Anketa:
„Blog“ - Projekt z cesty do terénu - pirátske zábery
ZdieľaťPridané: 19.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5992 [Testy a predstavenia - Test]
V Sobotu som si bol pojazdiť aj v takom otrasnom počasí. Mal som aj diváka a ten ako som neskôr zistil, "ukoristil" pirátske zábery z tréningu.
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Vonku nie je bohvie ako, ale týždňová neplánovaná prestávka sa už nedala vydržať len tak v byte s dvomi babami. Musel som sa nasúkať do niekoľkých vrstiev oblečka, medzi tým zapnúť na diaľku bufík v aute, cestou nabrať do kanistra desať litrov 95ťky, nech už môžem čo najskôr vyraziť.
Vyťahujem moto pred garáž a zrazu sa "úžasne rozsnežilo". Ako by nestačilo, že prší už dlhšie ako pri tisíc ročnom daždi, k tomu vietor, ktorý robí zo sneho-dažďa ostré torpéda narážajúce do líc. Dúfam, že na trati to bude aspoň bez toho vetra.
Dúfam márne, je to tuším ešte horšie, vietor neustáva a sneho-dážď sa mení iba na dážď. Ale aby som to tak nedramatizoval, treba priznať, že po chvíľke sa to umúdrilo.
Dokonca sa dalo po pár prejazdoch aj "trochu", píšem trochu v úvodzovkách, lebo to bolo ešte menej ako trochu, pridať plyn s akou takou stabilitou. No šak z videa uvidíte...
![]() |
Prišiel sa pozrieť aj synovec, že lebo asi ozaj nie som normálny, keď sa idem voziť v takom počasí. No ako hovorím ja, treba skúšať aj toto, pretože ľutovať môžme iba to, čo sme neurobili.
![]() |
No tak som sa trochu vyjašil, zablatil dokonalo motorku, ktorá bola čerstvo umytá, ja komplet na komplet od blata tiež, tak môžem ísť domov. Až doma som zistil, že synovec na net zavesil video z môjho tréningu. Stiahol som si ho, zostrihal a nech sa páči, tu je. Kvalita je slabá, ale to je vždy pri pirátskych záberoch :-)
Video: Pirátske zábery - Projekt z cesty do terénu
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Milan Mikulík - mikulec
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.
Pridané: 19.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Moravský sv. Ján - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Husqvarna TE310 nielen na trati v Sobotišti - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Endurovje príprafka - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - zrenená ruka a následné opatrenie - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012 - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – ako pokračujem - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – predstavenie trate - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!