Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2281 až 2295 z cekového počtu: 3158.
23.06.2010 - Cacao Čitatelia: 19832 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

4SR RTX01 - bunda do mesta a na kratšie výjazdy
Už dlhší čas som hľadal jednoduchú praktickú bundu na bežné nosenie len tak do mesta alebo kratšie výjazdy. Vždy ma však odradila krátka zadná časť bundy a problém so zapínaním s nohavicami. Riešenie za rozumné peniaze ponúka česká značka 4sr.
21.06.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 12453 [Testy a predstavenia - Prilby]

Redakcia v prilbách Suomy - časť 1. - Defender a Vandal
Mnohí z vás už asi postrehli, že na hlavách redaktorov Motoridu sa čoraz častejšie objavujú prilby renomovanej značky Suomy. Defender, Vandal, Spec1R a Spectre sú modely, ktoré nám budú v tejto sezóne chrániť hlavy.
18.06.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 4996 [Novinky - Editorial]

Editorial Motoride.sk 06/2010
Z motosezóny máme ukrojený ďalší mesiac, tak sa pozrieme, čo všetko sme stihli a čo máme v pláne na najbližšie obdobie.
17.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17470 Strany: 2 [Novinky - PR článok]

Nemecká značka HELD na Slovensku
Napriek tomu, že nemecký výrobca motoodevov HELD sa na Slovensku udomácnil už pred viacerými rokmi, výrobky tejto značky ešte neboli slovenským motorkárom predstavené.
15.06.2010 - Romoto Čitatelia: 18227 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba z 90. rokov - Simson - časť 3.
Ozajstný motorkár veľmi zle znáša prerušenie alebo ukončenie kariéry. To bol aj môj prípad po ukončení pretekárskej činnosti môjho syna. Motocykel sme predali a zrazu nebolo čo montovať.
14.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8800 [Novinky - PR článok]

Ďalšie horúce novinky Honda už na predajniach!
V týchto dňoch sa do slovenských Honda showroomov dostávajú zaujímavé novinky, ktoré dokážu očariť začiatočníkov aj skúsených jazdcov. Reč je najmä o naháči s priateľskou cenovkou VT750S a o VFR1200F Dual Clutch Transmission s dvojspojkovou prevodovkou. Skútra PCX sme sa dočkali tiež.
14.06.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10410 [Testy a predstavenia - Test]

Malaguti Phantom F12R Bayliss limited edition
Koho by napadlo, že sa nám dostane pod ruky Baylissova replika? A ešte k tomu otvorená na plnú dávku neudržateľného výkonu!
11.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4313 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 6/2010
Nové júnové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
10.06.2010 - sisobmw Čitatelia: 12574 [Technika - Úpravy motocyklov]

Úprava BMW F 800 GS k svojmu obrazu
Jazdím nejaký ten piatok, mám teda už za sebou dosť kilometrov a tak viem, čo je pre cestovateľa na motorke ozaj potrebné a čo sú len drahé čačky.
04.06.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 15013 [Testy a predstavenia - Čižmy]

SIDI Vortice - s cirkulou na nohách
Do tejto sezóny som vykročil v komplet novom ošatení od hlavy až po päty. A keďže som napísal vykročil, tak ako prvé spomeniem nové čižmičky. Sidi Vortiče...
03.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9661 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Príďte na šiestu jazdu za zosnulých motorkárov
V deň parlamentných volieb, 12. 6., sa uskutoční v poradí šiesta jazda za zosnulých motorkárov. Poďte vzdať úctu tým, ktorí od nás odišli.
02.06.2010 - kizuna Čitatelia: 18659 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 3. časť - Príprava na jazdu
Oblečenie a ďalšia bezpečnostná výbava nie sú len nepremokavé nohavice alebo chrániče. Je rok 2010 a okrem nových motocyklov budúcnosti ide rovnakým tempom do popredia aj vývoj špeciálneho oblečenia.
01.06.2010 - Romoto Čitatelia: 17561 [História]

Moje prvé stroje - časť 1.
Ahoj motorkári! Pri čítaní Motoridu si rád prečítam názor „druhého redaktora“. Je to preto, že tento jazdec má zvyčajne menej času na jazdu s motorkou a teda „musí“ ju vnímať intenzívnejšie ako prvý redaktor, ktorý má možno viac času na to, aby si motorku „užil“.
31.05.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14921 [Testy a predstavenia - Test]

Hrdá „mrcha“ - HONDA VT1300CX
Honda sa konečne rozhodla urobiť krok do neznáma a svetu priniesla niečo, o čom väčšina z nás mohla iba snívať pri pozeraní OCC (Orange County Choppers). Na trh prišla s veľkoobjemovým custom choperom, ktorý je vlastne legálna pozvánka do sveta custom bikov.
27.05.2010 - Beal Čitatelia: 3788 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 6/2010
Ak keď je nové číslo už na pultoch a toto predstavenie prichádza trošku neskôr, nič to nemení na tom, že je nabité tým najlepším.
Predchádzajúce | 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!