Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2611 až 2625 z cekového počtu: 3207.
15.10.2008 - Cacao Čitatelia: 9786 [Novinky - Pozvánka]
14. Motodarovačka krvi pre Kristiána
Pripraviť sa, pozor! Zas je tu čas zájsť spoločne na odberové miesta transfúznych staníc a zúčastniť sa ďalšieho motorkárskeho darovania krvi. Spoločne pojdeme už štrnásty krát!
09.10.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 15986 [Novinky - In Memoriam]
In Memoriam - Paťo Gaži
Dnes nás po automobilovej nehode opustil náš kolega, priateľ a syn.
05.10.2008 - Cacao Čitatelia: 13923 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Test pneumatík Continental: Prvý kontakt s motokrosom
Koncom septembra sa na Slovensko dostalo pár nových motokrosových pneumatík Gelände-Sport od Continentalu vďaka firme Conti-Moto s.r.o.
01.10.2008 - agressor Čitatelia: 17201 [Testy a predstavenia - Test]
KTM 690 Enduro – nástupca elitára
Čo som čakal od tohto Endura? Asi to isté, čo od jeho staršieho brata s kubatúrou 640. Že to bude ťahať od spodu a na zadné ešte na trojke, že sa to bude triasť jak panna pri prvej... puse a že ergonómia bude nahradená veľkou porciou endorfínov. Ale nakoniec to dopadlo aj tak celkom inak.
25.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23847 [Testy a predstavenia - Test]
Pán dokonalý – Honda CBR1000RR
Honda začína byť v poslednej dobe pekne drzá, predchádzajúce dizajnové oddelenie asi dostalo padáka a usadlé krivky z nedávnej minulosti vystriedal výzor značne talianskej príchute. Chcelo to poriadny kus odvahy pustiť sa do niečoho takéhoto, klobúk dole.
24.09.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4779 [Novinky - Čo nového v tlači]
Motohouse 10/2008
Dlho sme sa rozhodovali, čomu venovať nové číslo. Porovnávací test úžasného B-Kinga s MT-01, alebo predstavenie novej Yamahy V-Max?
18.09.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14722 [Novinky - In Memoriam]
Pietna spomienka na Janku Pekárovú
Pozývame vás vzdať česť Jankinej pamiatke tento piatok 19. septembra 2008 o 17:00 vo veľkej sále Domu Kultúry Nivy, Súťažná 18, Bratislava.
18.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4966 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: Veterány na tratiach v Hlohovci a Holíči už nasledujúce dva víkendy!
Už tento víkend v Hlohovci a hneď ten nasledujúci v Holíči zaburácajú historické stroje na Medzinárodných majstrovstvách Slovenskej republiky historických motocyklov.
17.09.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4428 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: Kysacký trial už tento víkend 20. - 21. 9. 2008
Srdečne pozývame všetkých priaznivcov motocyklového športu, trialu zvlášť na Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska, spojené s MACEC cup-om (Majstrovstvá stredoeurópskych krajín).
16.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 18666 [Testy a predstavenia - Test]
SuperTest super KTM 990 SuperDuke
Dobrý deň, chcel by som u vás uzavrieť dobrú životnú poistku... S veľkou výplatnou sumou v prípade trvalej invalidity alebo náhlej psychickej poruchy. Kúpil som si včera motorku, možno tu už boli viacerí, tipujem. Je to SuperDuke od KTM.
14.09.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19200 [Novinky - Pozvánka]
Pozvánka: Motoride Enduro Rally 2008 (19. - 21. 9. 2008, Dobroč)
Napriek plánovanému (začiatkom sezóny na Záhorí) Motoride Enduro Rally 2008 bude ale na konci sezóny a v Dobroči! Nenechaj si ujsť 3. ročník off-road akcie pre veľké endurá.
03.09.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 28838 [Testy a predstavenia - Test]
Keď dve sú málo a štyri moc- Can-Am Spyder
Choďte už všetci do kelu, nechajte ma na pokoji...Tak dobre, ale hovorím to naposledy , je to značka Can-Am, má litrový motor s výkonom cez sto koní a ide to dve stovky za hodinu akoby nič...
25.08.2008 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 18512 [Testy a predstavenia - Test]
Test KTM LC4 690 Duke III
Duke je pre mnohých ikona, ktorý si založil vlastnú triedu, kde sa nepozerá na praktickú stránku motorky alebo cestovateľské schopnosti. Jediným cieľom sú tony zábavy
a radosti. Odpaly z križovatiek po zadnom a zastavovanie na prednom maturantkám prechádzajúcim cez prechod pre chodcov, o tom hlavne to dnes celé bude.
22.08.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3865 [Novinky - Oznam]
Vyhodnotenie súťaže Vyhraj s Paolom
10. augusta boli v priestoroch predajne Paolo Slovakia vyžrebovaní výhercovia letnej súťaže "Vyhraj s Paolom" Si medzi nimi?
18.08.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4178 [Novinky - Čo nového v tlači]
Motohouse 09/2008
Septembrový Motohouse v už predajniach... Nakukni čo nájdeš vo vnútri.
Predchádzajúce | 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






