Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1936 až 1950 z cekového počtu: 3166.
28.06.2012 - tryskac Čitatelia: 20974 [Technika - Úpravy motocyklov]

Úprava motora - Meranie tlaku mazania v motore
Meranie tlaku oleja je po meraní kompresie jedna z najzákladnejších metód zisťovania mechanického stavu motorov. Veľkosť mazacieho tlaku a jeho postupný pokles hovorí o celkovom opotrebovaní motora.
27.06.2012 - krki Čitatelia: 6893 [Novinky - In Memoriam]

Rozlúčka s Janom Hudcovičom, 28.6 2012 o 14.30 v Kocuriciach
Je to smutné, nespravodlivé ale je to tak. Jano Hudcovič už tu nie je...
26.06.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7764 [Novinky - PR článok]

Letné novinky 2012 FOR STREET RACING
For-stríťaci sa opäť vyšvihli a práve na vrchole sezóny prichádzajú s úplne novou textilnou kolekciou. Už len názov svedčí o tom, pre koho je toto oblečko navrhnuté.
26.06.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3772 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Majstrovstvá sveta MX3 a WMX (ženy) v motokrose, 30.6 - 1.7.2012 Šenkvice
Mládežnícky motokrosový klub M-cross Šenkvice pozýva všetkých fanúšikov na najväčšiu motokrosovú udalosť na Slovensku - Majstrovstvá sveta MX3 a WMX (ženy) v motokrose. Významné medzinárodné preteky zo seriálu majstrovstiev sveta sa uskutočnia v dňoch 30. júna - 1. júla 2012 na trati v Šenkviciach.
26.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5199 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Husqvarna 2013 – krátka predstavovačka
Spoločnosť motocorse nás pozvala do talianska na predstavovačku nových terénnych modelov Husqvarna. Nedá mi a aspoň v krátkosti sem pridám jeden kratučký článok.
26.06.2012 - Romoto Čitatelia: 15852 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ako na caféracer - časť 1.
Keď som na jar 2010 dokončil JSA o ďalšej prestavbe som nechcel ani počuť. Bol som unavený z dní a večerov strávených v pivnici neustálym vylepšovaním a tvorením tohto motocykla. Keď som na jar 2011 dokončil eSVéčku...
25.06.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3279 [Novinky - PR článok]

Anketa: Testovacie jazdy Filmfest 2012 - aj ty rozhodni na čom!
Aj ty rozhodni na akých testovacích motocykloch sa budeš môcť previesť na Filmfeste 2012. Firma Motocorse nechce rozhodovať za motorkárov a preto prináša možnosť zahlasovať v ankete o výber testovačiek na Filmfest 2012.
21.06.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27340 [Testy a predstavenia - Test]

Video: Honda GL 1800 Goldwing – maximálny luxus na dvoch kolesách
Nestáva sa každý deň, že máme možnosť vyskúšať motorku, akou je Goldwing. Honda našťastie pristúpila k modernizácii stroja, ktorý stojí na vrchole jej ponuky a právom je označovaný za kráľa ciest.
18.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9463 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi 1200 Sport – Nie len na rannú kávičku
Vždy keď som bol v MotoCorse, pokukoval som po červenom Sporte. Na prvý pohľad poriadna tučná pani motorka. „Predné svetlo, nádrž, sedlo...to je na nej najkrajšie, už len sa zviesť!“ To som vždy počúval od polepetka, keď sme viedli naše vysoko hodnotné debaty o mašinách. A keď sa nedávno Awia povozil, tak som mu mierne závidel.
15.06.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 12701 [Novinky - PR článok]

KTM Bratislava - nový obchod a nové modely na testovanie.
S radosťou konštatujem, že konečne aj v Bratislave máme autorizovaného predajcu KTM.
15.06.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7188 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros?
Už som niečo písal na začiatku, ale teraz, keď sa MX venujem viac a popri tom jazdím aj na cestných mašinách, vidím do toho ešte viac. Respektíve tomu začínam viac rozumieť.
14.06.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5091 [Technika - Úpravy motocyklov]

Ducati Diavel DVC Motocorse
Motocorse, talianska spoločnosť zaoberajúca sa výrobou špeciálnych dielov na motocykle, predstavila svoju vlastnú upravenú Ducati Diavel, ktorú pomenovala Ducati Diavel DVC Motocorse.
12.06.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3702 [Novinky - Pozvánka]

Sony Xperia Freestyle X–Night o 20 000 eur zavíta na jeseň opäť do Bratislavy
Lietajúci motorkári znovu na Slovensku! Úspešná freestyle motokrosová show Sony Xperia Freestyle X – Night, ktorú už u nás videlo vyše 30 000 divákov, po roku opäť ohúri a zabaví Bratislavu.
07.06.2012 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4786 [Novinky - Pozvánka]

Kawasaki Tour 2012
Príďte si vyskúšať motocykle Kawasaki do Bratislavy na Studenú ulicu číslo 5 do predajne Motostore.
07.06.2012 - gilbert Čitatelia: 15974 [História]

Malá česká Jawa
Bývalá československá zbrojovka František Janeček sídliaca v Čechách mala trvalé tradície výroby pre vojsko. Aby podnik prosperoval tak v medzivojnovom období sa venoval aj civilnej výrobe.
Predchádzajúce | 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!