Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2896 až 2910 z cekového počtu: 5359.
17.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 26645 [Novinky - Predstavujeme]

Mecatecno - španielsky výrobca minibike ponúka detské elektro trial motocykle
Mecatecno, španielsky výrobca minibike-ov, prešiel nedávno na zelenú technológiu a v spolupráci s GasGas-om rieši detské trial motocykle.
17.12.2012 - Durcot Čitatelia: 5117 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

TransKarpatia 2012 cestopisný článok
Rozprávanie o mototuristike po ukrajinských Karpatoch.
14.12.2012 - eNeM Čitatelia: 12967 [Mototuristika - Európa]

Kawasaki GTR 1400 - Lignje na žaru, alebo ako som sa stal rušňovodičom
Milý denníček, tento víkend mám za sebou úplne nový zážitok. Vyskúšal som si niečo, čo som ešte nedávno vehementne odmietal. Vravel som si, že takýto špás pre mňa nie je. Ale ľudia sa menia a občas experimentujú aj mimo rámec svojich zabehnutých chodníčkov. ol.
14.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5002 [Novinky - Oznam]

Juniorské pretekárske programy Honda 2013
Spoločnosť Honda potvrdila svoju účasť v značkových pretekárskych šampionátoch pre rok 2013. Cieľom tohto kroku je pripraviť budúcich šampiónov značky Honda na okruhoch aj na motokrosových tratiach.
13.12.2012 - mpbaxxter Čitatelia: 7214 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko-taliansky výjazd 2012
Sobota 1. septembra. Pre niekoho koniec prázdnin, pre mňa začiatok naj dovolenky. Pred sebou týždeň v Rakúsku a ďalší týždeň v Taliansku.
12.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4020 [Novinky - Pozvánka]

Festa di natale Moto Guzzi
Slovenský preklad znie: Vianočný večierok Moto Guzzi, ale v našom prípade znie preklad: Kapustnica Guzzi u Deda.
12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5104 [Novinky - Oznam]

DVD Motoride XL Sand Rally 2012 sú už pripravené
DVD je skompletizované už istý čas a každý z účastníkov jarnej Motoride XL Sand Rally 2012 o tom bol informovaný prostredníctvom mailu. Aby sa ale nikto nesťažoval, že mail prehliadol, púšťame túto informáciu von aj takouto formou. A možno bude mať o DVD záujem aj niekto z divákov.
12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9184 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Posezónne zhodnotenie redakčného oblečenia od 4SR
Posvietili sme si na všetky nové kúsky oblečenia, ktoré sme používali túto sezónu a prinášame vám krátke zhodnotenie.
11.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 17269 [Novinky - Predstavujeme]

Ďalšia trojka od Hondy - Honda CB500F, CB500X a CBR500R
Tri nové motocykle strednej kategórie poháňané úplne novým dvojvalcovým motorom, pričom každý z nich ponúka skvelú ovládateľnosť, variabilitu a nízke prevádzkové náklady. Motor s výkonom 35 kW ponúka plynulý prísun sily a zároveň je vďaka nemu každý z trojice nových motocyklov ideálnou voľbou pre držiteľa vodičského preukazu kategórie A2.
10.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16247 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna TR 650 Terra ABS – Nenormálny pracant?
Nenormálny pracant? Neviem, posúďte sami. Cestné enduro, výkon 58 koní, suchá hmotnosť 166 kg, ABSko, nízka spotreba a cena 5 990,- €. Ak toto nepresvedčí, tak poďme ďalej.
05.12.2012 - bubo008 Čitatelia: 21253 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunský poriadok, Grécka pracovitosť a Kosovský blahobyt
Grécko koncom augusta. Tak znela moja výzva na Motoride, ktorou som lákal záujemcov o túto obľúbenú destináciu. Potreboval som spoločnosť. Môj stály parťák, švagor Maťo, si totiž v detskom tábore, nad ránom, odfaklil z prsta pri krájaní slaninky a nemohol viac stláčať spojku.
05.12.2012 - dedomotorhead Čitatelia: 4617 [Vaše stroje - Moja motorka]

Fejtón: Denník spod kolies pásového traktora I.
Tak som si kúpil motorku. Čo motorku... je to žihadlo!
03.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 12063 [Testy a predstavenia - Test]

MV Agusta Brutale 675 - Najmenšia brutalka
Ak by som ju mal opísať čo najkratšie, tak poviem, že to je typická talianka. Krásna, malá, športová a má svoje muchy.
01.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10450 [Novinky - PR článok]

Vianočné tipy 2012
Tak ako každý aj tohto roku prinášame pred vianocami niekoľko tipov nato čo kde pre seba alebo svoju motorku nakúpiť, prípadne kde ušetriť.
30.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6502 [Bleskovky - PR bleskovka]

MOTORIDE.SK a BULDOG Vám urobia vianoce aj v januári!
MOTORIDE.SK a BULDOG sa rozhodli urobiť svojim členom a zákazníkom Vianoce aj v januári. Ako?
Predchádzajúce | 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!