Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1816 až 1830 z cekového počtu: 3158.
07.11.2012 - demo Čitatelia: 10017 [Novinky - Oznam]

Motorkári deťom: Nová zbierka pre JIS – otvorený list p. primárky
Na základe iniciatívy viacerých motorkárov, ktorí sa pravidelne zúčastňovali našich finančných zbierok pre novorodenecké oddelenie JIS, vyhlasujeme v spolupráci so serverom www.motoride.sk ďalšiu zbierku na... (ale to si už prečítate v liste od p. primárky).
demo a spol.
06.11.2012 - gilbert Čitatelia: 10847 [História]

História Pionier: Prvá a posledná séria mopedov Jawa 359
Prvý prototyp pedálového mopeda Jawa 359 do Považskej Bystrice priviezol po vlastnej osi skúšobný jazdec Ondrej Dorínec v roku 1954. Cesta z Prahy mu trvala skoro dva dni.
05.11.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6506 [Novinky - Predstavujeme]

Moto Guzzi California 1400 - už je na ceste
Nová Moto Guzzi California 1400 je na ceste a vyvoláva rastúce šialenstvo. Stačilo pár grafických elaborácii od fanúšika, ktoré boli len predstavami a hrou s farbami a formou na vyvolanie hystérie na motociclismo.it.
31.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 39097 [Testy a predstavenia - Test]

Honda NC700X v Alpách - Dávid proti Goliášom
O Dunlop Moto Tour 2012, niekoľkodňovom jazdení v Alpách som už písal. Teraz na sklonku sezóny sa vrátim ešte k motorke, na ktorej som sa do Álp vydal. Honda NC700X si zlízla nejakú tú kritiku, hlavne v oblasti malého výkonu, hneď po jej predstavení. Aká je ale skutočnosť pri nasadení v Alpách a to proti oveľa výkonnejším kolegyniam?
29.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16761 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Akčná kamera Liquid Image Ego Full HD
Je malá, dobre vyzerá, nie je až tak drahá a natáča fakt slušne. Oslovila ma natoľko, že zostáva u mňa ako moja dvorná kamera na všetky moto, auto a aj iné športové aktivity.
25.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11360 [Novinky - Predstavujeme]

On/off road cestovateľky - KTM 1190 Adventure a Adventure R
Prešlo už viac než desať rokov od momentu, keď rakúska značka sídliaca v Mattighofene predstavila svoj prvý adventure bike. Nová KTM 1190 Adventure si razí cestu medzi cestovnými endurami so svojimi 150 koňmi a hmotnosťou s náplňami 230 kg, čo jej dáva v tomto segmente, skvelý pomer výkonu k váhe.
24.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7805 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

4SR S-Race – textilka s membránou
Nie vždy sa mi chce súkať do kombi a nie vždy sa mi chce k džínsom brať koženú bundu. Hneď ako 4SR predstavili túto novinku, tak som si povedal, že to bude práve to, čo potrebujem.
23.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6076 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu - pretek číslo tri, Gbely
A tak za sebou máme ďalší závod. Tento krát úplne vydreté a vybojované tretie miesto.
22.10.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3768 [Novinky - Oznam]

Vyhodnotenie súťaže o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X–Night 2012 v Bratislave
Súťaž o dve vstupenky pre 5 šťastlivcov už skončila. Máme pripravené LIVE žrebovanie, ktoré prebehne dnes o 16:00.
22.10.2012 - lejbo Čitatelia: 5717 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Čínska výstava CIMA Motor 2012
V jednom z najväčších nepoznaných miest sveta - Chongqing sa dňa 11. – 14. októbra konal 11ty ročník motocyklovej výstavy China International Motorcycle Trade Exhibition (CIMAMotor). Na ploche 60,000 m² prezentovalo viac ako 400 spoločností z toho 90% domácich.
19.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7954 [Novinky - Predstavujeme]

Noví angláni - Triumph Street Triple a Street Triple R
Obľúbený model biku od britského výrobcu Triumph bol opäť vynovený. Street Triple je odteraz ľahší a má novú prepracovanú geometriu aby poskytol jazdcovi úžasný pocit z jazdy na výkonnom trojvalci.
17.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 24651 [Novinky - Predstavujeme]

Štýlový skúter do mesta - Honda NSC50R 2013
V dnešnej neľahkej dobe sú na skútre s objemom 50 cm3 kladené mimoriadne náročné požiadavky. Musia byť štýlové, odolné, ekonomické a tiež dobre ovládateľné. Nájsť optimálny kompromis nie je jednoduché - aspoň do okamihu, než sa zoznámite s NSC50R.
16.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18921 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Versys 1000 2012 - Veľký zed trochu inak
Tak na zúbky tohto šport-turistu sme sa tentoraz pozreli netradične v presile a to v zložení: Milan Mikulík - mikulec a Tomáš Hajduch - Awia. Každý z nás z toho svojho pohľadu.
16.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 46446 [Novinky - Oznam]

Registračné poplatky za prvú registráciu od 1.10.2012 sa týkajú aj motocyklov
O registračných poplatkoch za registráciu áut so hovorilo veľa, málo kto ale vie o tom, že nové registračné poplatky sa od 1. októbra 2012 týkajú aj motocyklov a to aj individuálne dovezených.
16.10.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4340 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - Endurovje príprafka
Možno sa to nezdá, ale aj takéto niečo ma posúva ďalej. Jazdiť aj niečo iné, ako len MX trať. Minimálne preto, že to trochu spestruje jednotraťový stereotyp a mne sa potom chce stále trénovať.
Predchádzajúce | 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!