Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1096 až 1110 z cekového počtu: 3165.
29.04.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4452 [Novinky - Reportáž]

Report: Založenie HOG Banská Bystrica - 9. 4. 2016
Aj Banská Bystrica už má svoj CHAPTER,na základe ktorého sa bude môcť postarať o svojich Harleyákov.
29.04.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 9531 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Krátke rande - Yamaha FJR1300AS 2016 s poloautomatickou prevodovkou
Doslova pred necelými dvadsiatimi hodinami sme mali možnosť vyskúšať nablýskané Yamahy FJR v rámci ich predvádzacieho turné po Slovensku. Z ponuky sme si vybrali tú zaujímavejšiu, teda s poloautomatickou prevodovkou.
27.04.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5884 [Novinky - PR článok]

TomTom RIDER 40: Pre radosť z jazdy a adrenalínové zážitky
TomTom vyvinul navigáciu šitú motorkárom na mieru: Vydrží hustý dážď, vietor i sneh. Má plne interaktívny viacdotykový displej prispôsobený pre ovládanie v rukaviciach. Je vybavená funkciou pre vyhľadávanie trás so zákrutami, kopcovitým terénom alebo okružných jázd, trasy sa dajú jednoducho zdieľať pred cestou i po nej.
22.04.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 38226 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii
Séria NC priniesla pri svojom debute množstvo nových nápadov a dnes jej modely patria medzi najpredávanejšie v Európe. Pre rok 2016 dostali kopu vylepšení, ktoré sme si mohli vyskúšať na cestách v španielskej Andalúzii.
19.04.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5923 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson Roadster 2016 - otvára novú kapitolu histórie rady Sportster
Nový Roadster je odstrojený až na samotnú podstatu formy a funkčnosti.
13.04.2016 - Romoto Čitatelia: 8170 [Novinky - Reportáž]

Motocykel 2016 v detailoch
Motorky sú krásne a treba sa z toho tešiť. Máme za sebou ďalšiu výstavu Motocykel. Lenže ja mám ten sprostý neutíchajúci pocit niečo k tomu napísať.
12.04.2016 - datadive Čitatelia: 39939 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Yamaha NMAX 125 - každodenný život je súčasťou balenia (porovnanie s Hondou PCX)
Yamaha Motor EU nás pozvala, aby sme si vyskúšali nový NMAX 125. Predvádzačka sa konala v Yamahe na Račianskej v Bratislave, v areáli showroomu spoločnosti Tersus. Sme pojazdili, pokecali a krátky report pre vás pripravili.
12.04.2016 - jastrab135 Čitatelia: 17083 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Test nových pneu Bridgestone Battlax S21 Hypersport v Abu Dhabi
Novú superšport pneumatiku Bridgestone Battlax S21 Hypersport sme vyskúšali na okruhu Yas Marina Circuit - Abu Dhabi.
10.04.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3476 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na 7. ročník Honda fest - na rovnakom mieste, ale s novými trasami
Už siedmy ročník tejto známej akcie sa uskutoční opäť v Čechách a opäť na rovnakom mieste ako minulý rok.
27.03.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 11114 [Testy a predstavenia - Test]

Ako sme s Johnom McGuinnessom testovali pneumatiky Dunlop Road Smart III
Ešte sme nestihli ani vybaliť veci po návrate z výstavy a testu novej Afriky, a už sme s Awiom nasadali každý do iného lietadla, ale najmä na juh - on do Malagy, ja na francúzsku rivéru. V peknučkých vidieckych zákrutách, ale aj na rozohriatom či mokrom okruhu, som v dobrej spoločnosti otestoval nový model pneumatík od Dunlopu, Road Smart III.
26.03.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5775 [Novinky - Súťaž]

Vyberte kráľa customov Harley-Davidson! Battle of the Kings 2016 štartuje
THE BATTLE OF THE KINGS 2016 - 13 dealerských prestavieb z regiónu CEE – O víťazstvo bojujú aj Slováci
22.03.2016 - Peter Fischer Čitatelia: 28556 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Pilotný test oboch verzií znovuzrodenej legendy Honda Africa Twin
Veru, nemohli sme si predstaviť lepšie ukončenie výstavy v Inchebe – s Awiom obaja odchádzame na dvoch nových a plne vybavených Afrikách, predpoveď hlási dvanásť stupňov a jasno. Nesklamali ani motorky; večer nevieme prestať mlieť o tom dobrom podvozku, sexi vzhľade, dotiahnutých detailoch a všetkom ostatnom, čím je pripravená chlácholiť svojho nového majiteľa.
18.03.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5208 [Novinky - Bike roka]

Výsledky ankety Cestopis roka 2015
Víťazov ankety Cestopis roka 2015 sme vyhlásili na výstave Motocykel 2016 v Bratislave. Kto nemal možnosť osobne vidieť odovzdávanie trofejí víťazom a koho zaujíma ktoré cestopisy získali v ankete najviac hlasov, nech číta ďalej.
18.03.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5552 [Novinky - Reportáž]

Motocykel roka 2016 - vyhlásenie výsledkov odbornej novinárskej ankety
Prestížna anketa Motocykel roka bola tento rok vyhlásená už po šestnásty raz. Každoročne prináša to najlepšie z najlepšieho zo sveta motocyklov.
17.03.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10860 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Doplnené: Honda NC750X a Interga 2016 v Andalúzii
Honda pre rok 2016 inovovala sériu NC a model Integra. V južnom Španielsku prebieha testovanie novinky s množstvom vylepšení.
Predchádzajúce | 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!