Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1582 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Projekt z cesty do terénu, alebo z jogurťáka na bahniaka od absolutnej nuly

 Zdieľať

Pridané: 22.11.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 8407 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

V živote človeka prichádzajú čas od času do cesty situácie, pri ktorých sa musí zamyslieť a zvážiť, ktorým smerom sa má vydať ďalej.

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

| Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu |

Križovatka

Väčšinou nevidí do diaľky tých ciest za križovatkou. Musí sa rozhodnúť, pretože zostať na križovatke, uznajte sami. Kto by chcel zostať na mieste bez nejakého ďalšieho vývoja? Bez ďalších zážitkov, bez nových skúseností, aj keď za cenu možných pádov, či sklamaní. Vidina ďalšieho posunu v živote je silnejšia. Aby som ale nechodil okolo horúcej kaše, predstavujem vám nový „projekt“, do ktorého sme sa pustili v spolupráci s firmou U.M.S..

O čo ide?

Počas celého roka vám budeme priebežne prinášať články, fotky a videá, v ktorých hlavnú úlohu stvárni KAWASAKI KX250F model 2012 a mikulec corse. Aj keď tu by sa možno mohla spraviť malá presmička a corse zmeniť na CROSE.

Hlavná predstaviteľka

O ženskej predstaviteľke ste mali možnosť čítať niečo v tomto článku, aj keď v sedle bol iný jazdec. Bol to skôr taký rýchly a instantný opis ako sa na nej jazdí. Ja sa to pokúsim rozhádzať na čo najdrobnejšie. Rok je síce dlhá doba, ale mám pocit, že tento krát to bude len tak tak na dokonalé spoznanie tejto mašiny.

Ako každej motorke, aj tejto som chcel dať meno. Chcel som, aby ju to dokonalo vystihovalo. Aby bolo už z mena poznať jej krásu a cítiť jej výkon. Neviem či je to dobré, ale zatiaľ ju interne volám „Kafka“

Niečo o mne

O Kafke čo-to viete, rad je asi na mne. Niektorí ma poznajú, niektorí nie. Tak len tak v skratke.

K motorkám som sa dostal až keď som mal deväť rokov. Pred tým som bol s otcom na pár pretekoch, vtedy ešte na prírodných okruhoch, ale nejako si to nepamätám. Zrejme ma to tak nebralo. Ale potom sa niečo vo mne zlomilo, možno to, že moji starší bratanci už jazdili na svojich „pinckoch“ a ja som sa im chcel rovnať. Mal som ich za taký môj vzor. Tak som to začal skúšať na maminej babete.

 Prvé stretnutie s Kafkou
Prvé stretnutie s Kafkou

Neskôr som oprášil jednosedadlák po starom otcovi. Ten mi slúžil stále dobre, ale časom mi to bolo už samozrejme málo, tak som práve od bratanca vyčendžoval Simsona za video. Na ňom som sa asi najviac poučil čo je to motorkovanie. Viac nešiel ako išiel, tak nasledovala ďalšia zmena. Prišlo na mňa obdobie „čoproidného drsňáka“. Kúpil som si panelku. Tá bola úplne božia. Ale toto obdobie radšej preskočím, bolo by plné sentimentu.

Po strednej som bol už ale zrejme nevyliečiteľne nakazený a keď som uvidel moju ďalšiu vážnu motorku, nebolo cesty späť. A potom to už išlo dolu vodou. Za rok bola funglovka, znova Ducati, a s tou som prežil všetko možné. Od klasických výjazdov okolo komína, cez 800 km jednodňové turistiky, Pezinskú babu, okruhy v čechách a maďarsku až po malé motokárové okruhy.

Vďaka nej som sa zrejme dostal aj do kolektívu MR a tam som mal možnosť pojazdiť zopár ďalších kúskov.

Koniec jedného a začiatok druhého príbehu

Kilometre po cestách sa mi zbierali, krízovky pribúdali, tak som sa pobral radšej častejšie na okruh. Bohužiaľ, testovačky na okruh nebrávam a krízovky sa vďaka viacerým „ohľaduplným“ vodičom začali kopiť aj tu. A to bola asi taká hlavná príčina, prečo som sa rozhodol odbočiť z ciest do terénu.

Ďalším, asi nie menejcenným dôvodom bola moja dávna túžba jazdiť v blate a v teréne. Na čo by som ale nemal zabudnúť, tak to je môj starý známy vnútorný boj. Neviem prečo, ale keď niečo začnem robiť, potrebujem byť v tom lepší a lepší. Nemám potrebu chodiť na preteky alebo súťaže, aj keď také klasické „zrovnávanie“ či pretekanie odmietnem málokedy. Potrebujem ale stále cítiť, že to, čo robím, má význam. Potrebujem vidieť, že to má zmysel. Aj keď to vidím a cítim len ja, aj tak to potrebujem. No a na okruhoch, aj vďaka nedostatku času a financií, to už asi nemalo veľký potenciál. Tak prečo mrhať tak drahocenným časom.

No a keď vidím okolo seba chalanov, ktorí sa rozhodujú z cesty prejsť do terénu, prečo nespojiť príjemné s užitočným.

Hlavné body projektu

To sa dostávame konečne k jednému z bodov tohto projektu. Takže hlavným bodom je ročné spolužitie s Kafkou. Popri tom sa pokúsim priblížiť čo obnáša takáto zmena podkladu, na ktorom budeš jazdiť.

Dúfam, že mi pomôžete s vašimi otázkami, či už v diskusiách, mailoch, sskách alebo telefonicky túto problematiku rozšíriť a tak sa dozvedieť čo najviac.

Čo vás čaká v ďalších článkoch

  • Ako si vyberať moto do terénu.
  • 2 takt – 4 takt
  • Menší alebo väčší objem
  • Enduro či MX
  • Motorka je doma
  • Čo všetko treba skontrolovať
  • Ako a čo nastaviť
  • Čo namazať
  • Prvý krát na domovskej trati
  • Prvé dojmy
  • Prvé sklamania
  • Prvé metre
  • Prvé pády
  • Prvé merané kolečka
  • Počúvanie rád od „skúsenejších“
  • Zúročenie týchto rád
  • Ďalšie merania
  • Videjká onboard
  • Videá normál
  • Účasť na nejakom preteku?
  • Laborovanie s pneu
  • Spomenúť údržbu tlmičov, reťaze, motora

Na začiatok asi toľko. Pustime sa teda do práce a vám prajem príjemné čítanie na pokračovanie.

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka

Projekt Z cesty do terénu podporili: Kawasaki.sk a BBmoto.sk www.kawasaki.sk www.bbmoto.sk

Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Kawasaki KX 250 F 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:KX 250 F
Rok:2012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:Cross
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:249 ccm
Kompresný pomer:13.5:1
Vŕtanie x Zdvih:77.0 x 53.6 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:315 mm
Zdvih vzadu:310 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 2 piestiky
Priemer bŕzd vpredu:250 mm
Pneu vpredu:80/100-21 51M
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:100/90-19 57M
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:106 kg
Výška sedla:945 mm
Rázvor:1475 mm
Dĺžka:2170 mm
Šírka:820 mm
Výška:1270 mm
Svetlá výška:330 mm
Objem nádrže:7.2 l
Poznámka:
Poznámka:Vpredu dvojkomorová vidlica - Separate Function front Fork (SFF)

Pridané: 22.11.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:

| Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria