Anketa:
Test pneumatík Continental: Prvý kontakt s motokrosom
ZdieľaťPridané: 05.10.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 13639 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Koncom septembra sa na Slovensko dostalo pár nových motokrosových pneumatík Gelände-Sport od Continentalu vďaka firme Conti-Moto s.r.o.
Tieto nové gumy vám predstavil už Agressor, tak sa teraz poďme pozrieť ako sa s novými pneumatikami jazdilo. Dovozca zorganizoval prvé testovanie vo Sverepci a lepšie podmienky na vyskúšanie si jazdci nemohli priať – tvrdý podklad so šmykľavou a lepivou vrstvou blata na povrchu.
![]() |
Viac o nových gumách: Dve novinky pre ďalšiu sezónu od Continentalu.. My sme pre vás vyspovedali popredných jazdcov slovenského motokrosu a endura.
Názory jazdcov:
Zlatko Novosad:
"Zadná pneu je v blate dobrá, stálo by za to, vyskúšať správanie aj na suchu. V zákrutách drží, na rovinkách nepláva, keď je vyhádzaný dezén pri rýchlej jazde tak je to vpohode. Predný dezén je dosť hustý a pri spomaľovaní sa na ňu lepí blato a šmýka, zadok drži aj v pomaľších rýchlostiach. Na countrycross je zadná vpohode, predná bude dobrá na suchu, do blata by to chcelo redší dezén, prípadne tenšie štuple."
![]() |
Tomáš Šimko:
"Zadná pneu na rovinkách aj v zákrutach drží stopu prekvapivo dobre, tak isto aj výjazdy a vracáky sú bezproblémové. Pri pomaľšej jazde na blate sa zanáša každá guma, takže s tým som rátal. Viac ma prekvapila predná, pri rýchlej jazde v tiahlych zákrutách nešmýkala aj napriek hustejšiemu dezénu, ktorý je určený predovšetkým na sucho."
![]() |
Martin Kohút:
"Zadná pneu je dosť vydarená, ale chcelo by to vyskúšať na suchu. Ako sa chová táto intermedialka, keď sa zohreje. Čo to robí so štupľami, ako sa ohýbajú a koľko vlatne vydrží. Predok sa v blate obaľuje, nestíha sa vyhadzovať, takže pri brzdení šmýka, zadná drží aj v agresívnejších výjazdoch."
![]() |
Juraj Dozsa:
"Nečakal som ohromujúce výkony od prednej gumy na tomto teréne. V dlhších tiahlych zákrutách pri väčšom náklone začala motorka mierne plávať, ale inak drží veľmi dobre, na to že ide o gumu na sucho. So zadnou som spokojný, drží stopu, dá san a ňu spoľahnúť."
Peter Králik:
"Dnes sme mali ideálne podmienky na testovanie pneu - tvrdý podklad a na vrchu blato. Keď trať trochu preschla, tak predná guma držala stopu a zlepšilo sa aj dobrzďovanie. Zadná sa určite nestratí v blatistom teréne, kde má dobrý záber ako na rovinkách tak aj v zákrutách. Najlepšie sa s týmto obutím jazdilo pri vyšších rýchlostiach."
![]() |
Toto krátkodobé testovanie určite neodhalí všetky výhody a nedostatky nemeckej pneumatiky, ale ide o ďalšiu zaujímavú ponuku na slovenskom trhu.
Pridané: 05.10.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!