Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 985 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31378
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18386)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12992)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2611 až 2625 z cekového počtu: 3158.

06.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 57783 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test ortodoxného endura BMW F 800 GS

Skôr som čakal blesk s jasného neba než to, že sa na novej osemstovke povozím už v apríli. A že bude krásne zabehnutá, s dobrou výbavou a že s ňou pôjdem pozrieť Central Europe Rally, sa mi ani nesnívalo.

 

05.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9495 [Novinky - PR článok]

-

Leto s Kawasaki - zľavy až do 80.000 Sk

V rámci akcie Leto s Kawasaki znížila spoločnosť U.M.S., s.r.o. ceny na vybrané modely motocyklov, atv a quad značky Kawasaki.

 

05.06.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4222 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Enduroaktuál motoride 06/2008

Začiatkom budúceho týždňa sa dostane k našim predajcom, do stánkov PNS, na vybrané čerpacie stanice a stabilné predajné miesta nové číslo časopisu Enduro aktuál motoride.

 

04.06.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11463 [Novinky - Pozvánka]

-

Rally TransOrientale klope na dvere, poď vyprevadiť Jara Katriňáka na cestu do Petrohradu!

Neuveriteľných 10 000 km čaká na Jara Katriňáka, na rely Transorientale z Petrohradu do Pekingu, ktorá štartuje už 12. júna.

 

02.06.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 30233 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test steroidovej cestovateľky Kawasaki GTR 1400

Oživenie modelu GTR bolo pre mňa spočiatku prekvapením, ale postupom času mi bolo stále jasnejšie – veď fabrika mala super základ v ZZR 1400, a tak mali konštruktéri zopár nočných, aby prihodili niekoľko vecí naviac a prišli s moderným parníkom, ktorý v ponuke zelenej značky chýbal.

 

30.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10531 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 06/2008

Čo nového nájdeš v júnovom čísle Sveta Motocyklov?

 

28.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4731 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 06/2008

Nebudeme z toho robiť vedu. Najskôr si prečítajte, s čím železným budete mať v novom júnovom Motohouse „tú česť“, a potom sa v pohode rozhodnite, či budete toto predstavenie čítať aj ďalej...

 

27.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4419 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na Honda Fest 2008

Druhý ročník honďáckej akcie sa uskutoční o dva týždne, teda od 11. 6. do 15. 6. 2008.

 

27.05.2008 - agressor Čitatelia: 70364 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test Yamaha YZF-R 125 - skutočný športovec

„Stodvadsaťpäť?”, hovorím si. „To zas bude nuda. No čo, trochu sa povozím, napíšem niečo o výzore a budem sa tešiť na novú motorku.” Nakoniec to testovanie ale dopadlo úplne inak.

 

26.05.2008 - paffyair Čitatelia: 9453 [História]

-

História - Aprilia

Pre raketový vzostup firmy Aprilia v 90. rokoch je príznačné, že až do začiatku 70. rokov vyrábala bicykle. V čase, keď rodinný podnik preberal Ivano Beggio, zamestnávala 18 ľudí. Lenže Ivano, na rozdiel od otca Alberta (skúseného cyklistu), mal radšej motory a nestrácal čas.

 

23.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7815 [Testy a predstavenia - Test]

-

Chrumkavé novinky Suzuki na Hungaroringu

Ochutnať športové novinky 2008 značky Suzuki na Hungaroringu je ponuka, ktorá sa neodmieta. Napriek tomu, že paddock tohto okruhu je v prestavbe, akcia pre novinárov bola dobre pripravená. Pristavené boli GSX-R 600 a 750, vynovená Hayabusa, kráľovský svalovec B-King a tiež nová GSX 650F.

 

21.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4431 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

RoadRide 2/2008

S menším zpožděním, ale o to s větší radostí, jsme tu s novým našlapaným jarním číslem RoadRide. A od tohoto čísla konečně i na Slovensku.

 

20.05.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 28108 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test ATV EMU 650 alltrack 4x4

Ďalšou pracovnou štvorkolkou, ktorú sme mali možnosť vyskúšať, bola EMU650 alltrack.

 

19.05.2008 - satanokky Čitatelia: 6346 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na futbalový turnaj Hrdzavá kopačka 2008

Nazdar všetci. Aby sme sa len tak nevyvážali na motorkách a nenaberali kilogramy a veľké bruchá, sme pripravili pre všetkých odporcov, nepriateľov športu a lenivcov futbalový turnaj.

 

16.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5261 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka na 6. stretnutie majiteľov a priaznivcov motocyklov BMW

Pozývame vás na 6. stretnutie majiteľov a priaznivcov motocyklov BMW - rýchlo čítajte, program začína už o niekoľko hodín!

 

| 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 |

Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »