Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1183 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31369
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18383)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12986)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2356 až 2370 z cekového počtu: 3158.

31.01.2010 - Cacao Čitatelia: 15081 [Testy a predstavenia - Test]

-

Enterprise na dvoch kolesách - BMW K1300S

Nebýva to príliš často, že sa nám v redakcii dostane do rúk stroj na prvý pohľad so šialenou cenovkou. Počas týždňa si však deň za dňom uvedomujeme, ako sa každé euro z peňaženky premenilo na jednotlivé premakané dielce stroja. Takto nejako je to s novým K1300S.

 

26.01.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 32243 [Testy a predstavenia - Test]

-

Naháč alebo superšport?

S ktorou motorkou sa budete na slovenských cestách cítiť lepšie, bude to Fireblade alebo CB1000R?

 

25.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4833 [História]

-

Rally Dakar ročník 2003 - KTM, KTM a zase KTM

Rally Dakar dostala k svojmu dvadsiatemu piatemu výročiu divný darček. Zmenenú trasu. Trasa bola totálne zmenená, k Dakaru sa ani len nepriblížila.

 

19.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5509 [História]

-

Rally Dakar ročník 2002 - Meoni druhý krát top

24. ročník rally Dakar bol privítaný veľkým davom ktorý sa prišiel pozrieť na odštartovanie preteku do Arrasu.

 

19.01.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 20542 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného

Zrodením Vespy sa vrátime do roku 1946, kedy z továrne firmy Piaggio vyšiel prvý model "osy".

 

18.01.2010 - Saints Čitatelia: 9321 [Technika - Dobré Rady]

-

Minirecenzie publikácií venovaných motocyklom a ich údržbe

Ak prejavíte záujem opravovať si motocykel sám, tak príliš veľa možností na to ako sa to naučiť tak, aby ste niečo náhodou „nezbabrali“, nemáte.

 

14.01.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 14239 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

YAMAHA SuperTenere 1200 – nekonečné špekulácie

Nový koncept Yamahy SuperTenere predstavený na sklonku minulého roku rozprávkovým spôsobom „ani nahá – ani oblečená“ nedá spávať mnohým fanúšikom troch ladičiek. Polotajomná prezentácia splnila účel a vybičovala fantáziu publika na maximum.

 

12.01.2010 - Cacao Čitatelia: 29014 [Testy a predstavenia - Test]

-

Štyri proti dvom - Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n

Rovnaké a predsa úplne iné. Tieto dve motorky stoja na opačných koncoch kategórie šesťkilových naháčov. Čo sa jednej páči, druhá opovrhuje a zase naopak.

 

11.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6828 [História]

-

Rally Dakar ročník 2001 - víťazom je žena

Ročník 2001 bol inšpirovaný prianím zvýrazniť hlavné hodnoty rally Dakar. Veľa zmien sa udialo vo „vzduchu“, hlavne v rozhodnutí zredukovať časť leteckej podpory (mechanikov) aby mechanici nasledovali svojich pretekárov tradične po zemi.

 

04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6330 [História]

-

Rally Dakar ročník 2000 - zo západu na východ

Dvadsiate druhé vydanie rally Dakar prinieslo veľké prekvapenie. Po prvý krát rally viedla naprieč Afrikou zo západu (Senegal) na východ (Egypt).

 

02.01.2010 - Beal Čitatelia: 6280 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 1-2/ 2010

V úvode roku 2010 vám všetkým prajeme, aby bol pre vás úspešný a ešte lepší ako bol ten minulý. Hneď jednou z tých dobrých správ môže byť nové číslo Motohousu,

 

01.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6892 [Novinky - O motoride.sk]

-

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2009

Štatistika návštevnosti rok 2009

 

31.12.2009 - superflanker Čitatelia: 11085 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Veľtrh obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009

V dňoch 5. až 7. mája sa v priestoroch brnianskeho výstaviska uskutočnil 10. ročník Veľtrhu obrannej a bezpečnostnej techniky IDET 2009.

 

28.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4623 [História]

-

Rally Dakar ročník 1999 - Schlesser sa dočkal

Mesto Grenada, hlavné mesto Andalúzie, sa stalo tretí krát dejiskom štartu rally Dakar.

 

23.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 75483 [Novinky - O motoride.sk]

-

Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2010!

Najkrajšie sviatky roka sú predo dvermi, motorky odpočívajú v garážach... Redakcia motoride.sk vám želá príjemné prežitie Vianoc a všetko dobré do roku 2010!

 

| 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 |

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »