Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1366 až 1380 z cekového počtu: 3165.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5018 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - Kawasaki - malé naháče a cestná verzia Ninja H2
Ninja 250, Z250 SL, Z30, Vulcan S ale hlavne cestná verzia H2, to sú hlavné lákadlá Kawasaki v Miláne.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6726 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA Miláno 2014 - BMW F800R a S1000XR
BMW ukázalo naháč F800R a športovné cestovné enduro S1000XR.
04.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6818 [Novinky - Predstavujeme]

Doplnené: EICMA Miláno 2014 - Yamaha - My sme R1 - my sme jedno (moto a jazdec)
Tlačovka Yamaha sa niesla v duchu sloganu We R1, čo je slovná prešmyčka, ktorá sa dá pochopiť aj ako R1 (model) a tiež ako my sme jedno (moto a jazdec). Všetky modely postupne smerovali k odhaleniu YZF-R1 2015.
DOPLNENÉ: Foto noviniek zo stánku.
03.11.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6415 [Novinky - Predstavujeme]

Doplnené: EICMA Miláno 2014 - Ducati - 1299 Panigale, Diavel Titanium a nová Multistrada 2015
Kolotoč tlačoviek a svetových premiér rozbehla na domácej pôde talianska Ducati. Svetu ukázala najnovší superbike 1299 Panigale, už avizovanú Multistradu a limitovanú edíciu Diavel Titanium.
DOPLNENÉ: Foto noviniek zo stánku.
31.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13876 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Freeride E-XC a E-SX 2015 - Ekológia alebo len alternatíva?
Nech je ako je, stal som sa nepresvedčiteľným fanúšikom elektrofríčka. Upresňujem, elektrofríčka so svetlami. Ten akože krosový je rovnako dobrý, ale menej využiteľný, preto chcem radšej endurovku na elektriku a k nej ešte jednu nádrž plnú elektriky. Ani si nespomínam, či som sa v teréne viezol na niečom lepšom.
27.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15321 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Honda VFR800F 2014 – legenda stále žije
Jedným z veľkých prekvapení minuloročnej milánskej show bolo určite aj vzkriesenie legendárnej VéeFeRy. Honda ukázala sport-touring ľahko rozpoznateľných tvarov s novým LED svetlometom, odľahčený, so sviežim športovým duchom. Aká teda je?
27.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16532 [Testy a predstavenia - Test]

Beta Alp 200 - Preč s predsudkami
Neviem, či je to skôr civilná trialka, alebo trialové enduro, alebo skrátka len veľmi dobrá motorečka. Som asi objavil Ameriku a znova som dostal lekciu o predsudkoch.
22.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8706 [História]

Kde sa zrodil “zobák“ - dizajnový prvok dnešných cestovných endúr
Napriek tomu, že si mnohí myslia že "Zobák" je vynález BMW pravda je niekde inde. Už v roku 1987 sa ukázala Dakarská motorka so zobákom a nasledujúci rok bola v predaji jej sériová verzia.
22.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3439 [Testy a predstavenia - Test]

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - Ako som sa znova oplieskal a kto je na vine
Na porovnávacích jazdách Beta vs. Huska, ktoré sa konali na trati MX park Ladce, som sa okrem jednej jazdy vozil len a len na svojej Husacine. A aby som nebol divný, tak aj na tomto „tréningu“ som to znova oplieskal o zem.
22.10.2014 - datadive Čitatelia: 18716 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Honda CTX 700 DCT ABS 2014 - Kam to bude, pane?
Hľadáte primestské približovadlo, ktoré hravo zvládne predĺžené víkendy? Chcete sa čoprovať, ale máte rešpekt pred väčšou hmotnosťou, ktorá je pre tento druh typická? Prechádzate zo skútra do sveta motoriek, ale brúseniu sliderov sa chcete stoj čo stoj vyhnúť a automatické radenie by Vám tiež chýbalo? Ak ste aspoň na jednu otázku odpovedali "áno", máme pre Vás ponuku, ktorá sa neodmieta.
21.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32298 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme zbrusu nový elektro bike KTM Freeride E-XC 2015
Svetlo sveta uzrel len pred nedávnom na výstave v Kolíne. Keď sa pritrafila príležitosť ho vyskúšať tak som nezaváhal ani na chvíľu. Aká je budúcnosť jazdy na motorke? Elektrika?
20.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7404 [Testy a predstavenia - Test]

Beta RR 300 2014 - This is Sparta!
Tak zareval kráľ Leonidas na Xerxesovho vyslanca, keď mu prišiel klásť podmienky kapitulácie do jeho mesta, pred jeho ľud, pred jeho kráľovnú a skopol ho do priepasti. Hrdosť, česť a sila. Presne taká je trojstovka.
15.10.2014 - Romoto Čitatelia: 3619 [Novinky - Reportáž]

Intermot 2014 - AMD WORLD CHAMPIONSHIP OF CUSTOM BIKE BUILDING 2014
Prestavby sú mojou srdcovkou. Sám som sa o pár výtvorov pokúsil a aj sa o ďalší idem teraz cez zimu pokúšať.
14.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5013 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Verdikt jazdcov. Je lepšia Beta alebo Husqvarna?
Ponuku vyskúšať a priamo porovnať enduro mašiny v jeden deň a na jednej dráhe od dvoch priamo si konkurujúcich výrobcov nedostávate každý deň. Vlastne skôr sa dá povedať, že je to dosť ojedinelý počin. Preto, kto to nevyužil, ani nevie o čo prišiel.
13.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11252 [Testy a predstavenia - Test]

Beta RR 350 EFI - Exkluzívny test
Modely Beta RR 2015 sme dostali možnosť testovať v Taliansku. Tam sme vyslali Zlatoša, ale doma sme dostali možnosť exkluzívne ako prví na Slovensku, otestovať naraz hneď štvortaktnú 350 a druhú...na to si počkajte.
Predchádzajúce | 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!