Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2956 až 2970 z cekového počtu: 3158.
07.02.2006 - anton Čitatelia: 28387 [Technika - Úpravy motocyklov]

Honda Shadow 750 - IRON MOTO
Pred rokom som začal uvažovať o prestavbe tohto motocykla.
01.02.2006 - campa Čitatelia: 45288 [Technika - Dobré Rady]

Tatoo story alebo ako na nové tetovanie
Ak niekto uvažoval o tetovaní tak maximum času venoval tomu, že čo si dá a hlavne kam pôjde. Nie každému sa to podarilo a ja tu prinášam mini návod ako si nepokaziť telo a kúpiť si pekné tetovanie.
27.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 45415 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test moto zámkov Master Lock – jeden zo štyroch otvorený
Ako bolo dohodnuté koncom novembra minulého roka, dnes sa uskutočnil dlho očakávaný test zámkov značky Master Lock.
19.01.2006 - JuroCBR Čitatelia: 20465 [Novinky - In Memoriam]

Spomienka Leovi
Už nikdy ho nestretneme na cestách, už nás nikdy neodzdraví mávnutím ruky, už si nikdy nezapáli poslednú cigaretu... Levie srdce dotĺklo...
10.01.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 17724 [Novinky - Súťaž]

Navrhni plagát a vyhraj!
Red Barons v spolupráci s motoride.sk vyhlasuje súťaž v navrhovaní propagačného plagátu na 3. RED BARONS MOTO COUNTRY & ROCK FEST.
10.01.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5937 [Novinky - O motoride.sk]

Nový dizajn motoride.sk
Určite ste si už všimli, že motoride.sk prešiel malou zmenou.
20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 219261 [Novinky - O motoride.sk]

Aktivity Motoride Klubu
Od vzniku Motoride sa na ňom vystriedalo mnoho ľudí, názorov a nápadov. Niektoré z nich sa podarilo realizovať a dokonca sa z niektorých stali pravidelné akcie.
20.12.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7785 [Novinky]

Pokojné Vianoce a šťastný nový rok 2006!
Redakcia Motoride vám praje pokojné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok 2006.
30.11.2005 - vadim Čitatelia: 23289 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 18. časť: Čo si objednám u Ježiška pod stromček?
Asi málokto z nás má v úmysle váľať sa po zemi, ale pán s klobúkom, vo
vyzdobenom vozidle značky Moskvič to má na háku a s prehľadom ťa sundá z
motocykla bez ohľadu na tvoje ďalšie plány do života! Aby ti život
neskomplikoval viac, ako je nutné a aby ťa tvoji príbuzní nemuseli
dostrkávať na záchod na vozíčku, alebo kamaráti motorkári na tvoju pamiatku
zapaľovať niekde v kopcoch sviečky, tak si ku svojej novej motorke ešte u
Ježiška objednaj aj kvalitné motorkárske oblečenie.
22.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 35491 [Testy a predstavenia - Test]

Test moto zámku Master Lock
Na trhu je množstvo moto zámkov, ktoré majú zabezpečiť, aby Vaša motorka na Vás počkala tam, kde ju zaparkujete. Keďže vyskočili pochybnosti o ich užitočnosti rozhodli sme sa jeden z nich overiť.
21.11.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15016 [Novinky - Reportáž]

Výstava EICMA Miláno 2005
Včera sa v talianskom Miláne skončil 63. ročník jednej z najväčších motocyklových výstav sveta, EICMA.
11.11.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 19470 [Testy a predstavenia - Test]

Test BMW HP2
Ako u BMW býva dobrým zvykom, každá novinka musí prísť na svetlo sveta s niečím nevídaným–neslýchaným. Tentoraz zobrali tisícdvestovkový boxer z GS, omotali ho rúrkovým rámom, dopredu dali obrátenú vidlicu, dozadu pokrokovú tlmiacu jednotku s Paraleverom, nazvali to HP2 a povedali, že je to do terénu...
08.11.2005 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 12441 [Testy a predstavenia - Test]

Honda SCV 100 Lead - Mejd in India
Toto leto som dostal skvelú ponuku vziať do "opatery" skútra. Keďže som bol v tom čase bez motorky, neváhal som a ponuku som prijal.
01.11.2005 - AcHeRoN Čitatelia: 30937 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III
Najväčšia motorka od Suzuki Boulevard M109R a raketa od Triumphu má nového brata - Triumph Rocket III Classic.
28.10.2005 - vadim Čitatelia: 36740 [Technika - Dobré Rady]

Poradíme, pomôžeme: 17. časť: Odpočívaj v pokoji
Už roky v novinách, časopisoch a dnes už aj na stránkach internetu v tomto období čítame rady o tom, ako zazimovať motorku. Dozvedáme sa, že do valcov treba natlačiť olej, do výfukov handry, do obývačky baterku a do luftu celú motorku.
Predchádzajúce | 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!