Anketa:
Harley-Davidson privezie do Prešova štýlové motorky
ZdieľaťPridané: 04.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10089 [Novinky - Pozvánka]
Americký výrobca motocyklov prichádza do Prešova. Východné Slovensko sa tak stane od 20. apríla obľúbeným miestom na motorkárskej mape. Prešovčania sa môžu tešiť okrem novej predajne na Harley-Davidson® Demo Truck Tour 2012 a testovacie jazdy.
Harley-Davidson® Demo Truck Tour 2012 sa uskutoční 20. a 21. apríla 2012 na parkovisku pred prešovskou Mestskou halou. Otestovať novinky aj úspešné modely môže každý držiteľ vodičského oprávnenia typu A.
![]() |
V spojení s otvorením novej dílerskej predajne Harley-Davidson® Prešov predstaví americká legenda nové modely pre tento rok Softail Slim a Sportster Seventy Two, ako aj najúspešnejšie stroje z minulých rokov. Do Prešova tak dorazí v špeciálne upravenom kamióne spolu dvadsať štýlových motoriek Harley-Davidson, na ktorých si bude môcť zajazdiť široká verejnosť. „Tešíme sa na každého. Motorkárov aj tých, ktorí o vlastnom Harley zatiaľ snívajú,“ pozýva na netradičné podujatie Martin Vichrest z prešovskej autorizovanej pobočky Harley Davidson. Pre nejazdcov bude pripravený tzv. Jump Start, ktorý je unikátnym nástrojom pre záujemcov, ktorí ešte nie sú držiteľmi potrebného vodičského oprávnenia.
![]() |
Na mieste bude k dispozícii profesionálne vyškolený tím Harley-Davidsonu, ktorý fanúšikom legendy pomôže s výberom vhodnej motorky. Prihlásiť sa môžete prostredníctvom formulára na www.harley-davidson-presov.sk. Možné je rezervovať si maximálne dve jazdy.
Video Harley-Davidson® Demo Truck Tour 2012:
Video: Harley-Davidson Deno Truck 2012
![]() |
![]() |
Pridané: 04.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Harley-Davidson Prešov slávnostne otvorený - Awia
- Pozvánka: Harley-Davidson® demo 2013 prichádzajú za tebou - Redakcia
- Marián Čekovský sa stal Ambasádorom Harley-Davidson na Slovensku - Redakcia
- YAMAHA DEMO TOUR 2024 - Neváhaj a otestuj svoj vysnívaný motocykel! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!