ISSN 1336-6491 | Online: 1136 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32209
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18781)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13428)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2356 až 2370 z cekového počtu: 3166.

12.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12101 [Novinky - Oznam]

-

Predaje nových motocyklov na Slovensku za rok 2009

Koľko nových motoriek sa na Slovensku predalo za minulý rok? Kedy sa najviac predáva? Aký je pomer jednotlivých kategórií? A ktorý model bol najpredávanejší? Na tieto otázky nám odpovie nasledujúci článok.

 

09.02.2010 - MartineR Čitatelia: 33280 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

-

Test vyhrievacích vložiek do topánok CALESCO

V týchto chladných dňoch sa do našich rúk dostala zaujímavá vecička - vyhrievacie vložky do topánok, či motocyklových čižiem.

 

08.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4847 [História]

-

Rally Dakar ročník 2005 - veľmi smutný pretek

Štart v Barcelone bol dobrou príležitosťou pre súťažiacich, ktorý ešte neokúsili pohostinnosť Katalánska, aby to napravili.

 

08.02.2010 - majkro Čitatelia: 4448 [Novinky - PR článok]

-

Nový katalóg TOURATECH 2010 je už na svete!

So svojimi 1092 stranami je opäť väčší a bohatší o množstvo doplnkov a príslušenstva pre turistiku, offroad a rallye.

 

05.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8728 [Novinky - PR článok]

-

MOTO STYLE PLANET s.r.o.

V prvom rade vám spoločnosť MOTO STYLE PLANET s.r.o. praje v novom roku 2010 veľa šťastných kilometrov. Zároveň vás pozýva do svojich skromných priestorov v malebnom prostredí Spišského Podhradia.

 

05.02.2010 - Beal Čitatelia: 4320 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 3/2010

Dejme tomu, že marcové číslo Motohouse budeme nazývať ako „jednotkové“. A to z toho dôvodu, že se hneď v piatich testoch stretnete s náradím, ktoré by malo byť najlepším zástupcom svojej kategórie.

 

01.02.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5744 [História]

-

Rally Dakar ročník 2004 - Tradičná trasa

26. ročník rally Dakar sa vrátil k svojej tradičnej trase. Štartovalo sa z Clermond-Ferrand a ciel bol v Dakare.

 

01.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25217 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2010 a Motofirma roka 2009

A je to tu! Veľká čitateľská anketa Motoride.sk!
Aj tento rok sme pre vás pripravili výhernú čitateľskú anketu. Budete si môcť zvoliť svoj Bike roka, Motofirmu roka, Test, Video, Foto a Cestopis roka 2009.

 

31.01.2010 - Cacao Čitatelia: 15336 [Testy a predstavenia - Test]

-

Enterprise na dvoch kolesách - BMW K1300S

Nebýva to príliš často, že sa nám v redakcii dostane do rúk stroj na prvý pohľad so šialenou cenovkou. Počas týždňa si však deň za dňom uvedomujeme, ako sa každé euro z peňaženky premenilo na jednotlivé premakané dielce stroja. Takto nejako je to s novým K1300S.

 

26.01.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 32643 [Testy a predstavenia - Test]

-

Naháč alebo superšport?

S ktorou motorkou sa budete na slovenských cestách cítiť lepšie, bude to Fireblade alebo CB1000R?

 

25.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5010 [História]

-

Rally Dakar ročník 2003 - KTM, KTM a zase KTM

Rally Dakar dostala k svojmu dvadsiatemu piatemu výročiu divný darček. Zmenenú trasu. Trasa bola totálne zmenená, k Dakaru sa ani len nepriblížila.

 

19.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5604 [História]

-

Rally Dakar ročník 2002 - Meoni druhý krát top

24. ročník rally Dakar bol privítaný veľkým davom ktorý sa prišiel pozrieť na odštartovanie preteku do Arrasu.

 

19.01.2010 - Juraj Odin Klačko Čitatelia: 20631 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Piaggio Vespa S 125 ie - štýlová kombinácia tradičného a moderného

Zrodením Vespy sa vrátime do roku 1946, kedy z továrne firmy Piaggio vyšiel prvý model "osy".

 

18.01.2010 - Saints Čitatelia: 9378 [Technika - Dobré Rady]

-

Minirecenzie publikácií venovaných motocyklom a ich údržbe

Ak prejavíte záujem opravovať si motocykel sám, tak príliš veľa možností na to ako sa to naučiť tak, aby ste niečo náhodou „nezbabrali“, nemáte.

 

14.01.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 14315 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

YAMAHA SuperTenere 1200 – nekonečné špekulácie

Nový koncept Yamahy SuperTenere predstavený na sklonku minulého roku rozprávkovým spôsobom „ani nahá – ani oblečená“ nedá spávať mnohým fanúšikom troch ladičiek. Polotajomná prezentácia splnila účel a vybičovala fantáziu publika na maximum.

 

| 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 |

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »