Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2101 až 2115 z cekového počtu: 3166.
23.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8065 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda predstavila CBR1000RR Fireblade 2012
Doslova pred minútou uplynulo embargo na nový Fireblade. V skratke - ostrejší dizajn, lepší podvozok, poriadna prístrojovka a zlepšená aerodynamika.
19.09.2011 - gilbert Čitatelia: 18459 [História]

História Pionier: Pionier vyrobený na Slovensku pre USA a Kanadu
V bývalom Československu v Považských Strojárňach započala výroba Pionierov po skončení výroby Maneta M90. Jednosedadlové Pioniere J 550 sa u nás predávali od roku 1955. Predávali sa cez Mototechnu ako nástupcu ÚP 20 (Ústřední prodejna).
12.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 23139 [Testy a predstavenia - Test]

Test jazdenky: Suzuki GSF 600N Bandit – kto na neho vypíše odmenu?
Vstreky, tuhé rámy, plne nastaviteľné podvozky... to Banditi v roku 1996 od nikoho neukradli. V pomyselnom vreci s lupom sa nachádza jednoduchý motor, pár kolies a čosi čo to všetko drží pokope.
09.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3900 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Country Cross v Ladzanoch
Po minulo víkendovom záverečnom podujatí seriálu MM SR v motokrose sa tento víkend uzatvorí i seriál MM SR, Slovenského pohára a pohára SMF v country crosse a endure jednotlivcov.
08.09.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6615 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Harley-Davidson® Open House
Značka Harley-Davidson pre svojich priaznivcov pripravila špeciálny štvrtý septembrový víkend (pozor jedná sa o piatok a sobotu 23. a 24. septembra!) s názvom Open House.
05.09.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10106 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki KX 250F a KX450F v Šenkviciach na trati s jazdcom číslo 91
Možno trochu inak ako ostatní, možno trochu inak, ako by ste čakali. Na pozvanie od chalanov z Kawasaki som sa tešil už dlhšie. Prečo práve ja, jogurťák, asfaltový kolenobrusič, to napíšem až na konci. Ale čo bude na tomto článku trochu iné ako klasická reportáž z novinárskeho dňa, je forma, akou to spracujem. Na pomoc som si prizval mladého chalana, jazdca z MKP (malokarpatský pohár) s číslom 91.
05.09.2011 - Varan Čitatelia: 29773 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Vision 110 - pracant do mesta na každý deň
Nedávno predstavený nenáročný skúter, ktorý má zaujať najmä priaznivou cenou, sa práve dostal do predaja a my sme mali možnosť vyskúšať ho ako prví na Slovensku. Aký teda je?
02.09.2011 - MajoKE Čitatelia: 20078 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

Elektrický suchoprd - sucho a teplo na motorke
Tak napíšem ako som sa stal strašnou fajnovkou, na svetelné roky vzdialený imidžu drsného motorkára.
25.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10135 [Testy a predstavenia - Test]

Malý hooligan z ostrovov - Triumph StreetTriple 675R
Povím to hnet asi takto. Ťešiu sem sa prevelice, uš len proto, že „mejd in grejt britn“ a zatát co sem mjeu možnost zvést sa na dvoch Trijumfoch, tak ve mňe zanecháli nezmazatelnú stopu. Jak to bude po temto stroji, uvidzíme. Já to uš vím, ale dzime na to postupňe.
16.08.2011 - gilbert Čitatelia: 11381 [História]

História Pionier: Americký pretekový Pionier
Na myšlienku vyrábať terénny stroj pre nádejných šampiónov prišiel majteľ vydavateľstva Floyd Clymer. Tento aktívny pretekár z pionierskych dôb motocyklizmu začínal pretekať v dvadsiatych rokoch XX. storočia.
15.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11552 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Video: Test rolky Touratech + ROKStraps - Maroko 2011
V Maroku sme vyskúšali a preverili v praxi aj rolku (lodný vak) od Touratechu upevnená pružnými popruhmi ROK Straps.
15.08.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21345 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Motoride XL BAJA Romania 2011
Telefonujem na začiatku leta 2011: „Čaf Awia, tu je Haro. Nespravíme spoločne rally v Rumunsku? Ja trať, ubytko a pokec a Ty organizáciu a ostatné...“ Odpoveď po pol sekunde: „Jasné že spravíme!!!“
A tak to začalo.
11.08.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4796 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 8-9/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
11.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 27440 [Testy a predstavenia - Test]

Niečo medzi malým a velkým Zedom - Kawasaki Z 750 R
Kawasaki na rok 2011 predstavila v Milane nového malého Zeda. Dostal označenie Z750R a čo sa skrýva pod týmto názvom ste si mohli v teoretickej rovine prečítať tu. Ale ako je to aj v praktickom svete? Dúfam, že sa mi to podarí priblížiť v tomto článku.
03.08.2011 - gilbert Čitatelia: 10398 [História]

História Pionier: Americký Pionier mini
V Amerike, teda v USA sme sa snažili zviditeľniť aj motocyklami. Cesta na tento trh s našimi Pioniermi bola veľmi kľukatá. Mimo spolupráce s brazílskou Leonette, indickou Yezdi cez Motokov, spolupracovali sme aj s talianskou Italjet.
Predchádzajúce | 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!