Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2371 až 2385 z cekového počtu: 3158.
22.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5076 [Novinky - O motoride.sk]

LIVE: Losovanie výhercov súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne
Utorok 22. 12. 2009 13:30 - V priamom prenose vyžrebujeme výhercov súťaže o vstupenky na FMX v Košiciach. Ak to chceš vidieť tak si otvor tento článok.
21.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6132 [História]

Rally Dakar ročník 1998 - Prvý Slovák Jaro Katriňák - boj s dunami
Dakar oslavuje 20. výročie. Pretek bol odštartovaný z Versailles, prechádzal krížom cez Španielsko a končil v Dakare.
14.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4484 [História]

Rally Dakar ročník 1997 - tam a späť
Začíname od konca. Štart rally bol tohto roku v Dakare. Na programe rally bolo trasa oblúkom z Dakaru do Dakaru.
11.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4760 [Novinky - PR článok]

Novinky v ponuke Touratech Streetline 2010
V týchto dňoch prichádza spoločnosť Touratech aj na slovenský trh s novým, väčším katalógom Streetline. Pre rok 2010 je to jeho druhé vydanie a rozrástlo sa na 324 veľkoformátových strán.
08.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9815 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne
Divácky obľúbená akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross, ktorá sa už po tretí raz koná v košickej STEEL ARÉNE, bude tento rok plná zmien a prekvapení. Redakcia motoride.sk vám navyše prináša súťaž o 10 vstupeniek na túto akciu.
07.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6169 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov 12/2009
Nové decembrové číslo Sveta motocyklov je v predaji od 27. novembra. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
07.12.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5182 [História]

Rally Dakar ročník 1996 - Edi poráža Stephane-a
Rovnaká trasa ako minulý rok, viac pretekárov, tretí triumf Pierra Lartiguea a štvrtý pre Ediho Orioliho. Ďalšie mená zapísané v sieni slávy rally Dakar.
06.12.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7536 [Novinky - Oznam]

Vianočné tipy 2009
Blížia sa nám Vianoce a aj ty rozmýšľaš, čo kúpiť tej svojej motorke (frajerke) alebo aj sebe pod stromček? Prinášame ti niekoľko tipov.
04.12.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 30522 [Testy a predstavenia - Test]

Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo
No plán bol 10 000 km za sezónu v sedle KLX 250 a nejaká tá turistika. Nakoniec sme však Kawu vrátili so slušným počtom 15 tisícok dobrodružných kilometrov, potrápili sme ju v teréne, vyvenčili za polárnym kruhom a pozreli sme sa aj do Rumunska... Ako sa jej darilo? Čítaj ďalej.
30.11.2009 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13410 [Testy a predstavenia - Test]

Dva krát netvor na taliansky spôsob - Ducati Monster 1100 a S2R1000
Ducati Monster 1100. Ďalší evolučný krok vpred a nový prírastok do rodiny Ducati zrovnávaný so staršou sestrou S2R1000.
30.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5651 [História]

Rally Dakar ročník 1995 - odchod zo Španielska
Po prvý raz v histórii rally Dakar sa pretek neodštartoval z Francúzska ale zo Španielska. Presnejšie z Granady.
28.11.2009 - Beal Čitatelia: 5468 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 12/2009
Motocyklový svet má novú hviezdu, prišla z Ameriky, volá sa Ben Spies a v tomto čísle Motohousu sa s ním stretneme hneď niekoľkokrát. Ďalej je tu samozrejme riadna nálož testov motoriek, rozhovorov a cestopisy.
25.11.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6314 [Novinky - Súťaž]

Yamaha súťaž „Troch šampiónov“
Vyhrajte unikátne repliky SVETOVÝCH ŠAMPIÓNOV!
25.11.2009 - Beal Čitatelia: 8631 [Novinky - Pozvánka]

I. Medzinárodný festival motorkárskych filmov Ružomberok
Časopis Motohouse, motocyklové portály motoride.sk, countrycross.sk a KDAH v Ružomberku pre vás pripravili na 26. a 27. februára 2010 dni, počas ktorých si budete môcť napriek zime pozrieť zo sediel motoriek celý svet.
23.11.2009 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11270 [História]

Rally Dakar ročník 1994 - cesta tam a späť
Krôčik po krôčiku rally Dakar znovu obnovovala svoju povesť. Počet súťažiacich začal znova narastať a rally sa dočkala návratu Reneho Metgeho medzi nákladiaky.
Predchádzajúce | 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!