Anketa:
Projekt z cesty do terénu, alebo z jogurťáka na bahniaka od absolutnej nuly
ZdieľaťPridané: 22.11.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 8360 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
V živote človeka prichádzajú čas od času do cesty situácie, pri ktorých sa musí zamyslieť a zvážiť, ktorým smerom sa má vydať ďalej.
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
| Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Križovatka
Väčšinou nevidí do diaľky tých ciest za križovatkou. Musí sa rozhodnúť, pretože zostať na križovatke, uznajte sami. Kto by chcel zostať na mieste bez nejakého ďalšieho vývoja? Bez ďalších zážitkov, bez nových skúseností, aj keď za cenu možných pádov, či sklamaní. Vidina ďalšieho posunu v živote je silnejšia. Aby som ale nechodil okolo horúcej kaše, predstavujem vám nový „projekt“, do ktorého sme sa pustili v spolupráci s firmou U.M.S..
O čo ide?
Počas celého roka vám budeme priebežne prinášať články, fotky a videá, v ktorých hlavnú úlohu stvárni KAWASAKI KX250F model 2012 a mikulec corse. Aj keď tu by sa možno mohla spraviť malá presmička a corse zmeniť na CROSE.
Hlavná predstaviteľka
O ženskej predstaviteľke ste mali možnosť čítať niečo v tomto článku, aj keď v sedle bol iný jazdec. Bol to skôr taký rýchly a instantný opis ako sa na nej jazdí. Ja sa to pokúsim rozhádzať na čo najdrobnejšie. Rok je síce dlhá doba, ale mám pocit, že tento krát to bude len tak tak na dokonalé spoznanie tejto mašiny.
Ako každej motorke, aj tejto som chcel dať meno. Chcel som, aby ju to dokonalo vystihovalo. Aby bolo už z mena poznať jej krásu a cítiť jej výkon. Neviem či je to dobré, ale zatiaľ ju interne volám „Kafka“
Niečo o mne
O Kafke čo-to viete, rad je asi na mne. Niektorí ma poznajú, niektorí nie. Tak len tak v skratke.
K motorkám som sa dostal až keď som mal deväť rokov. Pred tým som bol s otcom na pár pretekoch, vtedy ešte na prírodných okruhoch, ale nejako si to nepamätám. Zrejme ma to tak nebralo. Ale potom sa niečo vo mne zlomilo, možno to, že moji starší bratanci už jazdili na svojich „pinckoch“ a ja som sa im chcel rovnať. Mal som ich za taký môj vzor. Tak som to začal skúšať na maminej babete.
Prvé stretnutie s Kafkou |
Neskôr som oprášil jednosedadlák po starom otcovi. Ten mi slúžil stále dobre, ale časom mi to bolo už samozrejme málo, tak som práve od bratanca vyčendžoval Simsona za video. Na ňom som sa asi najviac poučil čo je to motorkovanie. Viac nešiel ako išiel, tak nasledovala ďalšia zmena. Prišlo na mňa obdobie „čoproidného drsňáka“. Kúpil som si panelku. Tá bola úplne božia. Ale toto obdobie radšej preskočím, bolo by plné sentimentu.
Po strednej som bol už ale zrejme nevyliečiteľne nakazený a keď som uvidel moju ďalšiu vážnu motorku, nebolo cesty späť. A potom to už išlo dolu vodou. Za rok bola funglovka, znova Ducati, a s tou som prežil všetko možné. Od klasických výjazdov okolo komína, cez 800 km jednodňové turistiky, Pezinskú babu, okruhy v čechách a maďarsku až po malé motokárové okruhy.
Vďaka nej som sa zrejme dostal aj do kolektívu MR a tam som mal možnosť pojazdiť zopár ďalších kúskov.
Koniec jedného a začiatok druhého príbehu
Kilometre po cestách sa mi zbierali, krízovky pribúdali, tak som sa pobral radšej častejšie na okruh. Bohužiaľ, testovačky na okruh nebrávam a krízovky sa vďaka viacerým „ohľaduplným“ vodičom začali kopiť aj tu. A to bola asi taká hlavná príčina, prečo som sa rozhodol odbočiť z ciest do terénu.
Ďalším, asi nie menejcenným dôvodom bola moja dávna túžba jazdiť v blate a v teréne. Na čo by som ale nemal zabudnúť, tak to je môj starý známy vnútorný boj. Neviem prečo, ale keď niečo začnem robiť, potrebujem byť v tom lepší a lepší. Nemám potrebu chodiť na preteky alebo súťaže, aj keď také klasické „zrovnávanie“ či pretekanie odmietnem málokedy. Potrebujem ale stále cítiť, že to, čo robím, má význam. Potrebujem vidieť, že to má zmysel. Aj keď to vidím a cítim len ja, aj tak to potrebujem. No a na okruhoch, aj vďaka nedostatku času a financií, to už asi nemalo veľký potenciál. Tak prečo mrhať tak drahocenným časom.
No a keď vidím okolo seba chalanov, ktorí sa rozhodujú z cesty prejsť do terénu, prečo nespojiť príjemné s užitočným.
Hlavné body projektu
To sa dostávame konečne k jednému z bodov tohto projektu. Takže hlavným bodom je ročné spolužitie s Kafkou. Popri tom sa pokúsim priblížiť čo obnáša takáto zmena podkladu, na ktorom budeš jazdiť.
Dúfam, že mi pomôžete s vašimi otázkami, či už v diskusiách, mailoch, sskách alebo telefonicky túto problematiku rozšíriť a tak sa dozvedieť čo najviac.
Čo vás čaká v ďalších článkoch
- Ako si vyberať moto do terénu.
- 2 takt – 4 takt
- Menší alebo väčší objem
- Enduro či MX
- Motorka je doma
- Čo všetko treba skontrolovať
- Ako a čo nastaviť
- Čo namazať
- Prvý krát na domovskej trati
- Prvé dojmy
- Prvé sklamania
- Prvé metre
- Prvé pády
- Prvé merané kolečka
- Počúvanie rád od „skúsenejších“
- Zúročenie týchto rád
- Ďalšie merania
- Videjká onboard
- Videá normál
- Účasť na nejakom preteku?
- Laborovanie s pneu
- Spomenúť údržbu tlmičov, reťaze, motora
Na začiatok asi toľko. Pustime sa teda do práce a vám prajem príjemné čítanie na pokračovanie.
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | KX 250 F |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Cross |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm |
Kompresný pomer: | 13.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 315 mm |
Zdvih vzadu: | 310 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 2 piestiky |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 51M |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-19 57M |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 106 kg |
Výška sedla: | 945 mm |
Rázvor: | 1475 mm |
Dĺžka: | 2170 mm |
Šírka: | 820 mm |
Výška: | 1270 mm |
Svetlá výška: | 330 mm |
Objem nádrže: | 7.2 l |
Poznámka: | |
Poznámka: | Vpredu dvojkomorová vidlica - Separate Function front Fork (SFF) |
Pridané: 22.11.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
| Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Fyzická príprava - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – ako pokračujem - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012 - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Husqvarna TE310 nielen na trati v Sobotišti - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - prvý pád tejto sezóny a hneď aj druhý :-) plus bonus - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – Novinka v projekte a 1. tréning - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – predstavenie trate - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora