Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2041 až 2055 z cekového počtu: 3166.
06.02.2012 - gilbert Čitatelia: 12951 [História]

História Pionier: Pionier vo Východnom Nemecku a v Maďarsku
Medzištátna spolupráca po skončení II. Svetovej vojny bola v štátoch za železnou oponou dvojaká. Ostnaté drôty, ktorými sa symbolicky komunistický režim bránil údajnému vplyvu zahnívajúceho kapitalizmu na socialisticky zmýšlajúcich ľudí, reálne riešili pravý opak.
03.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7003 [Testy a predstavenia - Test]

Videotest: Husqvarna Nuda 900 a 900R na Sardínii
Počas predstavovačky Husqvarny Nuda, ktoré prebehlo koncom roka 2011 na Sardínii sme natočili aj video. A tu ho máte.
02.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6556 [Novinky - PR článok]

Novinky Touratech 2012 - Nový katalóg – MADE FOR ADVENTURE
Katalóg Touratech je tu opäť! Najväčší výrobca doplnkov pre adventure cestovanie rozšíril svoj tradičný katalóg na neuveriteľných 1667 strán! Katalóg je “nadupaný” doplnkami pre všetky cestovné enduro motocykle počnúc BMW série GS, cez Hondu Transalp, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger, KTM LC8, alebo Yamahu Ténéré.
01.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20300 [Novinky - Bike roka]

Čitateľská anketa Bike roka 2012 a Motoshop roka 2011
Rok ubehol, a my sme tu opäť s vašou čitateľskou anketou! Aj tento rok budete môcť zvoliť svoj Bike roka 2012, Motoshop roka 2011 a zahlasovať za svoj najobľúbenejší Test, Video, Foto a Cestopis roka 2011.
31.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7322 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Keď niet blata postačí aj sneh
Niektorí v taký čas doma srkajú horúce kakao, iní sa lyžujú. Málokto vytiahne von motorku. V blate sa jazdí perfektne, ale čo ak nasneží? Chcelo by to hroty v kolesách, no sranda je aj bez nich!
24.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8758 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Budapest-Bratislava rally 2012
Do redakcie nám prišla pozvánka na zaujímavú akciu: Rally Budapest-Bratislava je vzrušujúce a nebezpečné dobrodružstvo a zároveň je to orientačná súťaž s minimálnou asistenciou. Termín cezhraničnej súťaže je 12.-13. mája 2012. Poslaním BB je vytvoriť nový most, ktorý spája národy, ktoré už tisícročia žijú vedľa seba v Karpatskej kotline.
21.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 9659 [Novinky - Reportáž]

Ako sme privítali Štefana Svitka po príchode z Dakaru
Dnes navečer priletel náš úspešný dakarský reprezentant Pišto Svitko na viedenské letisko. Nemohli sme porušiť tradíciu motorkárskeho uvítacieho výboru, ktorú sme založili pri Katrošových úspechoch, a tak sme sa na letisko vydali pekne na motorkách.
18.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19357 [Testy a predstavenia - Čižmy]

Otestované: Čižmy Sidi Crossfire SRS - enduro, motokros ale aj touring alebo rally
Čižmy na motokros, enduro ale ktoré zvládnu aj turistiku a môžete ich mať celý deň na nohách? Utópia? To som si myslel aj ja kým som neskúsil Sidi Crossfire SRS.
17.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5144 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu - ako trénujem ja: RHplusB
Keď som začal písať o Kafke, ozval sa mi RHplusB, že to sleduje a má radosť z toho, že sa tu niečo také robí. Prehodili sme zopár ss a tu je článok od neho ako trénuje. Ak je vás viac, kľudne mi napíšte, radi to uverejníme. Takže nech sa páči, niečo od RHplusB.
16.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11455 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011
Pripravili sme pre vás malú analýzu slovenského trhu motocyklov za rok 2011, vrátane porovnania s poslednými rokmi.
12.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13278 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske
Motorka je doma a s ňou aj prvé „problémy“. Čo na seba?
12.01.2012 - gilbert Čitatelia: 7880 [História]

História Pionier: Pionier v Škandinávii
Druhý slovenský fenomén Pionier sa cez Motokov vyvážal do väčšiny štátov sveta a prakticky do celej Európy. Vďaka predstaviteľom istého výrobcu s dvojitým W v názve a samozrejme s odobrením vtedajšej vlády bol prezentovaný ako český výrobok a dokonca továreň Manet musela platiť bratom Čechom na základe potupnej licenčnej zmluvy za používanie tohoto loga.
10.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10687 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Predstavujeme novinky Continetnal pre rok 2012
Pre rok 2012 Continetnal pripravil viacero noviniek a nových modelov pneumatík. Absolútnou novinkou je Continetal Sport Attack 2.
09.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5194 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil
Síce mi to trvalo dlhšie, ale nevadí, aj to, že som sa učil sám, mi dalo niečo, čo využijem nielen na kros, ale aj na ceste. Začal som sa učiť sám, ale postupne som nechal trochu dirigovať od skúsenejších.
04.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5101 [Novinky - Oznam]

Na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách pribudla nová povinnosť
dovoľujeme si vás upozorniť na novú povinnosť, ktorá sa od 01.01.2012 zavádza na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách (t.j. cestách s dvoma a viacerými jazdnými pruhmi).
Predchádzajúce | 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!