Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2131 až 2145 z cekového počtu: 3158.
29.06.2011 - martina21fly Čitatelia: 11805 [Novinky - In Memoriam]

In Memorian Jarkovi Kvasnicovi
Toto by som chcela venovať môjmu zosnulému bratovi Jarkovi Kvasnicovi.
29.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15627 [Testy a predstavenia - Test]

Video: KTM EXC 2012 – testovací deň endúr vo Sverepci
Tak ako každý rok KTM inovovala celú modelovú radu endúr EXC a tak ako každý rok pripravila aj testovací deň noviniek, na ktorom sme nemohli chýbať.
27.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11315 [Testy a predstavenia - Test]

MV AGUSTA BRUTALE - malá Brutale alias Brutka
Brutka. Tak som ju pomenoval hneď ako som ju uvidel aj s cenovkou na ktorej bolo napísané 11 990,- È interessante notare che, quasi incredibilmente. (Zaujímavé, priam až neuveriteľné...) Relatívna lacná vstupenka do rodiny Agustovcov.
24.06.2011 - gilbert Čitatelia: 20205 [História]

História Pionier: Pionier v Indii
India je stále pre nás exotická krajina. Žiaľ, Pionier tam vyrábaný nebol esteticky exotický ako v Brazílii. Vyrábal sa na základe licencie pod názvom Ideal Jawa.
24.06.2011 - Romoto Čitatelia: 20459 [Technika - Úpravy motocyklov]

Esvéčko trochu inak - Suzuki SV650S
Keď som na jar 2010 dokončil JSA o ďalšej prestavbe som nechcel ani počuť. Bol som unavený z dní a večerov strávených v pivnici neustálym vylepšovaním a tvorením tohto motocykla. S dielom som bol ako-tak spokojný...
21.06.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12350 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Test GORE-TEX® oblečenia Rukka Marco a nohavíc Unit
Na test sa do rúk redakcie Motoride.sk dostalo oblečenie fínskeho výrobcu Rukka. Ako jazdcovi spríjemnil cestovanie model textilného oblečenia s membránou GORE-TEX® Marco a nohavice Unit, sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
20.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27760 [Testy a predstavenia - Test]

Nedocenená? - Honda CBF 1000 v Tirolsku
Keď prišla pozvánka na Garmin GPS Experience, hneď som vedel, že do Söldenu môžem ísť jedine na motorke. Robil som si zálusk na Crossrunnera, ale nakoniec z toho bola Honda CBF 1000. Začínam mať pocit, že táto motorka je tak trochu nedocenená.
09.06.2011 - gilbert Čitatelia: 12682 [História]

História Pionier: Pionier v Brazílii
Snáď každý pozná druhý všadeprítomný považský fenomén minulosti a síce motocykel Pionier. Začínal na ňom nejeden kvalitný pretekár rokov minulých. Pionier sa vyrábal na Slovensku po roku 1955, kedy zostala voľná kapacita v Považských Strojárňach po skončení výroby dvojpiestového Manetu M 90. Počala sa teda produkcia malých motocyklov Jawa 550 a ukončená bola modelom Mustang.
08.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17392 [Testy a predstavenia - Test]

Polaris už oficiálne na slovensku – Vyskúšali sme Sportsmany a horúcu novinku Ranger RZR XP 900
Oficiálny importér značky Polaris, ktorý na slovensku začal pôsobiť len v polovici minulého roka pripravil vo Sverepci testovací deň, kde sme si vyskúšali pracovné štvorkolky, ale aj športovú buginu RZR XP 900.
07.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5510 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Veľkú cenu Slovenskej republiky 2011 na Slovakiaringu
17. – 19. 6. 2011 sa na okruhu Slovakia Ring uskutočnia najvýznamnejšie a najväčšie preteky motocyklov konajúce sa na území Slovenska. Slovakia Ring je prvýkrát ich organizátorom.
06.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14796 [Testy a predstavenia - Test]

Cesta do minulosti - Triumph Scrambler
4. november, 9:05 a my zastavujeme v Prahe pred showroomom Triumph. Po krátkej zoznamovačke dostávame na výber z predvádzacích motoriek. Moja voľba je jasné – Triumph Scrambler. No a k nemu berieme možno trochu menej výrazného Tigra.
06.06.2011 - eNeM Čitatelia: 8411 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Held Quattrotempi z pohľadu turistu
Komfort, kvalita, pád.... Quattrotempi z pohľadu človeka, ktorý ho vlastní už jednu sezónu.
02.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24310 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Crossrunner - japonský kríženec
Ako prví na Slovensku sme dostali možnosť si vyskúšať novinku 2011 Honda Crossrunner, a tak sa s vami chceme čím skôr podeliť o dojmy z motorky, ktorá by mala byť v predaji už doslova o niekoľko dní.
01.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5254 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet Motocyklov 6/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
27.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9083 [Testy a predstavenia - Test]

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne 2011
Už tradičná akcia na Masarykovom okruhu pre fanúšikov značky Honda, kde sme nemohli chýbať. Po upršanom minulom roku vyšlo tentoraz maximálne ideálne motorkárske počasie.
Predchádzajúce | 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!