ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu - pirátske zábery

 Zdieľať

Pridané: 19.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5992 [Testy a predstavenia - Test]

V Sobotu som si bol pojazdiť aj v takom otrasnom počasí. Mal som aj diváka a ten ako som neskôr zistil, "ukoristil" pirátske zábery z tréningu.

Vonku nie je bohvie ako, ale týždňová neplánovaná prestávka sa už nedala vydržať len tak v byte s dvomi babami. Musel som sa nasúkať do niekoľkých vrstiev oblečka, medzi tým zapnúť na diaľku bufík v aute, cestou nabrať do kanistra desať litrov 95ťky, nech už môžem čo najskôr vyraziť.

Vyťahujem moto pred garáž a zrazu sa "úžasne rozsnežilo". Ako by nestačilo, že prší už dlhšie ako pri tisíc ročnom daždi, k tomu vietor, ktorý robí zo sneho-dažďa ostré torpéda narážajúce do líc. Dúfam, že na trati to bude aspoň bez toho vetra.

Dúfam márne, je to tuším ešte horšie, vietor neustáva a sneho-dážď sa mení iba na dážď. Ale aby som to tak nedramatizoval, treba priznať, že po chvíľke sa to umúdrilo.

Dokonca sa dalo po pár prejazdoch aj "trochu", píšem trochu v úvodzovkách, lebo to bolo ešte menej ako trochu, pridať plyn s akou takou stabilitou. No šak z videa uvidíte...

Prišiel sa pozrieť aj synovec, že lebo asi ozaj nie som normálny, keď sa idem voziť v takom počasí. No ako hovorím ja, treba skúšať aj toto, pretože ľutovať môžme iba to, čo sme neurobili.

No tak som sa trochu vyjašil, zablatil dokonalo motorku, ktorá bola čerstvo umytá, ja komplet na komplet od blata tiež, tak môžem ísť domov. Až doma som zistil, že synovec na net zavesil video z môjho tréningu. Stiahol som si ho, zostrihal a nech sa páči, tu je. Kvalita je slabá, ale to je vždy pri pirátskych záberoch :-)

Video: Pirátske zábery - Projekt z cesty do terénu

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Milan Mikulík - mikulec

Projekt Z cesty do terénu podporili: Kawasaki.sk a BBmoto.sk www.kawasaki.sk www.bbmoto.sk

Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.

Pridané: 19.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »