Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2851 až 2865 z cekového počtu: 3208.
12.03.2007 - Vadim Čitatelia: 32577 [Technika - Dobré Rady]
Kategórie motocyklov, 4. časť: Poďme spolu lietať... Motokros
Krosová motorka je po nemotorových dvojkolesových „trenažéroch“ - bicykloch, na začiatok motocyklovej „kariéry“, tou najlepšou voľbou. Jej výhodou je to, že sa jazdec naučí ovládať jednostopový stroj v tých najťažších podmienkach a v relatívne bezpečnom prostredí. Výhodou je aj to, že sa dá zohnať za slušné peniaze.
08.03.2007 - derbiTV Čitatelia: 9857 [Novinky - Oznam]
Výstava motocyklov v Budapešti
Ešte stále mám mozog zaplavený endorfínmi...
07.03.2007 - gilbert Čitatelia: 15595 [História]
Royal Enfield a Triumph trial
V dieselových variáciách som poukázal na značku Royal Enfield. Teraz prinášam jej profil. Zároveň sa pozrieme aj na Triumph.
06.03.2007 - gilbert Čitatelia: 10847 [História]
Matchless a Norton trial
V abecednom zozname nasledujú Matchless a Norton.
02.03.2007 - gilbert Čitatelia: 5213 [História]
Štvortaktná éra trialu
Trial ako disciplína vznikol v kolíske motocyklov ako takých, teda na Britských ostrovoch. Bol vlastne dôsledkom vzájomných stretnutí skúšobných továrenských jazdcov na motocykloch v teréne, ktoré mali ísť do sériovej výroby. Ako to už býva zvykom, testovali a zároveň sa naháňali medzi sebou.
27.02.2007 - gilbert Čitatelia: 13157 [História]
Dieselové variácie 3. časť
Medzi motocyklami s naftovým motorom nesmú chýbať ani špeciály, ktoré u viacerých vzbudzujú obdiv. Sú to motocykle amerického štýlu. Vychádzajú z pôvodných chopperov z konca 50. rokov XX. storočia.
26.02.2007 - gilbert Čitatelia: 9220 [História]
AJS a BSA trial
V abecednom zozname po úvodnom článku o trialových motocykloch Ariel uvádzam trialy AJS a BSA.
19.02.2007 - campa Čitatelia: 15474 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Novinka - Kawasaki VN 900 Custom
Bolo na čase dostať na trh poriadny chopper. Že to bude Kawa, som ale nečakal. Prvé foto ma dostalo, bol som potešený, ale až koncom roka 2006 som ho zhliadol naživo a mal som radosť, že je tu pekná klasika.
16.02.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 21539 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Systém mazania reťaze CLS 200µ - záver testu po 25 000 km
CLS sme začali testovať v marci 2005 na vtedajšej Awiovej Honde CBR 1000 F. Medzičasom sme ho premontovali na Hondu Varadero a až dodnes sme s ním nabehali viac ako 25 000 km po všetkých možných cestách-necestách.
12.02.2007 - gilbert Čitatelia: 15386 [História]
Dieslové variácie 2. časť
Musím sa ešte vrátiť do Indie. Spomenul som, že sa tam začali vyrábať motocykle Enfield Bullet India, pre potreby indickej armády, podľa licencie Royal Enfield z Anglicka. Značku založili Smithovci otec a traja synovia, z ktorých bol jeden vojak z povolania, ktorý nástojil na označení Royal Enfield Bullet (bullet - guľka).
08.02.2007 - campa Čitatelia: 14517 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Nový motor Harley Davidson Twin Cam 96 a 96B
Som človek, čo má rád na motorke jednoduchosť. Klasiku. Striedmosť. Miloval som svoje BT pre tú surovosť a železnosť, chladenie vzduchom, dva valce a nič viac. Také je aj moje HD, jeden karbec a kopa železa na dvoch kolesách.
07.02.2007 - gilbert Čitatelia: 10328 [História]
Dieslové variácie
Naznačil som predtým, že naftoví maniaci sú početná skupina a samozrejme aj ich motodiesle sú veľmi rozmanité. Vždy ma fascinovali stroje do terénu a preto som uviedol najskôr práve Grasettiho dielo.
06.02.2007 - roentgen Čitatelia: 9713 [Novinky - Pozvánka]
Príď na deviatu motodarovačku krvi!
Pre všetkých, ktorí poznajú cenu života a priateľstva.
04.02.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 33964 [Novinky - PR článok]
Nová Yamaha v Košiciach
Od februára tohto roku v Košiciach pribudla nová predajňa nielen pre priaznivcov značky Yamaha.
31.01.2007 - gilbert Čitatelia: 21244 [História]
Naftové motocykle, 1. časť
Motocykle majú zvyčajne spaľovací motor, ktorého prapôvodným predkom bol produkt istých pánov A. M. Otta a Langena z roku 1876. Predkom dnešných štvortaktov bol neskorší patent G. Daimlera z roku 1883. Na týchto základoch začal svoje pokusy so samovznietivým motorom pán Rudolf Diesel, ktorý si svoj motor dal patentovať v roku 1895.
Predchádzajúce | 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!





