrušujúce drifty (ale na asfalte), pre tých, ktorí chcú ideálny „tréningový nástroj“ alebo pretekárov supermoto túžiacich po víťazstvách a vedení.

 

18.05.2023 - robart Čitatelia: 1998 [Novinky - Reportáž]

-

Prvá míľa Liptova 2023

V sobotu 6. mája 2023 boli všetci liptovskí motorkári (a nielen oni) pozvaní do Liptovského Mikuláša na otvorenie jednostopej sezóny. Toto podujatie je už tradičným vstupom do sezóny, a ostatné roky je pod záštitou primátora Liptovského Mikuláša, ktorý sa sám stal jedným z motorkárov.

 

17.05.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2507 [Novinky - Pozvánka]

-

Otvorenie sezóny v Styx Vráble už túto sobotu!

Už túto sobotu, 20. 5., sa v Styxe vo Vrábloch uskutoční otváranie sezóny. Lákadlom budú určite predvádzacie jazdy na motorkách piatich značiek, ale aj dobré občerstvenie. Chalani vravia, že počasie vybavili!

 

17.05.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4082 [Novinky - Predstavujeme]

-

HONDA zverejnila detaily skútra EM1 e: 2023

Prvý elektrický skúter Honda pre mladých európskych jazdcov je tu. Model EM1 e: je vybavený vymeniteľným zdrojom energie Honda Mobile Power Pack e:, ktorý okrem praktickosti prináša aj zábavnú a bez emisnú mestskú dopravu.

 

10.05.2023 - Matej Mularčík Čitatelia: 3777 [Novinky - Predstavujeme]

-

Triumph Bonneville T120 DGR

Hneď začneme z ostra a uvedieme, že táto limitovaná edícia je obmedzená iba na 250 kusov. Triumph oslavuje 10 výročie partnerstva s DGR – The Distinguished Gentleman's Ride.

 

| 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |

A-day-2025-side

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »