Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3939 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

"Blog" - Projekt z cesty do terénu – začiatky „tréningu“

 Zdieľať

Pridané: 21.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4842 [Testy a predstavenia - Test]

Dnes tu mám pre vás ďalšie video z mojej prípravy. Ako som už písal, na začiatku som jazdil iba ,,plochodrášku”. Potom som prešiel na celú trať a snažil som sa držať aspoň za niekým, aby ma tak nejako ťahal a ja som niečo obkukal.

Bolo to zlé riešenie. Pretože chýbajúca kondička, znalosti a potrebné vedomosti, či už teoretické alebo praktické, mi nedovolili ani za tými najpomalšími držať sa viac ako jedno dve kolá. Síce som sa na rovinkách držal a na brzdách som niečo dohnal, ale to nie je všetko. Tak som musel stratégiu môjho tréningu pozmeniť.

Keďže tí, za ktorými som sa snažil držať, neskáču všetky skoky, napadlo mi, že tam by som mohol moju stratu dobehnúť. Blik ... to je dobrá myšlienka. To by mohlo vyjsť. Tak som začal jazdiť aj vtedy, keď tam nikto nebol a začal som si trénovať skoky.

Neviem, či slovo trénovať je to správne, pretože najprv som sa musel odhodlať a prekonať určitý blok, čo mi tak nejako bránil prekonať vzduchom niečo, čo je za odrazom. A keď si zmyslím na môj starý známy skok „nejebuo Ťa to po chrpce?“ ... (určite viete). No skrátka bolo to minimálne po psychickej stránke ťažké.

Áno viem, nie je dobré ani toto. Môže sa hocičo stať a kto mi pomôže...

Začal som ale jednoduchou lavicou, na ktorej je dobrý nájazd, ten nevyhadzuje vysoko. Lavica je dostatočne dlhá a teda dopadať budem vždy na rovinu. Nemusím sa báť, že doskok budem mať na dopad priamo do jamy, za ktorou nasleduje ostrá ľavá. Takže skok je dobrý, dopad tiež, potom výjazd na takzvaný „taxis“. Ten mi robil veľké problémy. Je to, pre hlavu začínajúceho, ťažká skúška. Dlho som ho obchádzal po bokoch. Dlho je v tomto prípade asi šesť tréningov. Ale aj to ma natoľko hnevalo, že som sa odhodlal, motorku som nechal ísť priamo a podržal som dvojku, nech sa deje, čo sa deje.

Podarilo sa. Síce dopad trochu do protivky, ale je to za mnou a ja som hneď vo väčšej pohode.

Potom nasleduje síce dlhá lavica, ale nájazd je taký nakopávak ... tak ju prechádzam len dopočtu. Za lavicou hneď doľava a znova od začiatku.

Video: "Blog" - Projekt z cesty do terénu – začiatky „tréningu“

Tak toto bolo nadlho (znova asi 6 tréningov) takmer jediná moja činnosť na trati. Okrem rozohriatia a ukončovacej „nakladačky“ po celej trati, aby som zamestnal aj svalstvo a išiel domov „zrobený“.

Ešte musím povedať, že ani toto nie je ten správny postup pri tréningu. Ale to som zistil až neskôr.

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Milan Mikulík - mikulec

Projekt Z cesty do terénu podporili: Kawasaki.sk a BBmoto.sk www.kawasaki.sk www.bbmoto.sk

Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.

Pridané: 21.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »