Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2626 až 2640 z cekového počtu: 3166.
27.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4455 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Honda Fest 2008
Druhý ročník honďáckej akcie sa uskutoční o dva týždne, teda od 11. 6. do 15. 6. 2008.
27.05.2008 - agressor Čitatelia: 70800 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yamaha YZF-R 125 - skutočný športovec
„Stodvadsaťpäť?”, hovorím si. „To zas bude nuda. No čo, trochu sa povozím, napíšem niečo o výzore a budem sa tešiť na novú motorku.” Nakoniec to testovanie ale dopadlo úplne inak.
26.05.2008 - paffyair Čitatelia: 9506 [História]

História - Aprilia
Pre raketový vzostup firmy Aprilia v 90. rokoch je príznačné, že až do začiatku 70. rokov vyrábala bicykle. V čase, keď rodinný podnik preberal Ivano Beggio, zamestnávala 18 ľudí. Lenže Ivano, na rozdiel od otca Alberta (skúseného cyklistu), mal radšej motory a nestrácal čas.
23.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7878 [Testy a predstavenia - Test]

Chrumkavé novinky Suzuki na Hungaroringu
Ochutnať športové novinky 2008 značky Suzuki na Hungaroringu je ponuka, ktorá sa neodmieta. Napriek tomu, že paddock tohto okruhu je v prestavbe, akcia pre novinárov bola dobre pripravená. Pristavené boli GSX-R 600 a 750, vynovená Hayabusa, kráľovský svalovec B-King a tiež nová GSX 650F.
21.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4456 [Novinky - Čo nového v tlači]

RoadRide 2/2008
S menším zpožděním, ale o to s větší radostí, jsme tu s novým našlapaným jarním číslem RoadRide. A od tohoto čísla konečně i na Slovensku.
20.05.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 28393 [Testy a predstavenia - Test]

Test ATV EMU 650 alltrack 4x4
Ďalšou pracovnou štvorkolkou, ktorú sme mali možnosť vyskúšať, bola EMU650 alltrack.
19.05.2008 - satanokky Čitatelia: 6376 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na futbalový turnaj Hrdzavá kopačka 2008
Nazdar všetci. Aby sme sa len tak nevyvážali na motorkách a nenaberali kilogramy a veľké bruchá, sme pripravili pre všetkých odporcov, nepriateľov športu a lenivcov futbalový turnaj.
16.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5311 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na 6. stretnutie majiteľov a priaznivcov motocyklov BMW
Pozývame vás na 6. stretnutie majiteľov a priaznivcov motocyklov BMW - rýchlo čítajte, program začína už o niekoľko hodín!
14.05.2008 - Brambo Čitatelia: 27887 [Technika - Úpravy motocyklov]

Pancierové brzdové hadice HEL Performance
Dobre vyzerajú a ešte lepšie brzdia – pancierové brzdové hadice od anglického výrobcu HEL Performance.
09.05.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 26931 [Testy a predstavenia - Test]

Test Yuki CSR 125
Túto osminku predstavilo Yuki na pražskej výstave ako absolútnu novinku pre rok 2008. Tak ju teda poďme očekovať...
05.05.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 46538 [Testy a predstavenia - Test]

Dvojtest Dinli DL 801/901 – Dvaja športovci na štyroch kolesách
Po tom ako sme nedávno predstavili pracovnú štvorkolku, prinášame dnes dvojtest športových štvorkoliek z produkcie firmy Dinli.
05.05.2008 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4448 [Novinky - Čo nového v tlači]

MOTOHOUSE 05/2008
Poďte sa opäť po mesiaci pobaviť mohutným náporom potešenia z tých najúžasnejších motoriek. Slovenský Motohouse je tu pre vás a my sme radi, že nás máte tiež radi :o)))
02.05.2008 - Peter Fischer Čitatelia: 10543 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Test Day, 26. 4. 2008, Pezinská Baba
Síce trošku po funuse, ale predsa len prinášame reportáž z nedávnej prudko vydarenej KTM akcie. Dvaja zo spolutvorcov tohto článku totiž boli kvôli pádom zdravotne mimo...
25.04.2008 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 9523 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 3. MotoRide E.S.C. Paintball War
Akcia „Zastreľ si svojho redaktora!“ pokračuje! V nedeľu 04. mája máš aj ty možnosť postaviť sa zoči-voči vedeniu a vyriešiť si to s ním ako za starých časov na divokom západe. Úderom 13. hodiny sa začne súboj so stlačeným vzduchom a potravinárskym farbivom. Vítaní sú všetci bez rozdielu kubatúr :)).
24.04.2008 - Vrlko Čitatelia: 3789 [Novinky - Pozvánka]

Nakopni svoj stroj a poď s nami
Nakopni svoj stroj a spoznaj s STClubom krásy Slovenska zo sedla motorky.
Predchádzajúce | 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!